Yhteishaku & pääsykokeet En tiiä vielkää otanko opiskelupaikan

Yhteishaku, pääsykokeet, valintakokeet.

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
330
Reaktioarvo
137
Ei kiinnostais lähtee opiskelee edelleekää välivuoden jälkeen, huomen pitäis päätös viimeistää tehä ):
Monet illat oon itkeny tätä et kadunko jos otan opiskelupaikan vastaan tai kadunko jos en ota.
Ja alkanu tuntuu ettei sote-ala oo ehkä mun juttu, ei kiinnostais pätkääkää hoitaa ketää varsinkaa pskalla palkalla, tuntuu et oon oikeesti hukassa.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Välivuoden jälkeen voi olla vaikea lähteä. Mutta mitä pidempään vetkutat sitä vaikeampaa se on.
Ota se paikka, hyvinhän voit vaihtaa myöhemminkin joko suomenkieliselle alueelle tai kokonaan toiselle alalle jos ei ookkaan oma juttu.
 

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
330
Reaktioarvo
137
Välivuoden jälkeen voi olla vaikea lähteä. Mutta mitä pidempään vetkutat sitä vaikeampaa se on.
Ota se paikka, hyvinhän voit vaihtaa myöhemminkin joko suomenkieliselle alueelle tai kokonaan toiselle alalle jos ei ookkaan oma juttu.
Vaikeampaa vaihtaa alaa sikku ei oo enää ensikertalaine.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Vaikeampaa vaihtaa alaa sikku ei oo enää ensikertalaine.
Noh, mitä olen kuullut niin ei se nyt mitenkään kovin vaikeaa ole. Monikin täällä on alanvaihtaja.
Mieti pikemmin sitä että onko parempi jäädä kotiin ja nostaa kynnystä opiskella entisestään vai totutella taas opiskeluun ja katsoa pitääkö alasta?
 

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
330
Reaktioarvo
137
Noh, mitä olen kuullut niin ei se nyt mitenkään kovin vaikeaa ole. Monikin täällä on alanvaihtaja.
Mieti pikemmin sitä että onko parempi jäädä kotiin ja nostaa kynnystä opiskella entisestään vai totutella taas opiskeluun ja katsoa pitääkö alasta?
Lähtisin kyl opiskelemaa, jos ois toinen kaupunki. Vaasa ei houkuta yhtään etenkää ne työharjottelut, jossa katotaa vinoo ku jos ei osaa ruotsii. Nyt kyl jäisin iha mieluusti vaa himaa ja jatkaisin töitä.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Vaikeampaa vaihtaa alaa sikku ei oo enää ensikertalaine.
No ei oo. Tapoja on useita sit kun sulla vaan se koulupaikka on. Mun kavereissa on sekä koulua samalle alalle vaihtaneita, yliopistosta amkiin vaihtaneita, maisterivaiheeseen hakeneita amk-pohjalla, yliopiston sisällä alalta toiselle vaihtaneita... Eikä kellään halunneella oo jäänyt paikka saamatta.

Sitä paitsi, paska palkka on suhteellinen käsite. Mulla on tällä hetkellä kai paska palkka, mikä tarkoittaa sitä että mulla jää kesältä pari tonnia säästöön kun asun yksin. Mun eksällä oli paska palkka, mut pienien menojen takia sillä oli useempi tonni pätäkkää jemmassa. Palkka itsessään ei siis ole paska ainakaan lapsettomalle, vaan palkan pienuus suhteessa työn vaativuuteen kertoo lähinnä siitä, miten aliarvostettu ala on yhteiskunnan silmissä. Se syö, ei se, etteikö rahat riittäisi.

Lisäksi sairaanhoitajan homma on tosi monipuolinen työnkuviltaan: on ihan eri asia olla töissä palvelutalossa kuin leikkaussalissa tai YTHS:n psykiatrisena sairaanhoitajana.

Allekirjoitan myös tuon mitä irwikissa sanoi: mitä pidempään oot välivuodella sitä vähemmän mikään tulee kiinnostamaan ja sitä vaikeampaa opiskelemaan lähtemisestä tulee ja varsinkin, jos on taipumusta masennukseen ja muihin mielenterveysongelmiin.
 

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
330
Reaktioarvo
137
Mul jäi 4 pistettä vajaaks ykkösvaihtoehdosta et kannattaisko vaa yrittää ens kertaa ja harjotel enkkuu ja matikkaa
 
Ylös Pohja