Aihe vapaa Kun täytän 18, saako äiti enää päättää mun asioista?

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
782
Reaktioarvo
752
Näin seitsemäntoistavuotiaana haluaisin jo kovin päättää esimerkiksi, että syönkö mielenterveyden ongelmiin vaikuttavia lääkkeitä. En ole ikinä pitänyt lääkkeistä eivätkä ne auta muuhun kuin pakko-oireiseen häiriöön jotenkin, mutta ymmärrän äidin huolen. D: Vaikka olen ennenkin lopettanut lääkkeet, koen, että mulla on nyt kerrankin järkeä päässä.
 

Barefootbandit

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
107
Reaktioarvo
133
No, maailma ei muutu kertaheitolla 18-vuotissyntymäpäivänä. Vanhempien vaikutus elämässä tulee jatkumaan silloin ja hamassa tulevaisuudessakin. Varsinkin jos saman katon alla asutaan, joutuu neuvottelemaan, ottamaan huomioon toisten ajatuksia/haluamisia/tarpeita ja jossain kohtaa joustamaan omistaan. Äitisi todennäköisesti tulee yhä olemaan sitä mieltä, että lääkkeet olisivat sinun parhaaksesi ja ilmaisemaan mielipiteensä sinulle. Mutta siitä, määrääkö lääkäri sinulle lääkäri sinulle lääkkeitä vai ei, varmaan keskustelet lääkärin kanssa.
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
782
Reaktioarvo
752
No, maailma ei muutu kertaheitolla 18-vuotissyntymäpäivänä. Vanhempien vaikutus elämässä tulee jatkumaan silloin ja hamassa tulevaisuudessakin. Varsinkin jos saman katon alla asutaan, joutuu neuvottelemaan, ottamaan huomioon toisten ajatuksia/haluamisia/tarpeita ja jossain kohtaa joustamaan omistaan. Äitisi todennäköisesti tulee yhä olemaan sitä mieltä, että lääkkeet olisivat sinun parhaaksesi ja ilmaisemaan mielipiteensä sinulle. Mutta siitä, määrääkö lääkäri sinulle lääkäri sinulle lääkkeitä vai ei, varmaan keskustelet lääkärin kanssa.
Olet kyllä oikeassa. Harmillista on, että mun pitäisi tosiaan olla se joustava osapuoli, vaikka kyse on enemmän mun kehosta ja elämästä. Lääkäri soittaa mulle tänään ja toivon mukaan pystyn neuvottelemaan parempia ratkaisuja.
 
Ylös Pohja