En onnistu laittaan korttia kortinlukijaan oikein päin

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Aina laitan sen vahingossa väärin ja sitten turvaudun lähimaksuun. Vaikka se on näytetty mulle monta kertaa niin silti unohdan, neljä vaihtoehtoa ja aina laitan väärin.🤦‍♀️ Asiaa ei auta sekään, että en kauheesti ostele mitään, niin ei tuu senkään puolesta kerrattua sitä.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,952
Reaktioarvo
5,745
Eihän se mene sinne kuin kaksin päin? Onko sun korttisi neliön mallinen vai häh?

//edit:
Eikun tarkotit ehkä silleen etu- ja takapuoli mielessä? Katot vaan et se kiiltävä siru menee alaspäin ja kortin etupuoli on sinua kohti. Mun kortissa on takana ihan nuolikin alaspäin
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Itse käytän lähimaksua koska en koskaan jaksa näppäillä sitä koodia ja välillä en edes muista sitä kun on liikaa muita asioita mielessä. Mutta joo, silloin harvoin kun joutuu käyttämään kun lähimaksu ei aina toimi niin on se kyllä säätämistä.
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Eihän se mene sinne kuin kaksin päin? Onko sun korttisi neliön mallinen vai häh?

//edit:
Eikun tarkotit ehkä silleen etu- ja takapuoli mielessä? Katot vaan et se kiiltävä siru menee alaspäin ja kortin etupuoli on sinua kohti. Mun kortissa on takana ihan nuolikin alaspäin
Oispa mullakin :D pitää koittaa muistaa, en tajua miten edes onnistun aina unohtaan miten päin se sinne laitetaan.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,616
Reaktioarvo
6,509
Älä huoli määki jouvun aina miettii siinä eka et kummin päin se mennee ku aina meinaan tunkee sen väärinpäin. Mut ei se oo maailmanloppu
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,733
Reaktioarvo
847
Eihän se mene sinne kuin kaksin päin? Onko sun korttisi neliön mallinen vai häh?

//edit:
Eikun tarkotit ehkä silleen etu- ja takapuoli mielessä? Katot vaan et se kiiltävä siru menee alaspäin ja kortin etupuoli on sinua kohti. Mun kortissa on takana ihan nuolikin alaspäin
Se on muuten siru eteen ja ylös t. Kassa

Niitä laitteita on useampia erilaisia ja se tulee niihin eri tavalla.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,952
Reaktioarvo
5,745
Se on muuten siru eteen ja ylös t. Kassa

Niitä laitteita on useampia erilaisia ja se tulee niihin eri tavalla.
Mun kortissa tulee kyllä aina niin että siru menee laitteen sisälle ja niin päin että se on minuun päin(näen sen(ennen kuin se menee lukijaan))
T. Olin kesätöissä myyjänä
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,952
Reaktioarvo
5,745
Eli ylös ja eteen meidän laitteilla, koska se koko reikä sille kortille ei ole kaikissa lukijoissa samassa kohden.
Siis jos nostat käsilaitteen niin, että aukkoon laitettava korti sojottaisi ylöspäin (oli kortin aukko ylhäällä tai lukijan päässä), siru menee laitteen sisään (eli alaspäin) ja osoittaa maksajaan päin.
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,733
Reaktioarvo
847
Siis jos nostat käsilaitteen niin, että aukkoon laitettava korti sojottaisi ylöspäin (oli kortin aukko ylhäällä tai lukijan päässä), siru menee laitteen sisään (eli alaspäin) ja osoittaa maksajaan päin.
En jaksa inttää asiasta oltuani tänäänkin 8 tuntia kassalla katsomassa miten se menee SIRU ETEEN JA YLÖSPÄIN.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,952
Reaktioarvo
5,745
En jaksa inttää asiasta oltuani tänäänkin 8 tuntia kassalla katsomassa miten se menee SIRU ETEEN JA YLÖSPÄIN.
Missä asennossa sun kortti on? Pystyyn vai vaakaan?...luulisin että puhutaan samasta asennosta, en tiiä ymmärrätkö nyt mitä tarkotan...
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,733
Reaktioarvo
847
Missä asennossa sun kortti on? Pystyyn vai vaakaan?...luulisin että puhutaan samasta asennosta, en tiiä ymmärrätkö nyt mitä tarkotan...
Sanoin jo alunperin että niitä laitteita on erilaisia eli tässä inttämisessä ei ole mitään järkeä. Pystyyn. Käytännössä justiin päinvastoin tulee kuin s-ryhmällä käytössä olevissa laitteissa laitetaan.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,952
Reaktioarvo
5,745
Sanoin jo alunperin että niitä laitteita on erilaisia eli tässä inttämisessä ei ole mitään järkeä. Pystyyn. Käytännössä justiin päinvastoin tulee kuin s-ryhmällä käytössä olevissa laitteissa laitetaan.
En minä intä. Yritän vain selittää sinulle miten minun kortillani on.
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,733
Reaktioarvo
847
En minä intä. Yritän vain selittää sinulle miten minun kortillani on.
Sinun korttisi tulisi erilaisessa lukijassa täysin samalla tavalla väärin päin muihin lukijoihin nähden kuin kaikkien muidenkin, koska se tulee sinne ikäänkuin peilikuvana.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,952
Reaktioarvo
5,745
Sinun korttisi tulisi erilaisessa lukijassa täysin samalla tavalla väärin päin muihin lukijoihin nähden kuin kaikkien muidenkin, koska se tulee sinne ikäänkuin peilikuvana.
Mitä ihme laitteita teillä siellä on? Koska yleisin mitä olen käyttänyt on kyllä noin mitä selitin
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,733
Reaktioarvo
847
Aloittajalle: muista että kaupan henkilökunta näkee tosi paljon kaikenlaista koko ajan, kortinlukijan kanssa saa aina apua jos ei meinaa sujua ja kukaan ei muista viiden minuutin päästä että juuri sinua piti neuvoa sen kanssa. Ei se siis mitään jos ei onnistu, se tuntuu ehkä sinusta nololta muttei ole mikään iso juttu kenellekään muulle siinä tilanteessa.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Niin tuo. Meneehän se sirupuoli tuossakin laitteessa maksajaan päin ja laitteen sisälle?
Oon tätä keskustelua seurannut niin eikö tuollaisella laitteella se kortti mene sirupuoli ylöspäin (niinku kattoon päin) ja työnnetään sirupuoli edellä lukijaan. Toisenlaisessa sirupuoli itseä päin ja alaspäin lukijaan. En tiedä olenko tyhmä vai enkä ymmärrä jotain vai ymmärränkö väärin mutta tämä on asia mistä ei kannata hermostua saati alkaa riitelemään. :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,952
Reaktioarvo
5,745
Oon tätä keskustelua seurannut niin eikö tuollaisella laitteella se kortti mene sirupuoli ylöspäin (niinku kattoon päin) ja työnnetään sirupuoli edellä lukijaan. Toisenlaisessa sirupuoli itseä päin ja alaspäin lukijaan. En tiedä olenko tyhmä vai enkä ymmärrä jotain vai ymmärränkö väärin mutta tämä on asia mistä ei kannata hermostua saati alkaa riitelemään. :D
Kyllä. Juuri noin. Siru maksajaan päin/kattoa kohden ja laitteen sisään.
 
Ylös Pohja