Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Kunmasta piditte enemmän, ala-asteesta vai yläasteesta?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Lalamon" data-source="post: 37457" data-attributes="member: 89"><p>Niin ja no, sanottakoon, etten kuitenkaan ala-asteaikojani hehkuta kokonaisvaltaisesti. Mulle ala-asteaika oli hyvää aikaa lähinnä 4. luokasta eteenpäin, kun 3. luokalla meidän luokka muutti homekoulumme evakuoinnin perässä toiseen, iloisemman oloiseen kouluun, ja luokalleni tuli nelosella tyttö, jonka kaa ystävystyin. Mul ei siis ennen nelosluokkaa ollut luokallani kavereita, minkä taki sit ekaluokalta lähtien hengailin välkillä muiden luokkalaisten kaa, lähinnä yhden mun kaverini kaa. Tän koulun evakuoinnin aikana tää äsken mainittu kaveri ei tullut luokkansa kaa samaan kouluun kuin mä, vaan jäi homekoulumme hiekkakentän parakkeihin. :/ Ja sitten seuraavana syksynä kun tän kaverin luokka tuli uuteen kouluumme, niin sain kuulla, et se oli ennen koulun alkua muuttanut pois.</p><p></p><p>Ja siis tolloin ennen nelosluokkaa mua kiusattiin enemmän tietyin väliajoin (ei siis ollut semmosta pitkäkestoista). Esim. yks tyttö toiselta luokalta jätti mut välkillä porukoista ulkopuolelle, minkä seurauksena en vielkään uskalla tutustua uusiin ihmisiin. Mut jos mun pitää valita, että tykkäsinkö enemmän ala-asteesta vai yläasteesta, niin valitsisin ala-asteen. Ala-asteella musta ilmapiiri oli hieman läheisempi ja iloisempi, esim. erityisluokkien maikat piti meidän erityisluokkalaisten kesken enemmän aktiviteetteja kuin yläasteella. Yläasteella taas erityisluokkalaiset olivat keskenään liikkatunneilla, tietty siten, että tytöt ja pojat olivat omissa ryhmissään. En näiden aktiviteettien avulla ystävystynyt kenenkään kaa, mut tykkäsin niiden avulla olla tekemisissä muiden oppilaiden kaa. Niiden avulla tuli siis semmonen läheisempi suhde muiden oppilaiden kaa. Yläasteella taas erityisluokkalaiset olivat käytännössä omissa porukoissaan, eikä liikkatunneilla oltu samalla tavalla tekemisissä kuin ala-asteella.</p><p></p><p>Ala-asteella myös ei ollut oudoksuminen mua kohtaan yhtä yleistä kuin yläasteella. Oikeestaan sitä ei tainnut olla miltei lainkaan ala-asteella. Yläasteella taas ei siedetty millään tasolla sitä, että erosi väärällä tavalla porukasta. :D Mun luokkalaiset yläasteella myös vaikutti semmosilta, ettei niille kelvannut mitään. Yks mun luokkalainen vähän nälvi mun kädessä ollutta Paula-vanukasta, ja melkeen kukaan ei tykännyt siitä, että seiskabileet pidettäisiin meillä. Itse olin innoissani seiskabileistä, ja hauskaa siel oikeestaan oli. :D Eihän ala-asteelkaan oppilaat muistaakseni ruikuttaneet, kun bulliksii pidettiin - ja hauskaa niitä oli pitää. :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lalamon, post: 37457, member: 89"] Niin ja no, sanottakoon, etten kuitenkaan ala-asteaikojani hehkuta kokonaisvaltaisesti. Mulle ala-asteaika oli hyvää aikaa lähinnä 4. luokasta eteenpäin, kun 3. luokalla meidän luokka muutti homekoulumme evakuoinnin perässä toiseen, iloisemman oloiseen kouluun, ja luokalleni tuli nelosella tyttö, jonka kaa ystävystyin. Mul ei siis ennen nelosluokkaa ollut luokallani kavereita, minkä taki sit ekaluokalta lähtien hengailin välkillä muiden luokkalaisten kaa, lähinnä yhden mun kaverini kaa. Tän koulun evakuoinnin aikana tää äsken mainittu kaveri ei tullut luokkansa kaa samaan kouluun kuin mä, vaan jäi homekoulumme hiekkakentän parakkeihin. :/ Ja sitten seuraavana syksynä kun tän kaverin luokka tuli uuteen kouluumme, niin sain kuulla, et se oli ennen koulun alkua muuttanut pois. Ja siis tolloin ennen nelosluokkaa mua kiusattiin enemmän tietyin väliajoin (ei siis ollut semmosta pitkäkestoista). Esim. yks tyttö toiselta luokalta jätti mut välkillä porukoista ulkopuolelle, minkä seurauksena en vielkään uskalla tutustua uusiin ihmisiin. Mut jos mun pitää valita, että tykkäsinkö enemmän ala-asteesta vai yläasteesta, niin valitsisin ala-asteen. Ala-asteella musta ilmapiiri oli hieman läheisempi ja iloisempi, esim. erityisluokkien maikat piti meidän erityisluokkalaisten kesken enemmän aktiviteetteja kuin yläasteella. Yläasteella taas erityisluokkalaiset olivat keskenään liikkatunneilla, tietty siten, että tytöt ja pojat olivat omissa ryhmissään. En näiden aktiviteettien avulla ystävystynyt kenenkään kaa, mut tykkäsin niiden avulla olla tekemisissä muiden oppilaiden kaa. Niiden avulla tuli siis semmonen läheisempi suhde muiden oppilaiden kaa. Yläasteella taas erityisluokkalaiset olivat käytännössä omissa porukoissaan, eikä liikkatunneilla oltu samalla tavalla tekemisissä kuin ala-asteella. Ala-asteella myös ei ollut oudoksuminen mua kohtaan yhtä yleistä kuin yläasteella. Oikeestaan sitä ei tainnut olla miltei lainkaan ala-asteella. Yläasteella taas ei siedetty millään tasolla sitä, että erosi väärällä tavalla porukasta. :D Mun luokkalaiset yläasteella myös vaikutti semmosilta, ettei niille kelvannut mitään. Yks mun luokkalainen vähän nälvi mun kädessä ollutta Paula-vanukasta, ja melkeen kukaan ei tykännyt siitä, että seiskabileet pidettäisiin meillä. Itse olin innoissani seiskabileistä, ja hauskaa siel oikeestaan oli. :D Eihän ala-asteelkaan oppilaat muistaakseni ruikuttaneet, kun bulliksii pidettiin - ja hauskaa niitä oli pitää. :D [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Kunmasta piditte enemmän, ala-asteesta vai yläasteesta?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja