Opiskelu Lukion jälkeen amikseen?

Opiskelu ja itseopiskelu

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Mitä olette mieltä siitä että on ensiksi käynyt 4.vuotta lukiota jonka jälkeen menisi kahdeksi vuodeksi vielä amikseen?

Te ketkä käytte amista, minkä ikäistä porukkaa siellä on? Yleisimmät ikäluokat lukuvuonna 2022-2023 varmaan -06,-05 ja -04, mutta kuinka paljon on sitten vaikka -03, -02, -01 ja vanhempia?:unsure: Itse kun olen -02 että en kai tunne itseäni liian vanhaksi. D: Voitte kertoa ihan tästäkin lukuvuodesta joka on nyt meneillään. :D


Onko kukaan opiskelemassa Ammattiopisto Liviassa Kaarinassa? Tai kenties on joskus siellä opiskellut? Kerro toki kokemuksia sun muuta aiheesta. Siellä on jotain 1000 opiskelijaa kerrallaan, että kai joku siellä on ollut. :unsure: Voi kertoa myös yksityisviestillä jos ei kaikkien nähden halua.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
mitäkö mieltä oon? en oikeestaan mitään, sanoisin vain että good for you D: jos ja kun se on sitä mitä haluaa ja mikä kiinnostaa, ni tottakai sinne kannattaa mennä!

mä kävin amista mu kotikaupungissa ja tää on aika pieni paikka, nii meijän ryhmässä oli maksimissaan 3 alle 18-vuotiasta D: nuorin oli 16 ja vanhin varmaan jotain 40v luokkaa, eli suurin osa meistä oli aikusia. mitä nyt oon ymmärtäny, ni saattaa riippua alastaki ja tottakai koulusta, mut monen ikäsiä niis ryhmis yleensä on.

liviasta en sillai osaa kauheesti sanoa, mut mä aattelin yhes vaihees, et olisin hakenut sinne D: harkitsin puutarha-alaa ihan tosissani, mut sit muutinkin mieltäni. hah, mieti ku oisin hakenu ja nyt sanoisin, et hei, minähän opiskelen siellä D:: nii mut siis anyways, mun yks ystävä oli kyl liviassa muistaakseni vähän aikaa eli voin koittaa häneltä kysyä kokemuksia. mille alalle ajattelit hakea? hän vissiin opiskeli metsäpuolella
 

Emilia

Bonketi bonk
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
59
Reaktioarvo
91
Riippuu alasta ja koulusta. Meidän koulusta löytyy niin sanotusti "aikuisten ryhmä" ja "nuorten ryhmä"
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
en osaa muuten auttaa, mutta sanoisin että mee ihmeessä, jos sua kiinnostaa joku ala ja se tuntuu omalta D: eihän opiskelu ikinä mee hukkaan. toki ymmärrän et tuo ikäasia mietityttää, mut uskoisin et se järjestyy jotenkin.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
En tiedä nykykoulumaailmasta mitään mutta sillon ku ite oon ammattikoulussa pyörähtäny ikähaarukka oli about 16-50v eli tuskin ainakaan vanhimmasta päästä olisit.
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
mitäkö mieltä oon? en oikeestaan mitään, sanoisin vain että good for you D: jos ja kun se on sitä mitä haluaa ja mikä kiinnostaa, ni tottakai sinne kannattaa mennä!

mä kävin amista mu kotikaupungissa ja tää on aika pieni paikka, nii meijän ryhmässä oli maksimissaan 3 alle 18-vuotiasta D: nuorin oli 16 ja vanhin varmaan jotain 40v luokkaa, eli suurin osa meistä oli aikusia. mitä nyt oon ymmärtäny, ni saattaa riippua alastaki ja tottakai koulusta, mut monen ikäsiä niis ryhmis yleensä on.

liviasta en sillai osaa kauheesti sanoa, mut mä aattelin yhes vaihees, et olisin hakenut sinne D: harkitsin puutarha-alaa ihan tosissani, mut sit muutinkin mieltäni. hah, mieti ku oisin hakenu ja nyt sanoisin, et hei, minähän opiskelen siellä D:: nii mut siis anyways, mun yks ystävä oli kyl liviassa muistaakseni vähän aikaa eli voin koittaa häneltä kysyä kokemuksia. mille alalle ajattelit hakea? hän vissiin opiskeli metsäpuolella
Joku vielä tunnistaa jos haen ja pääsen sinne :D, mutta joku niistä monesta vaihtoehdosta jotka liittyy maatalousalaan. Metsäalalle saattaa olla kyllä sama toimipaikka jos olen ymmärtänyt, kun Livialla oli monta eri paikkaa missä se toimii.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Joku vielä tunnistaa jos haen ja pääsen sinne :D, mutta joku niistä monesta vaihtoehdosta jotka liittyy maatalousalaan. Metsäalalle saattaa olla kyllä sama toimipaikka jos olen ymmärtänyt, kun Livialla oli monta eri paikkaa missä se toimii.
tän ei ole tarkoitus todellakaan vähätellä sun valintaasi tai edes kyseenalaistaa sitä, mutta miksi harkitset maatalousalaa nimenomaan toisen asteen tutkintona? haluan vain varmistaa, että tiedät myös agronomi- ja agrologikoulutuksista :) erilainen työnkuva toki kaikissa valmistuessa, mutta jos maatalous kiinnostaa niin tutustu myös noihin!
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
tän ei ole tarkoitus todellakaan vähätellä sun valintaasi tai edes kyseenalaistaa sitä, mutta miksi harkitset maatalousalaa nimenomaan toisen asteen tutkintona? haluan vain varmistaa, että tiedät myös agronomi- ja agrologikoulutuksista :) erilainen työnkuva toki kaikissa valmistuessa, mutta jos maatalous kiinnostaa niin tutustu myös noihin!
Ehkä toisella asteella on enemmän sitä mitä haen. Tai mistäs sitä tietää vaikka joskus menisinkin tuollaisiin koulutuksiin.
 
Ylös Pohja