Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Mää haluun nimet sukupuolineutraaleiksi
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="qualitymonkey" data-source="post: 62831" data-attributes="member: 34"><p>No mut mä vaan tarkotan sitä et se tuntuu jokseenkin keinotekoiselta että tytön nimi ei voi olla vaikka Janne. Toki se on vakiintunut pojan nimeksi mut mua ärsyttää se että ne on alunperin edes pitänyt jaotella sukupuolen mukaan. Jos tavallaan se vois ihan hyvin olla tytön nimi jos ei ois alunperinkään näitä rajoja.</p><p></p><p>Ja sit jos joku transihminen vaikka ei halua vaihtaa nimeään, jos sillä ei oo mitään dysforiaa siitä, mutta haluu kuitenkin vaihtaa juridisen sukupuolensa, nii sit se on tyhmää että sen on pakko vaihtaa sen vanha nimi. Okei, en tiedä miten hypoteettinen tilanne toi on, Koska yleensä kai jos on ftm tai mtf niin kokee dysforiaa siitä vanhasta nimestä mut ei ehkä kaikki ja joku voi vaikka tykätäkin siitä omasta nimestään, mut sit sen on pakko vaihtaa se nimi koska se on väärän sukupuolen nimi. Tosiaan en tiiä kuinka olematon määrä tämmösiä ihmisiä on mut you know, eikse oo vähän turhan holhoavaa että valtio ei anna ihmisten pitää niitä nimiä mitä haluaa </p><p></p><p>Tai siis, jos esim muunsukupuolisuus tulis mahdolliseks Suomessa silleen että ihmisen juridinen sukupuoli voi olla muu, ei nainen tai mies, niin tiedän ainakin yhden ihmisen joka jossain haastattelussa sanoi että se ei tarvii mitää nimenvaihdosta koska se ei koe että sen nimi on mitenkään ahistava sille itelleen. Ja se oli siis ihan muunsukupuolinen. Mut jos tämä ihminen kuitenkin (jos se olis mahdollista edes Suomessa) haluis juridiseks sukupuolekseen muun, niin sen ei varmaan annettais pitää naisen nimeä mikä ois ihan naurettavaa, koska mitä vittua valtiolla on oikeesti siihen sanomista? Niin eikö samalla logiikalla joku ftm vois myös haluta vaikka pitää oman ns. Naisen nimensä vaikka onkin oikeasti poika. En usko että kaikki kokee sitä nimeä ahdistavana itelleen. Sama mulla itelläni, en oo koskaan vihannu nimeäni millään tavalla vaan aina pitänyt siitä, ja se on naisen nimi (tosin mun identiteetti vaihtelee joten ei oo kyse siitä etten olis ollenkaan nainen). Siis jos joku transihminen on kiintyny nimeensä eikä taho vaihtaa sitä eikä se oo sille ongelma, niin sen on kuitenkin pakko vaihtaa se koska Suomen laki. Jos sun juridinen sukupuoli on mies sul ei voi olla naisen nimeä. Ja mä en vaan usko et kaikki transihmiset vihaa omaa ristimänimeään, uskon että on olemassa sellasia jotka haluis sen säilyttää, vaikka ehkä ne onkin vähemmistö.</p><p></p><p>Mut jos nimet ois alunperin kaikki unisex, niin kellään ei tarvis edes olla mitään nimidysforiaa. Ihmisten obsessio sukupuoleen ja halu jaotella kaikki sukupuolen mukaan on uskomatonta mun mielestä.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="qualitymonkey, post: 62831, member: 34"] No mut mä vaan tarkotan sitä et se tuntuu jokseenkin keinotekoiselta että tytön nimi ei voi olla vaikka Janne. Toki se on vakiintunut pojan nimeksi mut mua ärsyttää se että ne on alunperin edes pitänyt jaotella sukupuolen mukaan. Jos tavallaan se vois ihan hyvin olla tytön nimi jos ei ois alunperinkään näitä rajoja. Ja sit jos joku transihminen vaikka ei halua vaihtaa nimeään, jos sillä ei oo mitään dysforiaa siitä, mutta haluu kuitenkin vaihtaa juridisen sukupuolensa, nii sit se on tyhmää että sen on pakko vaihtaa sen vanha nimi. Okei, en tiedä miten hypoteettinen tilanne toi on, Koska yleensä kai jos on ftm tai mtf niin kokee dysforiaa siitä vanhasta nimestä mut ei ehkä kaikki ja joku voi vaikka tykätäkin siitä omasta nimestään, mut sit sen on pakko vaihtaa se nimi koska se on väärän sukupuolen nimi. Tosiaan en tiiä kuinka olematon määrä tämmösiä ihmisiä on mut you know, eikse oo vähän turhan holhoavaa että valtio ei anna ihmisten pitää niitä nimiä mitä haluaa Tai siis, jos esim muunsukupuolisuus tulis mahdolliseks Suomessa silleen että ihmisen juridinen sukupuoli voi olla muu, ei nainen tai mies, niin tiedän ainakin yhden ihmisen joka jossain haastattelussa sanoi että se ei tarvii mitää nimenvaihdosta koska se ei koe että sen nimi on mitenkään ahistava sille itelleen. Ja se oli siis ihan muunsukupuolinen. Mut jos tämä ihminen kuitenkin (jos se olis mahdollista edes Suomessa) haluis juridiseks sukupuolekseen muun, niin sen ei varmaan annettais pitää naisen nimeä mikä ois ihan naurettavaa, koska mitä vittua valtiolla on oikeesti siihen sanomista? Niin eikö samalla logiikalla joku ftm vois myös haluta vaikka pitää oman ns. Naisen nimensä vaikka onkin oikeasti poika. En usko että kaikki kokee sitä nimeä ahdistavana itelleen. Sama mulla itelläni, en oo koskaan vihannu nimeäni millään tavalla vaan aina pitänyt siitä, ja se on naisen nimi (tosin mun identiteetti vaihtelee joten ei oo kyse siitä etten olis ollenkaan nainen). Siis jos joku transihminen on kiintyny nimeensä eikä taho vaihtaa sitä eikä se oo sille ongelma, niin sen on kuitenkin pakko vaihtaa se koska Suomen laki. Jos sun juridinen sukupuoli on mies sul ei voi olla naisen nimeä. Ja mä en vaan usko et kaikki transihmiset vihaa omaa ristimänimeään, uskon että on olemassa sellasia jotka haluis sen säilyttää, vaikka ehkä ne onkin vähemmistö. Mut jos nimet ois alunperin kaikki unisex, niin kellään ei tarvis edes olla mitään nimidysforiaa. Ihmisten obsessio sukupuoleen ja halu jaotella kaikki sukupuolen mukaan on uskomatonta mun mielestä. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Mää haluun nimet sukupuolineutraaleiksi
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja