Opiskelu Kriiseilen opiskeluvaihtoehtojen kanssa

Opiskelu ja itseopiskelu

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
926
Reaktioarvo
701
D:::::

Mun haaveammatti on poliisi. Pääsykoekirjakin löytyy. Silti mua haluttaisi myös opiskella jotain ihan muuta kuten taiteita, kuviksen opettajaksi, oikeustieteitä ja list

Oon ala-asteelta asti tiennyt, että poliisi on se ykkösjuttu mitä haluan tehdä kun olen iso, mutta nyt mulla on kauhea kriisi päällä kun kiinnostuksenkohteita tulee vain lisää ja lisää. Tiedän, että aina voi opiskella lisää ja vaihtaa vaikka alaa myöhemmin. Haluaisin vain tietää tuleeko musta mitään koskaan. Mulla on toinen välivuosi menossa ja kesällä alkaa kolmas. Alan jo olemaan epätoivoinen kun edelleen istun sohvannurkassa ja haaveilen samalla kun kaverit ja kaikki lukiotutut pääsee yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin.

Mun elämässä ei tule tapahtumaan mitään uutta niin kauan kun asun täällä kotikaupungissa. En tiedä mitään D:
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
No jos haluut poliisiksi, niin varmaan kannattaa tehdä se, kun on vielä nuori ja vetreä, ja sitten vähän vanhempana vaihtaa alaa.

Taiteita voi aina harrastaa. Myös ihan tavoitteellisesti ja "ammattimausesti". Mikäli kiinnostaa joku oikea ammatti niin suosittelen että opiskelee itselleen sellaisen (t. taideopiskelija...)

Luulis myös että oikeustieteet vois olla poliisin ammatille ihan luonteva jatko.

Todellisuus kuitenkin on se, että sä et voi tehdä täydellistä päätöstä tai oikeasti tietää mikä on paras vaihtoehto ennen kuin oikeasti opiskelet jotain ja tiedät enemmän käytännössä mitä se on.

Opiskelu ei kuitenkaan koskaan oo turhaa, vaikkei se johtaisikaan suoraan ammattiin. Siinä aina oppii jotain, jos ei muuta niin sen että se ei ollutkaan sun juttu.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Miksi muuten et ole jo hakenut poliisikouluun, jos se on ollut pitkään sun ykkösvaihtoehto?
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Kiinnostaisko esim. rikosseuraamusalan sosionomi? On kuitenkin ehkä vaikea päästä. Ensi syksynä seuraava haku.

 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
D:::::

Mun haaveammatti on poliisi. Pääsykoekirjakin löytyy. Silti mua haluttaisi myös opiskella jotain ihan muuta kuten taiteita, kuviksen opettajaksi, oikeustieteitä ja list

Oon ala-asteelta asti tiennyt, että poliisi on se ykkösjuttu mitä haluan tehdä kun olen iso, mutta nyt mulla on kauhea kriisi päällä kun kiinnostuksenkohteita tulee vain lisää ja lisää. Tiedän, että aina voi opiskella lisää ja vaihtaa vaikka alaa myöhemmin. Haluaisin vain tietää tuleeko musta mitään koskaan. Mulla on toinen välivuosi menossa ja kesällä alkaa kolmas. Alan jo olemaan epätoivoinen kun edelleen istun sohvannurkassa ja haaveilen samalla kun kaverit ja kaikki lukiotutut pääsee yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin.

Mun elämässä ei tule tapahtumaan mitään uutta niin kauan kun asun täällä kotikaupungissa. En tiedä mitään D:
MUUTA POIS! :D
 
Ylös Pohja