Keho Harkitsen e-pillereiden lopettamista

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Tajusin nyt vastikään, että ehkäpä ne pillerit on syypää siihen miks koen romanttiset ja seksuaaliset tuntemukset niin laimeesti.

Miulla on vielä yhessä liuskassa yks viikko, jonka jälkeen tulis tyhjennys, niin ajattelin kuitenkin nyt vielä tän viikon ajan ottaa noita pillereitä, että miulla ois kaks viikkoo aikaa päättää mitä teen (joko kahen viikon päästä otan uuen liuskan tai jätän ottamatta).

Ja haluun jutella kumppanin kaa asiasta myös. Siis joka tapauksessa tää päätös nyt tulee olemaan tää :D Mutta että kuitenkin tietää asiasta, enkä vaan yhenäkkii ilmota "joo lopetin ne btw".

Luin netistä monen naisen kokemuksia tähän asiaan liittyen ja monet oli ilmottanu, että pillereiden lopettamisen jälkeen halut alko ilmaantuu takas, sekä muu läheisyyden tarve (tai joillakin oli vaikuttanu siihen, etteivät oikein halunneet enää halatakkaan).

Jos kuitenkin haluun jatkaa pillereitä syystä tai toisesta, niin sit oon ilman pillereitä ainakin sen 6kk, mutta jos miulle tulee haluja ja koen tunteet normaalisti, niin en kyllä nää syytä jatkaa, vaan kokeilen sit jotain muuta.

Toki nää pillerit on auttanu älyttömän paljon menkkoihin... Ei kipuja ja tulee niin säännöllisesti, kun vaan voi olla. Noh, katon sit ajan kaa, että miten päin miun on parempi olla (pillereillä vai ilman).
 

Karzaa

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
435
Reaktioarvo
423
Joo oon itekin kuullu et joillakin pillerit vaikuttaa haluihin. Itekin oon syöny pillereitä, mut en oo varma vaikuttiko ne haluihin vai ei. Nykyään itelläni on kierukka, se on auttanu ihan tosi paljon mun menkkoihin.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Joo oon itekin kuullu et joillakin pillerit vaikuttaa haluihin. Itekin oon syöny pillereitä, mut en oo varma vaikuttiko ne haluihin vai ei. Nykyään itelläni on kierukka, se on auttanu ihan tosi paljon mun menkkoihin.
no jep :S! ja hyvä, että se kierukka auttaa menkkoihin :)! onneks on niin monia eri muita ehkäsy menetelmiä, kun vaan ne pillerit.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mä lopetin muutama vuosi sitten hormonaalisen ehkäisyn vaikka olenkin vakituisessa parisuhteessa. Liian iso vaikutus mun hyvinvointiin ja mielenterveyteen.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Ne aika useasti vaikuttaa!! Tiedän monia jotka voi paremmin ilman niitä.
no niin, onhan ne aikamoisia hormoni pommeja toisaalta! ja kun oon just jotain kokemuksia lukenu tuohon lopettamiseen liittyen, niin aika moni nainen just sitä sano, että pillereiden lopettamisen jälkeen tuli se "todellinen minä" takas esille.
 
Ylös Pohja