Syvälliset Jos olisitte kuolleita, haluaisitteko syntyä uudelleen?

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Omaan korvaani ajatus syntymisestä uudelleen kuulostaa liian rauhattomalta ajatukselta, kun vihdoin ja viimein maallinen taival olisi saatu taputeltua. Ja ei siis sillä, että minulla olisi jokin kiire kuolla (ainakaan nyt). Toisaalta, jos minulla ei olisi mitään "sidettä" entiseen elämääni, en varmaan osaisi ajatella syntymistä huonona ajatuksena, vaan se tuntuisi varmaan kuin nytkin: eletään sitten, kun kerta täällä jo ollaan.

//: Muoks. Ja/tai hiukan toisin muotoiltuna: jos olisitte kuolleita, haluaisitteko elää?
 
Viimeksi muokattu:

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Riippuu

Tähän tai tän kaltaseen elämään en ihtenäni haluis, mut joku toisenlaine "unelmien elämä" (:D) kelpais tietenki.
Mut jos kuolisin ja vastaan tulis kysymykset "haluatko lopullisesti kuolla vai aloittaa uuden elämän, en oikeestaan tiiä kumman valihtisin, menisinkö varman päälle ja kuolisin lopullisesti vaiko ottasinko riskin ja kokeilisin uuelleen.
 

^0^

en tykkää
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
87
Reaktioarvo
49
Omaan korvaani ajatus syntymisestä uudelleen kuulostaa liian rauhattomalta ajatukselta, kun vihdoin ja viimein maallinen taival olisi saatu taputeltua. Ja ei siis sillä, että minulla olisi jokin kiire kuolla (ainakaan nyt). Toisaalta, jos minulla ei olisi mitään "sidettä" entiseen elämääni, en varmaan osaisi ajatella syntymistä huonona ajatuksena, vaan se tuntuisi varmaan kuin nytkin: eletään sitten, kun kerta täällä jo ollaan.

//: Muoks. Ja/tai hiukan toisin muotoiltuna: jos olisitte kuolleita, haluaisitteko elää?
Joo varsinkin jos muistaisin mitä edellisessä elämässä tapahtui ja muistaisin missä asuisin niin menisin stalkkaamaan mun edellistä perhettä ja läheisiä : D
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Hmm en tiiä haluisinko, mutta uskon että osa ihmisen sielusta jatkaa matkaa seuraavaan elämään joka tapauksessa
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Tällä samalla tietoisuudella uudelleensyntyminen tuntuisi väärältä, sillä mikä mielestäni (ihmis)elämän kokemusta määrittää, on juurikin sen rajallisuus. Eri asia on sitten, jos sielu jatkaa eriytyvänä tämänhetkisestä minästä, jolloin asialla ei ole oikeastaan väliä, koska tapahtuu minuuden ulkopuolella, enkä enää ole samalla tavalla olemassa. En omista olemassaoloani, teen vain siitä hetken ajan "omaa", kun saan käsityksen itsestäni elävänä olentona, ajattelen ja luon omat muistoni. Muutenhan olen aivan kuin lehti puussa, joka joskus putoaa, maatuu ja muuttuu muuksi, siten syntyen uudelleen.
Eli en, jos se merkitsee sitä, että tiedostan sen. Ja jos en tiedosta, niin sitä tämä jo omalla tavallaan on.
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,231
Reaktioarvo
828
Olisi kyllä kiva syntyä uudestaan johonkin lämpimänpään maahan jossa ei olisi elämä niin hektistä. Tosin ei tässäkään elämässä mitään vikaa ole.
 

Artemis

epäkunnossa oleva järjen ääni
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
267
Reaktioarvo
286
riippuu.
- saisinko itse päättää mihin aikaan syntyisin?
- pitäisinkö muistoni ja kokemukseni tästä elämästä?
- onko toinen vaihtoehto lopullinen kuolema?
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Valitsisin mieluummin paratiisin, josta uskonnossanikin puhutaan ja johon pääasiassa uskon, mutta ei uudelleen syntyminen sinäänsä pahalta ajatukselta kuulosta. Toki riippuu siitäkin mihin aikakaudelle ja mihin olomuotoon syntyisin, mutta joka tapauksessa haluaisin mieluummin siirtyä johonkin seuraavaan vaiheeseen kuin syntyä taas tänne, mutta jos paratiisi ei olisi vaihtoehto niin kaipa sekin kävisi
 
Ylös Pohja