Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
1
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Viihde & vapaa-aika
immortalemin musiikkikupla
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="immortalem" data-source="post: 149104" data-attributes="member: 367"><p>Musiikkimaun kehittyminen iän myötä on mielenkiintoinen asia. </p><p></p><p>Muistan joskus peruskoulun musiikintunnilla, kuinka keski-iän kynnyksellä oleva naisopettajamme soitti meille esiteineille Björkiä musiikkivideon kera suunnilleen innosta hyppien. Naisrukka sai meiltä reaktioksi hämmentyneitä, hieman huvittuneitakin virneitä, hihittelyä, muutamia kauhunpilkkeitä silmissä ja tuomitsevaa supinaa. Tuskin naikkonen alun alkaen olettikaan meidän kääntyvän (tai paljastuvan...) avant-garde popin superfaneiksi, mutta se pettymys hänen silmissään oli suorastaan riipaisevaa! Hetken hän keräili itseään ja ennen puheenaiheen vaihtamista sanoi jotain, että "olette vielä liian nuoria ymmärtääksenne". Nauroimme makeasti! Mikä omituinen vanha kääkkä! </p><p></p><p>Tuon lähes-traumaattisen ensikosketuksen jälkeen kaihdoin Björkin kuuntelua vuosien ajan, kunnes parikymppisenä katsoin huvikseni "Army of Me":n musiikkivideon eräänä itsetutkiskelun sävyttämänä pimeänä iltana. Ei iskenyt. Hämmensi. Katselin vielä muutaman live-keikkavideon siihen perään, jospa ne olisivat olleet parempia. Eivät olleet. Kuinka sekaisin pitää olla, että tämmöistä paskaa oikein kuuntelee?! Oli aika jättää Björk rauhaan vielä muutamaksi vuodeksi. </p><p></p><p>Viisi vuotta kuluu, tällä kertaa olen 25-vuotias. Frontaalilohkoni on nyt keskimäärin valmiiksi kypsynyt ja olen tieteenkin mukaan "oikeasti aikuinen". Olen vuosien saatossa kypsytellyt musiikkimakuani huolellisesti, totutellen kaikenlaisiin mausteisiin... Joten päätänkin eräänä aurinkoisena elokuun iltana antaa Björkille jälleen uuden mahdollisuuden. Ja tällä kertaa kuulen sen, mitä en aiemmin kuullut! Tämähän on taidetta, ja peräti hyvää sellaista! Kuuntelen <em>Vespertine</em>n ja <em>Post</em>in lisäilen biisiä toisensa perään tykättyjen kappaleideni listalle; vau, tätäkö on aikuisuus?! Hymyilen. Ei se peruskoulun musakääkkä ollutkaan yhtään sekaisin. Se oli vaan oikeassa, olimme liian nuoria ymmärtääksemme! Tai sitten olen itsekin vuosien saatossa seonnut. </p><p></p><p>Joka tapauksessa Björk on nykyään silmissäni uskomattoman taitava ja monipuolinen artisti, jonka musiikkia on ilo kuunnella. </p><p></p><p>[MEDIA=spotify]track/3Te7GWFEecCGPpkWVTjJ1h[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="immortalem, post: 149104, member: 367"] Musiikkimaun kehittyminen iän myötä on mielenkiintoinen asia. Muistan joskus peruskoulun musiikintunnilla, kuinka keski-iän kynnyksellä oleva naisopettajamme soitti meille esiteineille Björkiä musiikkivideon kera suunnilleen innosta hyppien. Naisrukka sai meiltä reaktioksi hämmentyneitä, hieman huvittuneitakin virneitä, hihittelyä, muutamia kauhunpilkkeitä silmissä ja tuomitsevaa supinaa. Tuskin naikkonen alun alkaen olettikaan meidän kääntyvän (tai paljastuvan...) avant-garde popin superfaneiksi, mutta se pettymys hänen silmissään oli suorastaan riipaisevaa! Hetken hän keräili itseään ja ennen puheenaiheen vaihtamista sanoi jotain, että "olette vielä liian nuoria ymmärtääksenne". Nauroimme makeasti! Mikä omituinen vanha kääkkä! Tuon lähes-traumaattisen ensikosketuksen jälkeen kaihdoin Björkin kuuntelua vuosien ajan, kunnes parikymppisenä katsoin huvikseni "Army of Me":n musiikkivideon eräänä itsetutkiskelun sävyttämänä pimeänä iltana. Ei iskenyt. Hämmensi. Katselin vielä muutaman live-keikkavideon siihen perään, jospa ne olisivat olleet parempia. Eivät olleet. Kuinka sekaisin pitää olla, että tämmöistä paskaa oikein kuuntelee?! Oli aika jättää Björk rauhaan vielä muutamaksi vuodeksi. Viisi vuotta kuluu, tällä kertaa olen 25-vuotias. Frontaalilohkoni on nyt keskimäärin valmiiksi kypsynyt ja olen tieteenkin mukaan "oikeasti aikuinen". Olen vuosien saatossa kypsytellyt musiikkimakuani huolellisesti, totutellen kaikenlaisiin mausteisiin... Joten päätänkin eräänä aurinkoisena elokuun iltana antaa Björkille jälleen uuden mahdollisuuden. Ja tällä kertaa kuulen sen, mitä en aiemmin kuullut! Tämähän on taidetta, ja peräti hyvää sellaista! Kuuntelen [I]Vespertine[/I]n ja [I]Post[/I]in lisäilen biisiä toisensa perään tykättyjen kappaleideni listalle; vau, tätäkö on aikuisuus?! Hymyilen. Ei se peruskoulun musakääkkä ollutkaan yhtään sekaisin. Se oli vaan oikeassa, olimme liian nuoria ymmärtääksemme! Tai sitten olen itsekin vuosien saatossa seonnut. Joka tapauksessa Björk on nykyään silmissäni uskomattoman taitava ja monipuolinen artisti, jonka musiikkia on ilo kuunnella. [MEDIA=spotify]track/3Te7GWFEecCGPpkWVTjJ1h[/MEDIA] [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Viihde & vapaa-aika
immortalemin musiikkikupla
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja