Keho Huutista sille etten pysty olemaan töissä menkkakipujen takia

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,647
Reaktioarvo
2,893
Ja no basically muutenki vatsakipujen takia mut nii. Täähä meni taas hyvi. Mut ehkä tää alkaa jo koht laantuu tästä, luulen et pahin alkaa ehkä olee nyt jo takana päin. Tai sit luulen väärin mut tuntuu silt, tai sit tää on vaa tämmöst aaltoilevaa ja sit se taas tulee takas

Ei sinänsä liity tähän mutta saatoin nähä jotain painajaista muutenki ni juuh vittu. Meen kyl takas nukkumaan kohta. Ei tuu mitään.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,647
Reaktioarvo
2,893
Ja pliis, ei mitään vittuilua nyt, sanonpaha vaa, en kestä oikeesti yhtää. En tiedä vittuilisko kukaan mutta oli pakko sanoa jos se auttais jotain koska nyt ei oikeasti pysty kuuntelee mitään paskaa. Purskahdan samantien itkuun jos kukaa alkaa aukoo päätä täl hetkel.

(Hauskaa että oletan aina automaattisesti et mulle aletaan vittuilee jostain, iha mist vaa)
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Mullakin on nyt vaikken oo töissä mutta muutenkin on maha sekaisin ja vatsa kipeä voi kiesus tätä tuskaa....
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,647
Reaktioarvo
2,893
Mullakin on nyt vaikken oo töissä mutta muutenkin on maha sekaisin ja vatsa kipeä voi kiesus tätä tuskaa....
kohtalotovereit ollaan |: paitsi ei oo vatsa sekaisin itellä kyl niinkää, luojan kiitos, mut kipee se on siis muutenki ku menkkojen takii
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
kohtalotovereit ollaan |: paitsi ei oo vatsa sekaisin itellä kyl niinkää, luojan kiitos, mut kipee se on siis muutenki ku menkkojen takii
Mulla on aina menkkojen aikana maha sekaisen ja muutenkin mulla on suolisto-ongelmia mutten syö kovin terveellisesti niin se kostautaau :II Yleensä jos on lievää mahakipua niin kevyt liikunta helpottaa.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Muistan kun mulla kerran tuli työpäivän aikana niin karseat menkkakivut, että oikein heikotti ja oli sellainen etova olo. Vähän aikaa piti kerätä rohkeutta mennä sanomaan miepuoliselle esimiehelle, että tarvin vähintäänkin pienen tauon, mutta olin varmaan niin surkean ja kalpean näköinen, että se käski mut kotiin ennen kuin edes ehdin sanoa asiaani loppuun :D
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,647
Reaktioarvo
2,893
Muistan kun mulla kerran tuli työpäivän aikana niin karseat menkkakivut, että oikein heikotti ja oli sellainen etova olo. Vähän aikaa piti kerätä rohkeutta mennä sanomaan miepuoliselle esimiehelle, että tarvin vähintäänkin pienen tauon, mutta olin varmaan niin surkean ja kalpean näköinen, että se käski mut kotiin ennen kuin edes ehdin sanoa asiaani loppuun :D
Ai kauhee :D tunnistan ton heikotuksen ja etovan olon myös. Kerran jouduin koulussaki kesken tunnin mennä lepäämään terkkaril ja olin siellä aika kauan ja siis samantyyppistä on käyny monesti, nää mun menkkakivut on kyl niin usein tämmösii pahoi et häiritsee kyllä elämää ja on häirinny about aina. Varsinkaan tän päivästen kipujen jälkeen en varmaan uskalla enää ikinä lähteä minnekään ainakaan menkkojen ekana päivänä... Jäi traumat jälleen :D
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Ai kauhee :D tunnistan ton heikotuksen ja etovan olon myös. Kerran jouduin koulussaki kesken tunnin mennä lepäämään terkkaril ja olin siellä aika kauan ja siis samantyyppistä on käyny monesti, nää mun menkkakivut on kyl niin usein tämmösii pahoi et häiritsee kyllä elämää ja on häirinny about aina. Varsinkaan tän päivästen kipujen jälkeen en varmaan uskalla enää ikinä lähteä minnekään ainakaan menkkojen ekana päivänä... Jäi traumat jälleen :D
Ootko käynyt tutkituttamassa, onko jotain mikä vois aiheuttaa noin kovat kivut? Koska normaalisti niiden ei pitäisi olla niin pahat, että jatkuvasti häiritsee elämää. Ainakin endometrioosi aiheuttaa kovia menkkakipuja. Ja sitä voi myös hoitaa, mikä voi sit auttaa kipuihin.

Mulla itselläni ei yleensä oo noin pahat. Usein kyllä sattuu, mutta useimmiten ihan burana auttaa siihen, jos tajuan ottaa sen ajoissa. Ja joskus ei tunnu missään.
Mun menkat on myös ihan hullun epäsäännölliset, se on aina ihan arvailua että koska ne tulee. Sit jossain vaiheessa kävin tutkimuksessa ja mulla todettiin monirakkulainen munasarja, mikä aiheuttaa myös joskus kovia kipuja. Ja vaikka sitä ei oikeen voi millään hoitaa, niin ainakin nyt tiedän, ettei se oo mitään vakavampaa. Ja voin syyttää sitä kaikesta :D
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,647
Reaktioarvo
2,893
Ootko käynyt tutkituttamassa, onko jotain mikä vois aiheuttaa noin kovat kivut? Koska normaalisti niiden ei pitäisi olla niin pahat, että jatkuvasti häiritsee elämää. Ainakin endometrioosi aiheuttaa kovia menkkakipuja. Ja sitä voi myös hoitaa, mikä voi sit auttaa kipuihin.

Mulla itselläni ei yleensä oo noin pahat. Usein kyllä sattuu, mutta useimmiten ihan burana auttaa siihen, jos tajuan ottaa sen ajoissa. Ja joskus ei tunnu missään.
Mun menkat on myös ihan hullun epäsäännölliset, se on aina ihan arvailua että koska ne tulee. Sit jossain vaiheessa kävin tutkimuksessa ja mulla todettiin monirakkulainen munasarja, mikä aiheuttaa myös joskus kovia kipuja. Ja vaikka sitä ei oikeen voi millään hoitaa, niin ainakin nyt tiedän, ettei se oo mitään vakavampaa. Ja voin syyttää sitä kaikesta :D
Hyvä et sä kävit tutkituttamas asian! Eikä ollu mitää vakavampaa sit. Mä oon monesti saattanu mainita tästä asiasta lääkäreille ja näin mutta ei sitä varsinaisesti oo tutkittu. Mullakin tosin monesti kipulääke saattas auttaa mutta se pitää sit tosiaanki ottaa ajois ja pitäs olla about koko ajan vetämässä sitä ja joskus en vaan jaksa ja toivon vaa et kipu menee ohi eikä tarvis miettii mitää lääkkeit. Oon Huono käyttää ees perus särkylääkettä vaikka joskus sitä vedänkin, mutta välil sit vaa oon sillee nah ihan sama. Ja muutenki kosk ocd ni mul on joku pakkomielle siihen just et koitan vaa pärjätä ilman lääkkeitä yleensä ja sillee. ja muutenki se on ni hankalaa sit sekin ku se pitäs osata ajottaa oikein. Mut joo. Voishan se olla hyvä selvittää tän syy.

Mullakin itse asias on semi epäsäännölliset menkat, tai no ne kierrot venyy usein johonki 35 päivään tai 40 päivään ja sit joskus taas 25 päivää. Nytkin mul oli random pms-kipui yli viikon ennen ku ne menkat alko lopulta. En tiedä voiks sekin olla joku merkki siit et vois olla joku sairaus tai sit se on ihan normaalii.
 
Ylös Pohja