Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
0
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Kertokaas hyviä/huonoja kokemuksia opettajista
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Lalamon" data-source="post: 88217" data-attributes="member: 89"><p>No ekaks hyvistä opettajista tulee mieleen ne, jotka on hauskoja tarinoita omasta elämästään kertonut ja joilla on ollut hyvä opettamistaktiikka. :D Esimerkiksi yhellä opettajalla oli semmonen hauska tarina, että oli saanut poikalapsen itselleen. Hän päätti antaa poikansa nimeksi Onni (nimi muutettu), koska hän ei ollut ennen opettanut tämännimistä henkilöä. Ja sitten samana vuonna (?) meidän luokalle tuli kaksi uutta poikaa, jotka tietenkin olivat Onneja. :D</p><p></p><p>Ja huonoista tulee mieleen semmoset, jotka ovat vähätelleet mun murheita, ottaneet mut silmätikuksi, feidanneet tapaamisissa, syyllistäneet koko luokkaa tyhmäksi tai eivät osanneet opettaa. Demissä puhuttiin yhestä tällasesta saarnaajaopesta meidän lukion keskusteluissa. Ihan kiva, kun ennen kyseisessä lukiossa opiskelua saan Demissä kuulla tällasesta opettajasta (oikeen hänen nimensä pyöri keskusteluissa :D), ja monet näistä tarinoista olivat kuitenkin vähintään viisi vuotta vanhoja (aloitin lukion vuonna 2018). Ja kun lukio alko, niin yhä tää sama ope oli siellä opettamassa, ja sama huono maine sillä oli. :D Olin kerran tän kurssil, ja jatkuvasti valitti meitä tyhmiksi ja kuinka ennen älyteknologian kehitystä oppilaat osas vastata kysymyksiin. Sinänsä jännä hänen kommenttinsa, sillä demittäjien mukaan jo "ennen älyteknologian kehittymistä" (moni demittäjistä siis kävi tätä lukioo ennen vuotta 2013, jolloin oletettavasti ei paljoa älypuhelinta käytetty niin kuin nykyään) hän oli tollainen samanlainen saarnaaja. Hän myös sanoi, että aina voi kysyä rohkeesti kysymyksiä, sillä "mikään kysymys ei ole tyhmä". No yks mun tuttu kysy tältä kysymyksii, ja sai vastaukseksi, että tämä olisi pitänyt oppia viime kurssilla ja kato ite kirjasta tehtävään vastaus. :D Kerran mun kurssilla hän koko luokan kesken syyllisti yhtä oppilasta poissaoloista ja ilmoitti samalla kurssin keskeytyneen. Oli kyl varmasti nöyryyttävää oppilaasta tommonen, kun koko luokan kuullen piti tommonen tieto kailottaa. :/ </p><p></p><p>Oho, aika pitkä teksti tuli tästä opesta. :D Mut joo, on mulla muitakin tällä tapauksia ja jopa tästä samasta koulusta, mutta en ainakaan nyt tästä enempää kertoa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lalamon, post: 88217, member: 89"] No ekaks hyvistä opettajista tulee mieleen ne, jotka on hauskoja tarinoita omasta elämästään kertonut ja joilla on ollut hyvä opettamistaktiikka. :D Esimerkiksi yhellä opettajalla oli semmonen hauska tarina, että oli saanut poikalapsen itselleen. Hän päätti antaa poikansa nimeksi Onni (nimi muutettu), koska hän ei ollut ennen opettanut tämännimistä henkilöä. Ja sitten samana vuonna (?) meidän luokalle tuli kaksi uutta poikaa, jotka tietenkin olivat Onneja. :D Ja huonoista tulee mieleen semmoset, jotka ovat vähätelleet mun murheita, ottaneet mut silmätikuksi, feidanneet tapaamisissa, syyllistäneet koko luokkaa tyhmäksi tai eivät osanneet opettaa. Demissä puhuttiin yhestä tällasesta saarnaajaopesta meidän lukion keskusteluissa. Ihan kiva, kun ennen kyseisessä lukiossa opiskelua saan Demissä kuulla tällasesta opettajasta (oikeen hänen nimensä pyöri keskusteluissa :D), ja monet näistä tarinoista olivat kuitenkin vähintään viisi vuotta vanhoja (aloitin lukion vuonna 2018). Ja kun lukio alko, niin yhä tää sama ope oli siellä opettamassa, ja sama huono maine sillä oli. :D Olin kerran tän kurssil, ja jatkuvasti valitti meitä tyhmiksi ja kuinka ennen älyteknologian kehitystä oppilaat osas vastata kysymyksiin. Sinänsä jännä hänen kommenttinsa, sillä demittäjien mukaan jo "ennen älyteknologian kehittymistä" (moni demittäjistä siis kävi tätä lukioo ennen vuotta 2013, jolloin oletettavasti ei paljoa älypuhelinta käytetty niin kuin nykyään) hän oli tollainen samanlainen saarnaaja. Hän myös sanoi, että aina voi kysyä rohkeesti kysymyksiä, sillä "mikään kysymys ei ole tyhmä". No yks mun tuttu kysy tältä kysymyksii, ja sai vastaukseksi, että tämä olisi pitänyt oppia viime kurssilla ja kato ite kirjasta tehtävään vastaus. :D Kerran mun kurssilla hän koko luokan kesken syyllisti yhtä oppilasta poissaoloista ja ilmoitti samalla kurssin keskeytyneen. Oli kyl varmasti nöyryyttävää oppilaasta tommonen, kun koko luokan kuullen piti tommonen tieto kailottaa. :/ Oho, aika pitkä teksti tuli tästä opesta. :D Mut joo, on mulla muitakin tällä tapauksia ja jopa tästä samasta koulusta, mutta en ainakaan nyt tästä enempää kertoa. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Kertokaas hyviä/huonoja kokemuksia opettajista
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja