Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
1
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Jenkkiautoista kiinnostuneita?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="klovni" data-source="post: 45224" data-attributes="member: 91"><p>Olisin hieman eri mieltä asiasta... bensa/diesel kun ei ole ainoa mihin sitä rahaa palaa. Ja kaasuautoksi muutettu jenkki nyt ei vaan ole mikään "jenkki", niitten "kuuluu" kulkea bensalla. Dieselkin voidaan hyväksyä, mutta mieluiten silti bensa. Itse olen siis ajellut jenkillä sen verran, että alle 20 litran et pääse kaupunkiajossa. Hyvin harvoin käy tuuri ja kuuluukin "vain 18 litraa". Maantieajossa kulutus pyörii siinä 11-13 litran kieppeillä keskimäärin. Kun ajatellaan, että yleensä tavallinen ajelu on kaupunkiajoa, niin kallista on. Bensan hinta ainakin täällä päin tällä hetkellä alkaa muutenkin hipoa pilviä. </p><p>Niin ja sitten ne muut kulut. Autovero ja vakuutukset. JÄRKYTTÄVÄN KALLISTA. Näiden määrittämiseen vaikuttaa auton kulutus/koko siis. Itse omistan ihan "tavisauton" ja jopa siinä on kova vero ja vakuutuksetkin vie jonkin verran, vaikka bonuksia toki on kertynyt. </p><p>Ja sitten ne huollot ja varaosat. Kalliita. Jenkkeihin kun saa vielä kaiken lisäks metsästää niitä varaosia, ei löydy välttämättä ihan "joka pajalta". Toki on vaihtoehto opetella itse rassaamaan autoja, ehkä sillä saa muutaman euron säästettyä. </p><p>Ja vielä renkaat. Eivät nekään (yllättäen) halvimmasta päästä. </p><p>Ja sitten lopuksi kannattaa miettiä, millä sitten talvella ajelee...en suosittele lähtee jenkillä liikenteeseen, niistä lukkiutuu jarrut tosi helposti (tuttu tilanne tämäkin, kaikkea sitä oppii) ja se on ihan helvetin vaarallista. Eli jos tarvii autoa ympäri vuoden, on siis hankittava vielä TOINEN siis "tavisauto" johon sitten saa rahaa palamaan. Mulle on ihan sama millä kukakin ajelee, mihin omat rahansa laittaa ja mitä on mieltä asioista, kunhan vaan tässä oman mielipiteeni kerroin :)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="klovni, post: 45224, member: 91"] Olisin hieman eri mieltä asiasta... bensa/diesel kun ei ole ainoa mihin sitä rahaa palaa. Ja kaasuautoksi muutettu jenkki nyt ei vaan ole mikään "jenkki", niitten "kuuluu" kulkea bensalla. Dieselkin voidaan hyväksyä, mutta mieluiten silti bensa. Itse olen siis ajellut jenkillä sen verran, että alle 20 litran et pääse kaupunkiajossa. Hyvin harvoin käy tuuri ja kuuluukin "vain 18 litraa". Maantieajossa kulutus pyörii siinä 11-13 litran kieppeillä keskimäärin. Kun ajatellaan, että yleensä tavallinen ajelu on kaupunkiajoa, niin kallista on. Bensan hinta ainakin täällä päin tällä hetkellä alkaa muutenkin hipoa pilviä. Niin ja sitten ne muut kulut. Autovero ja vakuutukset. JÄRKYTTÄVÄN KALLISTA. Näiden määrittämiseen vaikuttaa auton kulutus/koko siis. Itse omistan ihan "tavisauton" ja jopa siinä on kova vero ja vakuutuksetkin vie jonkin verran, vaikka bonuksia toki on kertynyt. Ja sitten ne huollot ja varaosat. Kalliita. Jenkkeihin kun saa vielä kaiken lisäks metsästää niitä varaosia, ei löydy välttämättä ihan "joka pajalta". Toki on vaihtoehto opetella itse rassaamaan autoja, ehkä sillä saa muutaman euron säästettyä. Ja vielä renkaat. Eivät nekään (yllättäen) halvimmasta päästä. Ja sitten lopuksi kannattaa miettiä, millä sitten talvella ajelee...en suosittele lähtee jenkillä liikenteeseen, niistä lukkiutuu jarrut tosi helposti (tuttu tilanne tämäkin, kaikkea sitä oppii) ja se on ihan helvetin vaarallista. Eli jos tarvii autoa ympäri vuoden, on siis hankittava vielä TOINEN siis "tavisauto" johon sitten saa rahaa palamaan. Mulle on ihan sama millä kukakin ajelee, mihin omat rahansa laittaa ja mitä on mieltä asioista, kunhan vaan tässä oman mielipiteeni kerroin :) [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Jenkkiautoista kiinnostuneita?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja