Sarjakuvat Kerääkö joku sarjakuvia ja/tai kirjoja?

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Keräättekö jotain kirjoja, taskukirjoja tai sarjakuvia?



Itse kerään vähän kaikenlaista, mutta lähinnä Aku Ankan Taskukirjoja. Sitten on myös paljon Aku Ankka lehtiä, Amerikan Rautoja, V8 Magazineja, Mustanaamioita jne. Paljon on sellaisiakin joita on vain muutama kappale. Suurin osa lehdistä on aikaväliltä 1980-2017, mutta myös 70-luvulta on melko paljon ja vanhimmat 60-luvulta.

Tänään vaan tulin ajatelleeksi, että onkohan kerätty liikaa kun kirjahyllyn lisäksi lehtiä on sängyn alla laatikoissa ja vaatekaapissa.
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
864
Reaktioarvo
1,566
itse keräilen kirjoja, sellasia jotka olen lukenut aikoinaan, pidin niistä erityisen paljon ja sitten ostan ne. enimmäkseen kauhu/trillerikirjoja
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
Koitan aina kirppareilta katsella esim. Taru Sormusten Herrasta -kirjoja :-) Tähän mennessä oon vasta ekan osan ja Silmarillionin löytänyt D:

Nuorempana keräsin mangoja hirveet pinot ja nykyäänkin ostan joskus (harvoin) uusia. Eniten löytyy Yoshihiro Takahashin koirasarjoja, Kuroshitsujia ja Narutoa. Tällä hetkellä tosin ainut sarja, mitä kerään on Jayn tekemät Sherlockit, joita ei varmaan enää ees tuu lisää (?). Ois ihan mielenkiintonen se Mortiarty the Patriot, mutta se on varmaan kans jo mennyt kauppojen läpi : D
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Kerään ainakin Aku Ankan taskukirjoja sekä muutamia tilaamiani (tai no, meidän tilaamia) lehtiä, kuten Aku Ankkoja ja Bamseja. Demi-lehtiäkin mulla oli tapana kerätä - mutta se ei jatkossa enää ole mahdollista. :/
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Aku Ankkoja ja muita Ankkalinnan maailmaan liittyviä julkaisuja lukuun ottamatta niitä nimenomaan lapsille suunnattuja ankkalehtiä, joita ainakin yhteen aikaan oli.

Muita sarjakuvia en aktiivisesti kerää, mutta pidin (ja pidän edelleen) Jessy-lehdistä. Jos sattuu tulemaan kirpparilla tai jossain vastaan vanhoja lehtiä joita ei meillä ole koskaan ollut, niin mielelläni keräilen niitä. Jessy-lehtihän lopetettiin jo vuosia sitten, mutta niin himokerääjä en ole, että olisin valmis maksamaan mansikoita kyseisistä lehdistä tai muutenkaan etsimällä etsisin.
 

Bella

Asiantuntija
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
236
Reaktioarvo
205
Ittellä on niitä vanhoja aku ankkoja ihan pirusti kansioissa ja sitten kun on niitä kirjoja ja taskiksia yms. nii niitäki on kait jokanen C:
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Demi-lehtiäkin mulla oli tapana kerätä - mutta se ei jatkossa enää ole mahdollista. :/
Paljon on lehtiä lopettanut 2000- ja 2010-luvuilla. Tainnut jo 90-luvulla alkaa lehtien kato.

Kun siivosin omia hyllyjä niin se sai miettimään että lähes kaikki jopa aikanaan hyvin myyneet lehdet on jo lopettanut.

Mitäköhän lehtihyllyllä nykyään on? :unsure: Aku Ankka, Aku Ankan taskukirja, Tex Willer ja jotain muita vanhoja sarjakuvia. Oliskohan Korkeajännitys taskurkirjoja vielä kaupassa. Kaikki neljä 50-70-luvulla aloittaneita.

Erilaisia aikakauslehtiä löytyy varmaan vieläkin.

----------------------------------------------

Tuolla listattuna jotain. En tiennyt että Garfield sarjakuvaa vielä julkaistaan.

------------------------------------
2010-luvulla loppunut ainakin Nalle Puh, Roope-setä taskulehti, Tom & Jerry ja Mustanaamio. Kaikki oli paljon yli 30 vuotiaita lehtiä.
 
Ylös Pohja