Jos etäopetus alkaa taas niin mie en ala D:

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Ei oo ollenkaan miun juttu. Paljon mieluummin meen kouluun, vaikka miulla yleensä onkin melko vaikee olo siellä. Mutta on se etäopetus vaan kaikin tavoin huonompi systeemi miulle, kun koko ajan pitää olla tavallaan valmiustilassa ja pähkäillä että mikäs koe nyt on seuraavaks ja missä kokouksessa miun pitäs olla ja minkä sovelluksen kautta jne. (ja jestas että niitä muistettavia koodejakin oli paljon, samoin opetuspohjia). JA se tehtävien määrä, en voi edes sanoin kuvailla kuinka paljon meillä oli kaikkea D: Oppilaat ei todellakaan pysyny enää perässä ja oikeestaan kaikki vapaa-aika meni vaan kouluun, kun opet tuputti sitä tehtävää vaikka millä mitalla. Etenkin nyt kun peruskoulu on ohi ja oon ollu kymppiluokalla vasta kaks päivää, niin kaikki on todella uutta ja vierasta, joten ois kamalaa yhtäkkiä hypätä etäopetukseen kun en todellakaan ois perillä yhtään mistään vielä. Täällä on kiihtyvä vaihe menossa niin täytyy myöntää että jännittää hieman, miten tässä oikein tulee käymään D:
Mites teillä, ootteko mieluummin lähi- vai etäopetuksessa ja miksi?
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Mää oon mieluummin lähiopetuksessa, etäloukku (jep, nimenomaan loukku) on ihan perseestä.
Olin seiskan kevään kaks kuukautta etäloukussa ja sinä aikana mun mielenterveys laski matalimmilleen ja mm. yritin itsemurhaa. Mun arvosanat laski viidessä aineessa.
Nyt ei onneksi viime vuonna jouduttu menemään etäopetukseen, ja toivon ettei tänäkään vuonna jouduttais, varsinki ku nyt 12-15-vuotiaatki saa koronarokotuksen. Itekki otin viime keskiviikkona koulussa ekan annoksen.
Mun mielestä etäkoulun pitäis olla vihoviimenen vaihtoehto. Miks nuorten pitää kärsiä vanhempien ihmisten kustannuksella? Eikö se oo yksinkertasesti helepompaa jos laitetaan ne ruton baarit ja ravintolat kiinni missä niitä tartuntoja tulee tai vähintäänki tiukat rajoitukset niihin eikä sulkea kouluja mikä ei auta asiassa yhtään
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Ja siis nimenomaan se tehtävien määrä ja se aika mitä joudut nököttämään sen ruton tietokoneen ääressä ku yrität muistella et mihin aikaan pittää olla missäkin sovelluksessa kokouksessa ja missä on millonki mitäki tehtäviä
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,448
Reaktioarvo
2,338
Itse pidin etäopetuksesta. Oli mukavaa, kun ei tarvinnut herätä aamu viideltä ja istua tunnin bussissa per suunta. Tuntien välillä sain käydä vaikka metsässä kävelemässä jos huvitti.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Mieluummin lähiopetuksessa näin yleensä. Korkeakouluopintoja ei ainakaan huvittaisi aloittaa etäopetuksella.

Silloin viime vuoden keväänä viihdyin ihan hyvin etäopetuksessa siitä hurjasta tehtävämäärästä huolimatta. Meillä olisi ollut mahdollisuus tulla kouluun pariksi viimeiseksi viikoksi, mutta suurin osa oli ehdottomasti sitä mieltä, että pidetään nekin etänä. Se johtui varmaan osittain koeviikosta, koska tuskinpa kovin moni pystyi rehellisesti sanomaan ettei luntannut kertaakaan edellisen jakson etäkokeissa.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Lähiopetuksessa minäkin varmaan mieluummin olisin. D: Etäopetukseen on selvästi vaikeempi keskittyä - on niin helppoa vaan "kuunnella" oppituntia puolikorvalla, ja samalla surffailla jossain ihan muualla päin nettiä, tai vaikka pelata Minecraftia...
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Itsekin vihaan etäopetusta ja olisin paljon mieluummin lähiopetuksessa. Valitettavasti tiedän jo, että tulen olemaan lähestulkoon pelkästään etäopetuksessa aina siihen asti, kun valmistun.

Onhan etänä olemisessa puolensakin: jos luento alkaa kello 10, voi laittaa herätyksen soimaan kello 9.58 ja kuunnella sitä opettajan saarnaamista vaikka sängyssä alasti, jos ei muuten innosta.
 
Ylös Pohja