Mikähän v*tun kriisi tämäkin nyt on?

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Tossa katsoin arman pohjantähden alla kotihoito jaksoa ja mulle tuli fiilis etten halua elää vanhukseksi. Kun kaikkia vaivoja varmasti tulee ja niistä sit kärsin vanhuudesta kuolemaani saakka.
Mutta kuolema pelottaa ihan sikana. Ahdistaa ajatella että tää elämä joskus loppuu.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,034
Reaktioarvo
8,494
En minäkään halua elää sellaiseksi vanhukseksi, mitä äitini on tai hänen isänsä oli. Onneksi isäni puolelta lähtivät vähän kuin saappaat jalassa, isänäiti eli tosin n. vuoden vain hoitokodissa ja sairaalassa ja kuoli kaiketi suruun.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
voin samaistua D: muaki pelottaa vanheneminen ja kuolema iha hirveästi. varsinki se, että eläis hoitokodissa tms. ja odottelis kuolemaa siellä. mut onneks nykyää menee paremmin ku esim. vuos sitten, jolloin mietin ja ahistuin kuolemasta ihan tosi usein. niinku joo ok, en haluais elää ikuisuutta, mut... en tiedä, en haluais kuollakaan. sitähä ain sanotaan, et ihminen pelkää yleens tuntematonta eli esim. juuriki kuolemaa ja pimeää ja tällasta. D: tai no ei tietenkää kaikki, mut tuli tässä mieleen
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,034
Reaktioarvo
8,494
voin samaistua D: muaki pelottaa vanheneminen ja kuolema iha hirveästi. varsinki se, että eläis hoitokodissa tms. ja odottelis kuolemaa siellä. mut onneks nykyää menee paremmin ku esim. vuos sitten, jolloin mietin ja ahistuin kuolemasta ihan tosi usein. niinku joo ok, en haluais elää ikuisuutta, mut... en tiedä, en haluais kuollakaan. sitähä ain sanotaan, et ihminen pelkää yleens tuntematonta eli esim. juuriki kuolemaa ja pimeää ja tällasta. D: tai no ei tietenkää kaikki, mut tuli tässä mieleen
Minua surettaa, että äiti asuu siellä hoitokodissa nykyään. Koppi on kuin selli, vaikka sinne ollaan tuotu valokuvia ja parit huonekalut (enempää ei mahdu) ja televisiota ei voi äiti katsoa istualleen vaan pitäisi maata sängyssä, koska tv on juntattu seinään eikä sänkyä voi siirtää, että saisi tuotua nojatuolin.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,149
Reaktioarvo
5,470
Itse en niinkään pelkää kuolemaa, vaan sitä että jossain vaiheessa olen niin sairas, että elämäni on täysin muiden käsissä. Ei se ole elämisen arvoista maata sängyssä vuorokauden ympäri, pahimmillaan aivan kamalissa kivuissa, jotka eivät helpotu vaikka olisi ihan tappiin asti lääkittynä.

Jos joskus sairastun johonkin rappeuttavaan sairauteen, jonka tiedän väkisinkin johtavan täydelliseen toimintakyvyttömyyteen, niin ihan oikeasti tapan itseni mieluummin kuin annan tilani mennä niin huonoksi että joudun johonkin vuodeosastolle. Pahin pelkoni on, että joudun joskus onnettomuuteen joka vie toimintakykyni kerralla ja en kerkeä ennakoimaan.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Minua surettaa, että äiti asuu siellä hoitokodissa nykyään. Koppi on kuin selli, vaikka sinne ollaan tuotu valokuvia ja parit huonekalut (enempää ei mahdu) ja televisiota ei voi äiti katsoa istualleen vaan pitäisi maata sängyssä, koska tv on juntattu seinään eikä sänkyä voi siirtää, että saisi tuotua nojatuolin.
uskon D: ei kovin kivalta kuulosta - noh sentää saa jotai juttuja tuoda sinne, et ois kodikkaampaa, mut silti
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,034
Reaktioarvo
8,494
uskon D: ei kovin kivalta kuulosta - noh sentää saa jotai juttuja tuoda sinne, et ois kodikkaampaa, mut silti
No televisio ärsyttää eniten, kun se sanoo niinä hetkinä kun on järjissään "ois kiva katsella telkkaria niin ettei nukahda kesken kaiken", kun pitää makuulta katsella.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
vanhuus ei tarkoita samaa kuin vaivaisuus. ne vaivat tulee aina jonkun sairauden tai vamman seurauksena, eli jos on hyvät geenit ja terveet elämäntavat niin se elämä voi olla vielä kasikymppisenäkin nautinnollista.

en itekään haluais olla nuorena tai vanhana vakavasti sairas enkä varsinkaan päästäni, mut terveenä voisin elää vaikka satavuotiaaksi.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,034
Reaktioarvo
8,494
vanhuus ei tarkoita samaa kuin vaivaisuus. ne vaivat tulee aina jonkun sairauden tai vamman seurauksena, eli jos on hyvät geenit ja terveet elämäntavat niin se elämä voi olla vielä kasikymppisenäkin nautinnollista.

en itekään haluais olla nuorena tai vanhana vakavasti sairas enkä varsinkaan päästäni, mut terveenä voisin elää vaikka satavuotiaaksi.
Hyvin sanottu.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
vanhuus ei tarkoita samaa kuin vaivaisuus. ne vaivat tulee aina jonkun sairauden tai vamman seurauksena, eli jos on hyvät geenit ja terveet elämäntavat niin se elämä voi olla vielä kasikymppisenäkin nautinnollista.

en itekään haluais olla nuorena tai vanhana vakavasti sairas enkä varsinkaan päästäni, mut terveenä voisin elää vaikka satavuotiaaksi.
Mua pelottaa vanhuus just siks ku mun suvussa on paljon kaikkia sydän ja verisuonitauteja ja muita tauteja.
Mut pitää pitää itsestä ja terveydestä sit huolta, kiinnittää katse elämäntapoihin aina tulevaisuudessa. Haluaisin välttää kaikki sairaudet mut sit mietityttää se et pystynkö välttämään niitä mitenkään???
Ei voi tietää…
 
Ylös Pohja