Lukio lukion eka vuos ohi D:!

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
mä en vaan käsitä, miten nopeesti tää lukuvuos on menny ja se nyt tässä pelottaakin, että miten nopeesti seuraavat kaks vuotta tulee menemään D: mie en haluu, että lukio hitto vie loppuu :D

mie oon super ilonen, miten lukio on lähteny käyntiin. tiiän, että moni täällä on menossa lukioon ja miettii sitä kenties innolla ja/tai jännityksellä. sen voin sanoo, että mie oon pärjänny hyvin! yläkoulussa arvosanat oli muutenkin luokkaa 5-7, mutta nyt lukiossa miulla on hiton monta 8 ja 9! se on ihanaa, miten lukiossa pääsee näyttää taidot muullakin tavalla, kun vaan tuntiaktiivisuudella ja kokeilla, kun...noh, kokeisiin mulla tulee käsittämättömän paljon huolimattomuusvirheitä, että sitten esseet ja muut työt on pelastanu mut xD!

oon myös saanu paljon kavereita :3! meiän lukio on pieni (yhteensä 60 oppilasta koko rakennuksessa), eli meillä on vaan yks ykkös luokka (yks kakkos luokka ja yks kolmos luokka). minuu jännitti lukion alussa tutustuu porukkaan, mutta otin semmosen sosiaalisen roolin, kunnes musta oikeesti tuli sosiaalinen (tai oon ollu aina sosiaalinen, mutta aiemmasta kiusaamistaustasta johtuen, niin se itsetunto on ollu murskaantuneena! 9-luokalla aloin saamaan itsevarmuutta takas, mutta...nyt oon sosiaalisempi, kuin koskaan).
mä en tutustunu heti ekana päivänä kehenkään, että siinä oikeesti meni tää eka lukio vuos! (ainakin siis itellä). että nyt kun tää lukuvuos loppu, niin...oon saanu kaks neljä hyvää ystävää, yhen tytön kaa sovittiin että kesällä nyt jutellaan, kun halutaan hitto vie tutustuu toisiimme JA oon sit muutenkin tutustunu ja jutellu muitten kaa :3!

oon myös ilonen, miten oma itteni pystyn olla ;w;! se on ihanaa, että meiän lukiossa on järkevää porukkaa ja...ei kukaan tuomihe! myös opettajat on ihanan kannustavia!


mä en nyt malta oottaa kakkos vuotta :3! ja uskon, että se tulee olee vielä kivempi (ainakin tulevat abit on myös sanonu sitä), kun nyt porukka tuntee enemmän toisiaan ja pääsee enemmän opiskelee niitä aineita, jotka kiinnostaa! mutta sit myös se pelottaa, että miten nopee se vuos tulee taas menemään :S noh...mie otan vaan ilon irti ja pyrin nauttii joka hetkestä (kyllä, myös opiskelujen äärellä xD).
ääh, vaikka kesäloma vasta alko, niin omalla tavalla haluisin jo kouluun xD nyt on kiva, että pystyn vaan ja ainoostaan keskittyy kavereihin, itteeni (terveyteen yms) ja miun omiin projekteihin (eikä koulu projekteihin), mutta...sit toisaalta haluisin jo nähä miun parii hyvää ystävää (parin muun kaa tullaan onneks näkee vapaa-ajalla) D:

noooh, nopeesti tää kesäloma tulee menee ja sit taas itken, kuinka haluisin takas lomalle :')
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Oho, vielä pienempi lukio kuin meillä. Mun ikäluokkaa on n. 50 ihmistä, joka nyt pieneni 44 henkilöllä. Jouduin 4. vuodelle ja mulla tulee ikävä niitä ja niitä vuosia muiden ikäisteni kanssa. :frown: Ensi vuonna ollaan jo väistötiloissa kun vanha lukio rakennus on purku-uhan alla. Sinne menee sitten viimeisetkin muistot niiden seinien sisältä, jos se puretaan.:cry:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Kuulostaa tosi siistiltä toi mitä kerroit! Onnea! Ja toi kuulostaa ainakin mun korvaan hyvältä, et omaa osaamista pystyy muutenkin näyttämään, koska itellä on just silleen, et oon huono lukemaan kokeisiin enkä aina muista kaikkea ulkoa ja yleensä oon liian ujo viittaamaan, mutta sitten taas tommosissa projekteissa mulla menee aina hyvin esim. jos on pitää tehdä esitelmä(tosin sen esittäminen tai ryhmätyöskentely ei aina mee niin hyvin) tai esim. enkussa pitänyt tehä kaikkii työhakemuksii ja sen semmosii niin niissä taas pärjään selkeesti paremmin. Mun arvosanat todistuksissa vaihtelee 6-10 ja kokeissa yleensä 5-9. :D Keskiarvo on päättötodistuksessa 7.25 ja mulla on yhteishaussa melkeinpä silleen että joka toinen on amis ja joka toinen lukio. :D
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Oho, vielä pienempi lukio kuin meillä. Mun ikäluokkaa on n. 50 ihmistä, joka nyt pieneni 44 henkilöllä. Jouduin 4. vuodelle ja mulla tulee ikävä niitä ja niitä vuosia muiden ikäisteni kanssa. :frown: Ensi vuonna ollaan jo väistötiloissa kun vanha lukio rakennus on purku-uhan alla. Sinne menee sitten viimeisetkin muistot niiden seinien sisältä, jos se puretaan.:cry:
oho :0! ja toi on kauheeta, että lukio puretaan :(! tai kun kyllähän siellä on just niitä muistoja ja...muutenkin ainakin itestä ois kiva olla tutussa rakennuksessa D:!
tsemppii <3
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Kuulostaa tosi siistiltä toi mitä kerroit! Onnea! Ja toi kuulostaa ainakin mun korvaan hyvältä, et omaa osaamista pystyy muutenkin näyttämään, koska itellä on just silleen, et oon huono lukemaan kokeisiin enkä aina muista kaikkea ulkoa ja yleensä oon liian ujo viittaamaan, mutta sitten taas tommosissa projekteissa mulla menee aina hyvin esim. jos on pitää tehdä esitelmä(tosin sen esittäminen tai ryhmätyöskentely ei aina mee niin hyvin) tai esim. enkussa pitänyt tehä kaikkii työhakemuksii ja sen semmosii niin niissä taas pärjään selkeesti paremmin. Mun arvosanat todistuksissa vaihtelee 6-10 ja kokeissa yleensä 5-9. :D Keskiarvo on päättötodistuksessa 7.25 ja mulla on yhteishaussa melkeinpä silleen että joka toinen on amis ja joka toinen lukio. :D
kiitos :3!
ja se on kyllä super hyvä, että pystyy näyttää taitoo muutenkin, koska...mulla vähän sama xD tai oon huono lukee kokeisiin ja sitä rataa D:! ja kokeet muutenkin on vähän semmosta...laajaa osaamista kyseisestä aineesta - joku voi osata kyseisestä aineesta tietyn osa-alueen mahottoman hyvin, mutta sitten muuten saattaa olla vähän "hämärän peitossa" (apua jos miun selityksestä sai selkoo xD)
oho, itellä oli about sama keskiarvo :0! seiskan pintaa kumminkin xD aah haha, no mutta ihan hyvä idea, että on monipuolisesti siinä xD!
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
oho :0! ja toi on kauheeta, että lukio puretaan :(! tai kun kyllähän siellä on just niitä muistoja ja...muutenkin ainakin itestä ois kiva olla tutussa rakennuksessa D:!
tsemppii <3
Historiallisen rakennuksen purkamiselle ainut syy on kustannus-syyt. Kuulemma uusi tulee pitkällä aikavälillä halvemmaksi kuin vanhan kunnostus. Vanhassa lähinnä ikkunat kaipasi uusimista ja vessat pientä remonttia. Muuten ei omasta mielestä mitenkään huono 50-luvun rakennukseksi.

Tosiaan lukio on ollut ensimmäinen rakennus kaupungin laidalla. Tällä hetkellä kaupunki tosin laajentunut monta asuinaluetta kauemmaksi, joten käytännössä se on nyt keskellä kaupunkia. Vanhoista kartoista katsoin että parkkialueella olisi ollut vielä 60-luvulla peltoa. :LOL: Jotenkin hankala kuvitella menneitä aikoja.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Historiallisen rakennuksen purkamiselle ainut syy on kustannus-syyt. Kuulemma uusi tulee pitkällä aikavälillä halvemmaksi kuin vanhan kunnostus. Vanhassa lähinnä ikkunat kaipasi uusimista ja vessat pientä remonttia. Muuten ei omasta mielestä mitenkään huono 50-luvun rakennukseksi.

Tosiaan lukio on ollut ensimmäinen rakennus kaupungin laidalla. Tällä hetkellä kaupunki tosin laajentunut monta asuinaluetta kauemmaksi, joten käytännössä se on nyt keskellä kaupunkia. Vanhoista kartoista katsoin että parkkialueella olisi ollut vielä 60-luvulla peltoa. :LOL: Jotenkin hankala kuvitella menneitä aikoja.
aivan D: nyt itseasiassa tuli pieni flashback, kun luokanvalvoja kerto (oiskohan ollu yh tunti), että se tulee just halvemmaks vaan laittaa vanha rakennus maan tasalle. mutta tosiaan, ei kyllä ois sinänsä suurta remppaa ees vaatinu D:!

oho, että semmonen! ja anteeks mitä?! vielä 60-luvulla pelto?? tota on super vaikee kuvitella, vaikka tokihan siitä on jo 60 vuotta (hui kauhee :D), mutta...se ei tunnu loppujen lopuks niin kaukaselta ajalta ja...alueet kyllä muuttuu nopee D:!
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
aivan D: nyt itseasiassa tuli pieni flashback, kun luokanvalvoja kerto (oiskohan ollu yh tunti), että se tulee just halvemmaks vaan laittaa vanha rakennus maan tasalle. mutta tosiaan, ei kyllä ois sinänsä suurta remppaa ees vaatinu D:!

oho, että semmonen! ja anteeks mitä?! vielä 60-luvulla pelto?? tota on super vaikee kuvitella, vaikka tokihan siitä on jo 60 vuotta (hui kauhee :D), mutta...se ei tunnu loppujen lopuks niin kaukaselta ajalta ja...alueet kyllä muuttuu nopee D:!
Täällä päin maisemat ainakin jokseenkin on ollut samannäköiset 80-luvulta lähtien. Varmaan 60-70-luvuilla kaupunkin laajentunut eniten.

Ei 50-70-luku niin kaukaiselta tunnu varsinkaan, jos katsoo amerikkalaisia elokuvia ja ohjelmia niiltä ajoilta. Sitten kun vertaa vaikka tuon ajan Suomea ja Yhdysvaltoja, niin Suomesta tulee väkisinkin mieleen kehitysmaa. :censored: Maailma on ollut silti niin erilainen vielä tuolloin.

Sitten kun suurin osa varasijan käyttäjistä on 50-vuotiaita ja hieman yli, niin silloin eletään jo uutta 50-lukua eli 2050-lukua. Vaikea sitäkin on kuvitella, että tämä nykyisyys on silloin jo esihistoriaa ja maailma varmaan muuttunut paljon siihen mennessä. Silloinhan 50-luvun autot ja esineet on jo 100-vuotiaita.o_O Vaikea ylipäätänsä ajatella että silloin olisi jo 80-luvustakin yli 60-vuotta aikaa.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Täällä päin maisemat ainakin jokseenkin on ollut samannäköiset 80-luvulta lähtien. Varmaan 60-70-luvuilla kaupunkin laajentunut eniten.

Ei 50-70-luku niin kaukaiselta tunnu varsinkaan, jos katsoo amerikkalaisia elokuvia ja ohjelmia niiltä ajoilta. Sitten kun vertaa vaikka tuon ajan Suomea ja Yhdysvaltoja, niin Suomesta tulee väkisinkin mieleen kehitysmaa. :censored: Maailma on ollut silti niin erilainen vielä tuolloin.

Sitten kun suurin osa varasijan käyttäjistä on 50-vuotiaita ja hieman yli, niin silloin eletään jo uutta 50-lukua eli 2050-lukua. Vaikea sitäkin on kuvitella, että tämä nykyisyys on silloin jo esihistoriaa ja maailma varmaan muuttunut paljon siihen mennessä. Silloinhan 50-luvun autot ja esineet on jo 100-vuotiaita.o_O Vaikea ylipäätänsä ajatella että silloin olisi jo 80-luvustakin yli 60-vuotta aikaa.
hui, tuo on kyllä erittäin...mielenkiintonen ja outo ajatus D:!! eihän siihen ookkaan, kun 40 vuotta, joka on...vaan super outoo ajatella!!!
 
Ylös Pohja