Musiikki immortalemin musiikkikupla

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tuntuu että terrorisoin jatkuvasti muiden musiikkikeskusteluja ja pakotan omaa musiikkimakuani muille, joten teen nyt itselleni tämmöisen oman langan aiheeseen liittyen. Tänne puran fiilistelyjäni ja muita mietiskelyjäni musiikista.

Varmaan tulee aika paljon olemaan sellaista "oi, tästä biisistä tulee mieleen..." -tyyppistä juttua. Luultavasti vingun myös jotain epätoivoisesta taipaleestani kitaran soittamisen kanssa. Ja paljon, PALJON lyriikkaspämmiä.
 
Viimeksi muokattu:

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
En kestä miten hyvä biisi tämä on. Tosi aliarvostettu ollakseen Def Leppardin tuotantoa. Soittaisivat tätä radiossa välillä eikä aina niitä samoja Pour Some Sugar On Me / Hysteria / Photograph tms.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Jospa tänään jaksaisi opetella tästä tämän kitarariffin. Kuulostaa varsin helpolta, joten olisi ehkä ihan nopea oppia. Sitten kun jossain vaiheessa ostan sen basson, voisin opetella myös basso-osiot tästä ja tehdä ihan kunnollisen coverin kerrankin...
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Räähkistä sille etten pysty kuuntelemaan tätä ilman, että mieleeni tulee yksi entinen ihastukseni. Kuuntelin tätä toistolla siihen aikaan ja unelmoin meidän täydellisestä tulevaisuudesta. Joo ei oikein toteutunut. Mutta opin soittamaan tämän kitaralla sen obsessioni aikana! Ja tää oli mun taitotasolle jo aika haastava biisi, joten olen ihan ylpeä että opin tämän. Sooloa en tosin osaa, vielä. Ehkä joku päivä.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Räähkistä sille etten pysty kuuntelemaan tätä ilman, että mieleeni tulee yksi entinen ihastukseni. Kuuntelin tätä toistolla siihen aikaan ja unelmoin meidän täydellisestä tulevaisuudesta. Joo ei oikein toteutunut. Mutta opin soittamaan tämän kitaralla sen obsessioni aikana! Ja tää oli mun taitotasolle jo aika haastava biisi, joten olen ihan ylpeä että opin tämän. Sooloa en tosin osaa, vielä. Ehkä joku päivä.
Tästä tulee myös mieleen yksi kaveripoikani, joka pitää Disturbedista kovin ja yritti kerran kosiskella minua. Friendzonasin ja tuntuu edelleen vähän pahalta.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Hämmentää välillä se, miksi mulla meni niin kauan oppia tykkäämään Opethista. Olen kuunnellut metallia lapsuudesta asti ja miltei kaikenlainen on aina uponnut, mutta jostain syystä Opethin soundiin meni tosi pitkä aika tottua. Ehkä proge on vaan genrenä sellainen, että vaatii useamman kuuntelukerran, ennen kuin se "aukeaa"?

Vaikka Heritage ei ole levynä suosikkejani Opethilta, tämä biisi on sen ehdoton helmi. Vaihtelevuudestaan huolimatta kaikki palaset loksahtavat tässä kappaleessa kohdilleen ja kokonaisuus on kaiken kaikkiaan todella toimiva. Tämä pitää kuuntelijan mielenkiinnon yllä loppuun asti ja jokaisella kuuntelukerralla löytyy aina jokin uusi mielenkiintoinen yksityiskohta. Ja lopun kitarasoolosta tulee joka kerta kylmät väreet, aijai mitä taituruutta.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tulen varmaan ikuisesti katumaan sitä, etten ostanut niitä lippuja Musen keikalle Helsinkiin vuonna 2019. Olen kuitenkin kuunnellut kyseistä bändiä pienestä lähtien, joten en ymmärrä mikä ihme minua silloin vaivasi, etten niitä lippuja ostanut. Pelotti varmaan etten saa ketään mukaan, kun olin silloin vielä niin nössö etten uskaltanut keikoille yksinäni. Siellä olisi vielä ollut niin hyvä setlist. Perkele!
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tämä on kyllä todella upea kappale. Todella riipaiseva ja suorastaan kivuliaan kuuloinen, harvemmin kuulee biisejä joissa olisi vangittu tunne näin taidokkaasti. Yksi Rammsteinin tuotannon parhaimmistoa.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Pääsispä katsomaan taas Ghostia jossain vaiheessa. Tai julkaisisivat edes sen uuden albumin pian.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tämän biisin kohdalla oli kyllä kova meno kyseisellä keikalla. En erityisemmin välitä tästä biisistä studioversiona, mutta livenä vedettynä aivan sairaan hyvä. Muistan että oli tunnelmat katossa ja ääni meinasi lähteä, kun lauloin mukana niin lujaa.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tää biisi ei kyllä koskaan vanhene. Batushkan koko Litourgiya-albumi on muutenkin tosi upea ja uniikki kokonaisuus, tämmöistä soundia ei ainakaan itselläni ole tullut aiemmin vastaan (okei, ehkä Rotting Christ on vähän saman tyyppistä). Harmillinen se riita bändin sisällä, aivan helvetin kusipäinen veto Bartilta. Kyllä myöhempiä albumeja kuunnellessa erottaa, että "oikea" Batushka (= Derphin johtama) säilyttää tämän saman tyyppisen tunnelman paljon paremmin kuin Bartin Walmart-Batushka.

 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tää biisi ei kyllä koskaan vanhene. Batushkan koko Litourgiya-albumi on muutenkin tosi upea ja uniikki kokonaisuus, tämmöistä soundia ei ainakaan itselläni ole tullut aiemmin vastaan (okei, ehkä Rotting Christ on vähän saman tyyppistä). Harmillinen se riita bändin sisällä, aivan helvetin kusipäinen veto Bartilta. Kyllä myöhempiä albumeja kuunnellessa erottaa, että "oikea" Batushka (= Derphin johtama) säilyttää tämän saman tyyppisen tunnelman paljon paremmin kuin Bartin Walmart-Batushka.

Myönnän kuitenkin, että Walmart-Batuskhan tuotannossa on myös hyviä biisejä. En vaan haluaisi tukea kyseistä artistia millään tavalla tuon draaman jälkeen.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Jospa tänään jaksaisi opetella tästä tämän kitarariffin. Kuulostaa varsin helpolta, joten olisi ehkä ihan nopea oppia. Sitten kun jossain vaiheessa ostan sen basson, voisin opetella myös basso-osiot tästä ja tehdä ihan kunnollisen coverin kerrankin...
Aloin eilen muuten opettelemaan tätä. Opettelin sen kyllä vähän sormijumppa-tavalla, pitää kokeilla tänään jos saisin soitettua sen "taloudellisemmin" eikä tarvitsisi niin paljon hyppiä kieleltä toiselle. Ihan hauska biisi soittaa kyllä, tuli cool fiilis...
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Kuulin tämän ensimmäisen kerran edellisessä työharjoittelupaikassani, kun pidettiin Euroviisu-levyraatia yhden työkaverini kanssa, kun ei ollut yhtään potilaita aamusta. Tämä oli työkaverini ennakkosuosikki ja hän oli niin innoissaan näyttäessäni tämän minulle.

Mulla on ihan kamala ikävä sitä ihmistä ja siksi tulee aina vähän haikea tunnelma tätä biisiä kuunnellessa. En ole koskaan ennen tavannut ketään yhtä avointa, kilttiä ja viisasta. Meillä kohtasi kemiat muutenkin todella hyvin, oltiin sillä "leikkisä vittuilu" -tasolla jo parin päivän sisällä. Hän ei varmaan vuoden kuluttua edes muista minua, koska tapaa työssään niin paljon ihmisiä, mutta minä en koskaan tule unohtamaan häntä.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Jatkan juttua samaisesta työkaverista: hän opetti minut kuuntelemaan The Darknessia. Tai oikeastaan mainitsi puheissaan kyseisen bändin niin useaan otteeseen, että minun piti uteliaisuuden nimissä mennä kuuntelemaan, mistä on kyse. Oikein hyvä bändi.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,970
Reaktioarvo
8,474
Hyi mikä lanka.. kuplissa ihmiset yleensä haistelevat omia pierujaan..yöks mitä lemuja hyi!!

kissa_kyynel.jpg

Niin paha haju että silmäni vuotavat...
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Hyi mikä lanka.. kuplissa ihmiset yleensä haistelevat omia pierujaan..yöks mitä lemuja hyi!!

katso liitettä 2324

Niin paha haju että silmäni vuotavat...
Siksi ei kannatakaan murtautua minun kuplaani! Söin kaiken lisäksi papuja eilen joten pieruni haisevat poikkeuksellisen aromikkaalle. Enkä kadu mitään, häh häh hää!
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
En kestä miten hyvä biisi tämä on. Tosi aliarvostettu ollakseen Def Leppardin tuotantoa. Soittaisivat tätä radiossa välillä eikä aina niitä samoja Pour Some Sugar On Me / Hysteria / Photograph tms.
Unohdin kokonaan mainita, että tätä on erityisen kiva kuunnella, kun ajaa maantiellä/motarilla!
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tätä kuuntelen välillä, kun itken yksin kotonani ja mietin, pitäisikö toteuttaa suunnitelmani ja oikeasti tehdä ne kyssit. Juuri sopivan aavemainen ja angstinen kappale siihen. En ole onneksi yllättävän pitkään aikaan ollut niissä tunnelmissa, edellinen kerta taisi olla joskus talvella.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Hyvä meininki töissä kun työkaveri soittaa jotain 80-luvun rocksoittolistaansa. Arvostan!
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tämä on ollut lempibiisini viime päivinä. Pidän tämän sanoituksista.
 
Ylös Pohja