Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
0
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
En tiiä saatana
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="qualitymonkey" data-source="post: 219836" data-attributes="member: 34"><p>"Antinatalismi on kanta, jonka mukaan lapsen tuominen maailmaan on väärin mm. siksi, että siitä koituu syntyvälle ihmiselle aina kärsimystä"</p><p></p><p>Mun on niiiiiiiin vaikea ymmärtää miten joku EI ole antinatalisti. </p><p></p><p>Niinku tossa sanotaan koituu aina kärsimystä mutta sitten on olemassa se vaara että koituu vielä enemmän kärsimystä kuin joillekin muille. Eli kun kaikki ihmiset kokevat kärsimystä mutta joskus se on vähäisempää ja joskus todella suurta. Niin se ettei voida tietää kuinka suurta kärsimys on juuri sille ihmiselle. Mun mielestä lisääntyminen on aivan järkyttävän väärin ja törkeää, mutta en syytä sinällään ketään koska ihmiset on aivopesty lisääntymään. Ja vaatii erityistä rohkeutta olla vapaaehtoisesti lapseton. Mut oon silti ikuinen antinatalisti.</p><p></p><p>Jollain tavalla antinatalismi on sellainen aate joka myös "helpottaa" mun oloa. Ainakin voi myöntää sen, ettei halua olla täällä, ja kenenkään muunkaan ei pitäisi joutua olemaan täällä alun alkaenkaan. Ihmiskunnan olisi pitänyt loppua jo kauan sitten. Harmi että vaikka on ollut paljon sotia niin ihmiskuntaa ei ole onnistuttu pyyhkimään kokonaan pois historiassa. Oispa esim toinen maailmansota ollut sellainen, että ketään ei olis jäänyt enää jäljelle. Munki ongelmat olis silloin olemattomia, kun en olis täällä.</p><p></p><p>Mun mielestä antinatalismi on aivan selkeästi kannatettava aate enkä voi ymmärtää ketään joka ei siitä pidä :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="qualitymonkey, post: 219836, member: 34"] "Antinatalismi on kanta, jonka mukaan lapsen tuominen maailmaan on väärin mm. siksi, että siitä koituu syntyvälle ihmiselle aina kärsimystä" Mun on niiiiiiiin vaikea ymmärtää miten joku EI ole antinatalisti. Niinku tossa sanotaan koituu aina kärsimystä mutta sitten on olemassa se vaara että koituu vielä enemmän kärsimystä kuin joillekin muille. Eli kun kaikki ihmiset kokevat kärsimystä mutta joskus se on vähäisempää ja joskus todella suurta. Niin se ettei voida tietää kuinka suurta kärsimys on juuri sille ihmiselle. Mun mielestä lisääntyminen on aivan järkyttävän väärin ja törkeää, mutta en syytä sinällään ketään koska ihmiset on aivopesty lisääntymään. Ja vaatii erityistä rohkeutta olla vapaaehtoisesti lapseton. Mut oon silti ikuinen antinatalisti. Jollain tavalla antinatalismi on sellainen aate joka myös "helpottaa" mun oloa. Ainakin voi myöntää sen, ettei halua olla täällä, ja kenenkään muunkaan ei pitäisi joutua olemaan täällä alun alkaenkaan. Ihmiskunnan olisi pitänyt loppua jo kauan sitten. Harmi että vaikka on ollut paljon sotia niin ihmiskuntaa ei ole onnistuttu pyyhkimään kokonaan pois historiassa. Oispa esim toinen maailmansota ollut sellainen, että ketään ei olis jäänyt enää jäljelle. Munki ongelmat olis silloin olemattomia, kun en olis täällä. Mun mielestä antinatalismi on aivan selkeästi kannatettava aate enkä voi ymmärtää ketään joka ei siitä pidä :D [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
En tiiä saatana
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja