Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
hautajaisten järjestäminen
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Desvelada" data-source="post: 145818" data-attributes="member: 106"><p>Mä olin puoli vuotta sitten järjestämässä mummoni hautajaisia ja melko monissa hautajaisissa olen ollut mukana, joten kokemuksia erilaisista hautajaista löytyy.</p><p></p><p>Mummoni hautajaisiin leivoimme kaiken itse. Koska kaikki kauempaa saapuneet olivat mukana järjestelemässä hautajaisia, emme ottaneet kuin vain kahvitarjoilun. Tarjolla oli kyllä sekä suolaista, että makeaa, joka oli mielestäni oikein hyvä ratkaisu (jos vaan siis budjetti riittää). Hoidimme homman niin, että jokainen perhekunta teki muutaman ruoan tarjolle, ettei kellekään tulisi liian isoa työtä ja taakkaa. Lisäksi mummo oli itse aina kova leipomaan kaikkiin juhliin, joten halusimme itse tekemällä kunnioittaa hänen perinnettään. Suunnitelmasi tarjoiluun kuulostaa oikein hyviltä. Pitikö äitisi erityisesti jostakin tietystä leivonnaisesta? Ja onko ketään, joka voisi auttaa tarjoilujen tekemisessä?</p><p></p><p>Muistotilaisuudessa puhetta ei ole mikään pakko olla, ja varsinkin pienemmällä hautajaisporukalla voi puheen hoitaa vapaana kahvipöytäkeskustelulla. Yleensä puheen on pitänyt vainajan lapset ja joskus lapsenlapsetkin. Olenpa myös törmännyt tapaan, jossa vuorotellen jokainen kertoo jonkun sydäntälämmittävän ja mieleen painuneen muiston vainajasta.</p><p></p><p>Kuvakollaaseja on usein ollut hautajaisissa ja niissä on ollut kuvia vainajasta eri elämänvaiheissa. Usein kollaasi on asetettu keskeiselle paikalle ja viereen on sytytetty kynttilä. Mutta tuo Skeletorin idea kuulostaa kyllä erinomaiselta ja senhän voisi yhdistää esimerkiksi tuohon puheideaan, josta kerroin aiemmin.</p><p></p><p>Kirpputoreilta ja kierrätyskeskuksista todennäköisesti löytyy. Ainakin Fidan suosittelen käymään läpi, koska sieltä on helppoa ja nopeaa löytää sopiva vaate, koska vaatteet on hyvin lajiteltu.</p><p></p><p>Ja osanottoni suureen suruusi <3</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Desvelada, post: 145818, member: 106"] Mä olin puoli vuotta sitten järjestämässä mummoni hautajaisia ja melko monissa hautajaisissa olen ollut mukana, joten kokemuksia erilaisista hautajaista löytyy. Mummoni hautajaisiin leivoimme kaiken itse. Koska kaikki kauempaa saapuneet olivat mukana järjestelemässä hautajaisia, emme ottaneet kuin vain kahvitarjoilun. Tarjolla oli kyllä sekä suolaista, että makeaa, joka oli mielestäni oikein hyvä ratkaisu (jos vaan siis budjetti riittää). Hoidimme homman niin, että jokainen perhekunta teki muutaman ruoan tarjolle, ettei kellekään tulisi liian isoa työtä ja taakkaa. Lisäksi mummo oli itse aina kova leipomaan kaikkiin juhliin, joten halusimme itse tekemällä kunnioittaa hänen perinnettään. Suunnitelmasi tarjoiluun kuulostaa oikein hyviltä. Pitikö äitisi erityisesti jostakin tietystä leivonnaisesta? Ja onko ketään, joka voisi auttaa tarjoilujen tekemisessä? Muistotilaisuudessa puhetta ei ole mikään pakko olla, ja varsinkin pienemmällä hautajaisporukalla voi puheen hoitaa vapaana kahvipöytäkeskustelulla. Yleensä puheen on pitänyt vainajan lapset ja joskus lapsenlapsetkin. Olenpa myös törmännyt tapaan, jossa vuorotellen jokainen kertoo jonkun sydäntälämmittävän ja mieleen painuneen muiston vainajasta. Kuvakollaaseja on usein ollut hautajaisissa ja niissä on ollut kuvia vainajasta eri elämänvaiheissa. Usein kollaasi on asetettu keskeiselle paikalle ja viereen on sytytetty kynttilä. Mutta tuo Skeletorin idea kuulostaa kyllä erinomaiselta ja senhän voisi yhdistää esimerkiksi tuohon puheideaan, josta kerroin aiemmin. Kirpputoreilta ja kierrätyskeskuksista todennäköisesti löytyy. Ainakin Fidan suosittelen käymään läpi, koska sieltä on helppoa ja nopeaa löytää sopiva vaate, koska vaatteet on hyvin lajiteltu. Ja osanottoni suureen suruusi <3 [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
hautajaisten järjestäminen
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja