Keho kova nilkkakipu

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
moi pitkästä aikaa <3 onpa tosi outoa kirjottaa tänne :D pitkään oon jo meinannu mutta jostain syystä silti pitäny hiljaiseloa täällä. mutta itse asiaan...

miulla on siis ollu ehkä vuoden(??) ajan satunnaisesti nilkkakipua vasemman jalan nilkassa. sillon kun se alko niin oli epäsäännöllistä, saattoi olla vaikka viikonkin ettei tuntunu mitään ja sitten yhtäkkiä vihlas kovaa.

oikeestaan ainoo tilanne mihin tän kivun yhdistin on se, kun lähdin koululla bussista pois, koska siitä joutuu ikään kun pudottautumaan maahan tosi epäergonomisesti. oon n. 150 cm, joten varmaan sanomattakin selvää, ettei yhtään ainakaan helpota tilannetta D: muualla jos lähden bussista pois niin ei mitään ongelmaa, mutta juuri tuolla miun opistolla mihin kuljen joka päivä, on tietenkin hankala se pysäkki :D:

nyt sitten parin viikon sisään kipu on menny todella järkyttävän kovaks ja vaikuttanu ihan jokapäiväseen elämään. välillä ihan okei, ei tunnu oikein mitään ja pystyn kävellä vaikka puoli kiusaa niin ettei tunnu pahalta. sitten se tulee; yhtäkkiä niinkun joku sahais jalkaa poikki, todella viiltävä ja suorastaan pysäyttävä kipu. ja tää saattaa tulla missä vaan millon vaan. enimmäkseen jos yritän yhtään reippaammin kävellä, mutta kyllä ihan jos sängystäkin koitan nousta ylös tms. niin saattaa vaan alkaa hirvee vihlonta. toisinaan saattaa koskea myös ihan vaan maatessa sängyllä tai istuessa.

onko kellään antaa mitään neuvoja tai vertaistukea? D: terkkarille meinasin huomenna soittaa, vaikkakaan en yhtään luota siihen, kun tuntuu että monesti meininki noin muutenkin terveydenhuollossa sitä perus oman onnensa nojaan jättämistä... "otahan nyt vain Buranaa niin kyllä se siitä" :')
 
Liittynyt
26.6.2023
Viestejä
75
Reaktioarvo
40
Minäkään en ole pahemmin täällä käynyt kun suurimman osan ajasta olen poikaystävän luona :) poikaystävä järjesti minulle maailman romanttisimman yllätyksen tuossa viikko sitten, olen ihan myyty<3

Mutta joo, tiedän tuon tunteen kun itselläkin joskus särki nilkkaa enemmänkin, johtuu luultavasti siitä kun teloin noin kaksi vuotta sitten nilkkani frisbeegolfradalla :( onneksi mitään ei mennyt sijoiltaan tai poikki mutta kivulias se oli.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Oisko rasitusmurtuma/vamma? Ensin kipu rasituksessa, sitten pahetessa myös levossa.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Minäkään en ole pahemmin täällä käynyt kun suurimman osan ajasta olen poikaystävän luona :) poikaystävä järjesti minulle maailman romanttisimman yllätyksen tuossa viikko sitten, olen ihan myyty<3

Mutta joo, tiedän tuon tunteen kun itselläkin joskus särki nilkkaa enemmänkin, johtuu luultavasti siitä kun teloin noin kaksi vuotta sitten nilkkani frisbeegolfradalla :( onneksi mitään ei mennyt sijoiltaan tai poikki mutta kivulias se oli.
oih, niin ihana juttu♡ oon onnellinen siun puolesta! saanko kysyä mihin tää yllätys liittyy? :)

ja onpa ikävä kuulla D: toisaalta kiva kun tietää ettei oo ainoo, mutta fyysinen kipu on kyllä hirvee vielä jos se tulee just jalkaan... pitäs pystyä kävellä ja suoriutua arjesta, niin se vaikuttaa kyllä kovasti ja vie henkisestikin voimia D: mutta mahtavaa että pääsit siitä kivusta eroon
 
Liittynyt
26.6.2023
Viestejä
75
Reaktioarvo
40
oih, niin ihana juttu♡ oon onnellinen siun puolesta! saanko kysyä mihin tää yllätys liittyy? :)

ja onpa ikävä kuulla D: toisaalta kiva kun tietää ettei oo ainoo, mutta fyysinen kipu on kyllä hirvee vielä jos se tulee just jalkaan... pitäs pystyä kävellä ja suoriutua arjesta, niin se vaikuttaa kyllä kovasti ja vie henkisestikin voimia D: mutta mahtavaa että pääsit siitä kivusta eroon
Menimme poikaystävän kanssa autolla illalla rannalla olevalle parkkipaikalle ja poikaystävä laittoi soimaan meidän yhteisen rakkauslaulun, siinä sitten suutelimme ja olin sylissä ja poikaystävä silitti hiuksia :) Siinä suudelmien aikana poikaystävä sanoi kuinka onnellinen ja onnekas on kun on minut löytänyt ja kuinka paljon minua rakastaa, ja olen tärkeintä ja rakkainta maailmassa <3 Menimme sitten käsi kädessä katselemaan tähtiä rannalle sylikkäin:)
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Itelläki oli tota pari vuotta sitten ja välillä edelleen, koska sain joskus 14-vuotiaana rasitusvamman ja sen jäläkee en oo kehannu kunnolla alakaa esimerkiksi juoksemaan ku kesti nii pitkää et parani nii edelleen saattaa tulla sitä samaa kipua (aika harvoin tosin, lähinnä vaan jos juoksen palijon lyhyen ajan sisällä ja tosi nopeesti) jos päätänki juosta
Ehkä just kannattaa terkkarille sanua ja sit joku fysioterapeuttikäynto tarvittaessa?
 
Ylös Pohja