Keho kävin hammaslääkärissä

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
oli tullut neljä reikää lisää ja lähtee ehkä yksi uusi hammas, olis sitten yhdeksäs. pitää varata akuuttiaika jos saisi vielä pelastettua. tiedän etten voi mt-ongelmista kaikkea syyttää vaan pitäisi ottaa itteään niskasta kiinni ja alkaa pesemään hampaita. en pese ikinä aamulla hampaita ja pariin vuoteen en pessyt ku pari kertaa viikossa. nyt oon 23v ja 8kpl hammasta revitty irti ja joka hammas on paikattu XD

lapset peskää hampaanne
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Oon suht samassa veneessä sun kanssa. Söin hopeatoffeeta ja irtosi pala hampaasta. Mulla on nyt aika 20 päivä. Mä olin melkein saamassa hampaat kuntoon kun oli miljoona aikaa varattuna,mutta sitten korona sulki hammaslääkärit 😭😭😭 ja nyt en sit vuoteen ole käynyt. Mun hampaat on niin rumat että mun itsetunto kärsii ja multa kanssa revitty useampi pois. Mulla on kauhukokemus hammaslääkäristä joka haukkui mut pystyyn hampaiden takia, sanoin sille että kuule, siinä vaiheessa kun makaa sängyssä eikä pääse ylös, miettii miten päättää elämänsä, siinä vaiheessa ei tule mieleen pestä hampaita. Hiljeni herra lääkäri ja antoi mulle vielä alennusta hammaslääkäristä.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Oon suht samassa veneessä sun kanssa. Söin hopeatoffeeta ja irtosi pala hampaasta. Mulla on nyt aika 20 päivä. Mä olin melkein saamassa hampaat kuntoon kun oli miljoona aikaa varattuna,mutta sitten korona sulki hammaslääkärit 😭😭😭 ja nyt en sit vuoteen ole käynyt. Mun hampaat on niin rumat että mun itsetunto kärsii ja multa kanssa revitty useampi pois. Mulla on kauhukokemus hammaslääkäristä joka haukkui mut pystyyn hampaiden takia, sanoin sille että kuule, siinä vaiheessa kun makaa sängyssä eikä pääse ylös, miettii miten päättää elämänsä, siinä vaiheessa ei tule mieleen pestä hampaita. Hiljeni herra lääkäri ja antoi mulle vielä alennusta hammaslääkäristä.
kuulostaa tosi ikävältä D= onko siellä mahdollista saada akuutti aikoja? Ite kävin äsken taas hammaslääkärissä ja laittoi väliaikaisen paikan mutta voi olla että joudutaan jossain vaiheessa repimään pois. ei jäis sit poskihampaita tolle puolelle. jee :D itellä ei oo mitään kauhukokemuksia onneksi, typerä lääkäri ollut sulla D=
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
kuulostaa tosi ikävältä D= onko siellä mahdollista saada akuutti aikoja? Ite kävin äsken taas hammaslääkärissä ja laittoi väliaikaisen paikan mutta voi olla että joudutaan jossain vaiheessa repimään pois. ei jäis sit poskihampaita tolle puolelle. jee :D itellä ei oo mitään kauhukokemuksia onneksi, typerä lääkäri ollut sulla D=
Täällä saa akuutin ajan vaan jos särkee tai vastaavaa. Voi siis mennä päivystykseen joka koostuu lähinnä hammaslääkäriopiskelijoista. Kerran kävin siellä kun viisuri särki niin että tuli tippa linssiin.
Tää irronnut palanen ei silleen haittaa. Ei oo mitenkään terävänä eikä vihko ja on takahampaassa niin ei myöskään näy, joten en jaksa alkaa edes yrittämään nopeampaa aikaa!

Vitsi mä kyllä inhoan niitä väliaikaisia paikkoja!! Kerran multa irtosi se samana päivänä kun ne laitto sen 🤦. Hyvä että sä olet kohdannut hyviä hampitohtoreita. Mulla on usein aivan kamalia kokemuksia. Pahin olo kun Suomessa päivustyksessä se hammaslääkäri joka avustaa ja pitää sitä imuriletkua, oli mun vanha koulukiusaaja. Se ei edes tunnistanut mua, tai jos tunnisti niin näytteli hyvin.
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Pahin olo kun Suomessa päivustyksessä se hammaslääkäri joka avustaa ja pitää sitä imuriletkua, oli mun vanha koulukiusaaja. Se ei edes tunnistanut mua, tai jos tunnisti niin näytteli hyvin.
Muistan, kun kerroit tuon Demissä ja kuulosti aivan kamalalta. :S Oi joi...
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Muistan, kun kerroit tuon Demissä ja kuulosti aivan kamalalta. :S Oi joi...
Se oli kyllä paniikki kertaa sata! Muutenkin panikoim hammaslääkäreitä huonojen kokemusten takia niin tuo oli kyllä extra. Mä jäädyin. En osannut sanoa mitään ja mun koko keho oli jännittynyt koko sen ajan. Myöhemmin mietin että miksi edes uskalsin mennä sinne, mutta mä oikeasti jäädyin. En osannut toimia. Sellanen paniikki tiekkö kun ei pysty mitään tekemään
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Se oli kyllä paniikki kertaa sata! Muutenkin panikoim hammaslääkäreitä huonojen kokemusten takia niin tuo oli kyllä extra. Mä jäädyin. En osannut sanoa mitään ja mun koko keho oli jännittynyt koko sen ajan. Myöhemmin mietin että miksi edes uskalsin mennä sinne, mutta mä oikeasti jäädyin. En osannut toimia. Sellanen paniikki tiekkö kun ei pysty mitään tekemään
Voin hyvin uskoa. En tiedä itsekään, mitä tekisin tuollaisessa tilanteessa, jos entinen koulukiusaaja tulisi vastaan... Puhumattakaan siitä, että hampaassa olisi jokin järkyttävä "tappokipu", ja uuden ajan saaminen seuraavallekin päivälle vaikka jollekin toiselle olisi sietämätöntä odottelua. Hui olkoon! :S
 
Ylös Pohja