Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Mikä on teidän mielipide näille nimille?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Lalamon" data-source="post: 89064" data-attributes="member: 89"><p>[URL unfurl="true"]https://www.is.fi/perhe/art-2000008520684.html[/URL]</p><p></p><p>Demissä oli aikoinaan tällaisista erikoisista nimistä keskustelua, joten päätin tänne tehdä samanlaisen.</p><p></p><p>Itse tykkään vähän harvinaisemmista nimistä, enkä haluisi nimetä lastani massanimellä (ellei just se mun suosikkinimi tule ajassaan suosioon), mutta musta osa tällaisista artikkelin kaltaisista tapauksista menee vähän yli. Koska itekään en haluisi lapselleni kamalan yleistä nimeä, niin ymmärrän, ettei yleensä lasten vanhemmat tarkota nimellä pahaa. Noissa nimissä on hyvä puoli se, että ne ovat erottuvia ja persoonallisia sekä yksilöivät enemmän lapsen omaa identiteettiä kuin perusnimet. </p><p></p><p>Mutta siis osa noista nimistä kuulostaa hassuilta ja jopa vähän pilkkaavilta. :'D Suurin osa näistä mun inhokeista on maistraatin hylkäämien listalla, mutta musta tuntuu oudolta, että jotkut kummat nimet on mennyt läpi. Tästä esimerkkinä Kissa ja Peekoo. Musta kissa ei oikein sovi ihmisen nimeksi, ja Peekoosta tulee mieleen peeaa. :D Ja musta toi Äälö kuulostaa ällö-sanasta, mikä tuo nimeen pilkkaavan vaikutelman. Lienee vanhemmat tarkoittaneet nimellä jotain muuta kuin ällö-termiä? </p><p></p><p>Hylättyjen listassa mua huvitti Guybrush ja Ikuinen Taivaan Jumala. :D Mä nauroin tuon viimeisenä mainitsemani nimen kohdalla. Ja jos itse suosikkeihin päädytään tästä artikkelista, niin ne ovat Tuhka ja Lootussydän.</p><p></p><p>Ja mua mietityttää noissa ulkomaalaisissa nimissä, että onkohan lapsilla vanhemmat tai osa vanhemmista ulkomaalaisia tai lapsi ulkomailta kotoisin? Ei sinänsä mua haittaa nuo ulkomaalaiset nimet, vaan mietin tätä, koska (ainakin ennen) Suomessa ei ole saanut antaa lapselle nimeä, jonka lausuminen poikkeaa suomen kielen lausumisjärjestelmästä. Tietty tässä säännössä sai tarpeen mukaan poikkeusluvan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lalamon, post: 89064, member: 89"] [URL unfurl="true"]https://www.is.fi/perhe/art-2000008520684.html[/URL] Demissä oli aikoinaan tällaisista erikoisista nimistä keskustelua, joten päätin tänne tehdä samanlaisen. Itse tykkään vähän harvinaisemmista nimistä, enkä haluisi nimetä lastani massanimellä (ellei just se mun suosikkinimi tule ajassaan suosioon), mutta musta osa tällaisista artikkelin kaltaisista tapauksista menee vähän yli. Koska itekään en haluisi lapselleni kamalan yleistä nimeä, niin ymmärrän, ettei yleensä lasten vanhemmat tarkota nimellä pahaa. Noissa nimissä on hyvä puoli se, että ne ovat erottuvia ja persoonallisia sekä yksilöivät enemmän lapsen omaa identiteettiä kuin perusnimet. Mutta siis osa noista nimistä kuulostaa hassuilta ja jopa vähän pilkkaavilta. :'D Suurin osa näistä mun inhokeista on maistraatin hylkäämien listalla, mutta musta tuntuu oudolta, että jotkut kummat nimet on mennyt läpi. Tästä esimerkkinä Kissa ja Peekoo. Musta kissa ei oikein sovi ihmisen nimeksi, ja Peekoosta tulee mieleen peeaa. :D Ja musta toi Äälö kuulostaa ällö-sanasta, mikä tuo nimeen pilkkaavan vaikutelman. Lienee vanhemmat tarkoittaneet nimellä jotain muuta kuin ällö-termiä? Hylättyjen listassa mua huvitti Guybrush ja Ikuinen Taivaan Jumala. :D Mä nauroin tuon viimeisenä mainitsemani nimen kohdalla. Ja jos itse suosikkeihin päädytään tästä artikkelista, niin ne ovat Tuhka ja Lootussydän. Ja mua mietityttää noissa ulkomaalaisissa nimissä, että onkohan lapsilla vanhemmat tai osa vanhemmista ulkomaalaisia tai lapsi ulkomailta kotoisin? Ei sinänsä mua haittaa nuo ulkomaalaiset nimet, vaan mietin tätä, koska (ainakin ennen) Suomessa ei ole saanut antaa lapselle nimeä, jonka lausuminen poikkeaa suomen kielen lausumisjärjestelmästä. Tietty tässä säännössä sai tarpeen mukaan poikkeusluvan. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Mikä on teidän mielipide näille nimille?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja