Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Haluun muuttaa ulkomaille
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Tanssivapina" data-source="post: 24385" data-attributes="member: 154"><p>Mä olen siis "maailman kansalainen". Lapsena oltiin vähän siellä sun täällä Suomen ja Espanjan välillä (isä Espanjasta ja äiti Suomesta),mutta niistä ajoista en muista mitään. Kun olin 4, oltiin puolisen vuotta unkarissa lähetystyössä. Noista ajoista mulla on jo muistoja kun yritin lommunikoida toisten lasten kanssa ja oli hassua kun ei ollut samaa kieltä. Mutta silti meillä oli aina hauskat leikit. Lukion jälkeen lähdin Amsterdamin, koska se on mulle ollut semmonen turvallinen kotoisa paikka, mutta ns. Pakenin traumaa joka tapahtui Suomessa ja yksin maassa jossa ympärillä puhutaan kieltä jota en täysin ymmärrä, se trauma otti musta vallan ja masennuin pahasti ja yritin estää sitä masennusta alkoholilla. Muutin takaisin Suomeen. Olin 25 kun muutin Englantiin opiskelemaan ja täällä nyt olen ollut lähes 5 vuotta ja tää on mun koti nyt. Ihan on suunnitelmissa ostaa täältä asunto jne. Toki haluisin ainakin muutaman kesän viettää Suomessa vielä, mutta pimeitä kylmiä talvia en kaipaa. Olemme myös puhuneet miehen kanssa että eläkepäivillä muutetaan Espanjaan. Brexitistä huolimatta se olisi helppoa hänelle kun minulla on Espanjan kansalaisuus ja olemme kuitenkin menossa naimisiin. </p><p></p><p>Mut jos mitään kysymyskiä muutosta, sopeutumisesta tai muusta, niin saa pistää.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tanssivapina, post: 24385, member: 154"] Mä olen siis "maailman kansalainen". Lapsena oltiin vähän siellä sun täällä Suomen ja Espanjan välillä (isä Espanjasta ja äiti Suomesta),mutta niistä ajoista en muista mitään. Kun olin 4, oltiin puolisen vuotta unkarissa lähetystyössä. Noista ajoista mulla on jo muistoja kun yritin lommunikoida toisten lasten kanssa ja oli hassua kun ei ollut samaa kieltä. Mutta silti meillä oli aina hauskat leikit. Lukion jälkeen lähdin Amsterdamin, koska se on mulle ollut semmonen turvallinen kotoisa paikka, mutta ns. Pakenin traumaa joka tapahtui Suomessa ja yksin maassa jossa ympärillä puhutaan kieltä jota en täysin ymmärrä, se trauma otti musta vallan ja masennuin pahasti ja yritin estää sitä masennusta alkoholilla. Muutin takaisin Suomeen. Olin 25 kun muutin Englantiin opiskelemaan ja täällä nyt olen ollut lähes 5 vuotta ja tää on mun koti nyt. Ihan on suunnitelmissa ostaa täältä asunto jne. Toki haluisin ainakin muutaman kesän viettää Suomessa vielä, mutta pimeitä kylmiä talvia en kaipaa. Olemme myös puhuneet miehen kanssa että eläkepäivillä muutetaan Espanjaan. Brexitistä huolimatta se olisi helppoa hänelle kun minulla on Espanjan kansalaisuus ja olemme kuitenkin menossa naimisiin. Mut jos mitään kysymyskiä muutosta, sopeutumisesta tai muusta, niin saa pistää. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Haluun muuttaa ulkomaille
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja