Syvälliset Miksi osa ihmisistä on niin ilkeitä?

Hydrangea

Asiantuntija
Liittynyt
13.4.2023
Viestejä
431
Reaktioarvo
235
Siis jokaisella on huonoja päiviä, mutta osa käyttäytyy poikkeuksetta tylysti tai heittää ilkeitä kommentteja jatkuvasti. Lapsilla syynä saattanee olla ajattelemattomuus, mutta entäpä aikuisilla?

Nyt joku enemmän psykologiaa lukenut selittämään.
 

Hydrangea

Asiantuntija
Liittynyt
13.4.2023
Viestejä
431
Reaktioarvo
235
Kysymyksen inspiraationa toimi tänään sekä minulle että viereisessä pöydässä istuneelle tytölle kahvilassa haistatellut eläkeläinen.
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
843
Reaktioarvo
774
Hmm en ole tutkinut psykologiaa tarpeeksi, mutta luulisin ainakin joidenkin tällaisten ihmisten voivan niin huonosti, että heidän yleisin olotila on raju ärtymys, jonka he sitten mielellään purkavat muihin. Onhan rankkaa kantaa yksin vihaa, kun sitä voi heittää niillekin, jotka hymyilevät iloisina. :D

Silloin kun mulla on mennyt todella huonosti, mulle on ollut kurjaa nähdä muiden olevan onnensa kukkuloilla. En silti ikinä olisi vihamielinen kenellekään, mutta jotkut saattavat olla.

Keksin vielä yhden mahdollisen syyn: mä esimerkiksi inhoan sydämeni kyllyydestä autoista ja esimerkiksi moottoripyöristä lähtevää laittoman kovaa ääntä. Joskus ne ärsyttävät niin paljon, että mä haluaisin jotenkin ilmaista sen, mutta en ole ainakaan vielä antanut heille huomioita. Lienee siis mahdollista, että joku turhamainen ärsyttävä asia otti niin paljon päähän, että se piti näyttää teille, vaikka ei se oikein ole.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,712
Reaktioarvo
6,546
Joillakuilla mennee elämä huonosti jollain saralla tai voi olla ylikuormittunu jostaki tai sit voi sairastaa jotaki mielenterveydenhäiriötä tai olla stressaantunu. Löytyyhän noita syitä. Sit se puretaan tuntemattomiin ihimisiin ku se on helepompi ku mitä alakaa riitelee jonku läheisen kanssa. Joidenki kohalla se syy voi olla ihan seki et ei ajatella ollenkaa miltä toisesta voi tuntua. Eli tunteidensäätelyssä ongelmia.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,712
Reaktioarvo
6,546
Jotku on saattanu pittää pitkään sisällään jotaki asiaa ehkä jopa tiedostamattaan ja sitte se purkautuu ulos kiukkuna muita kohtaan eikä välttämättä ees tajuta että sano törkeästi eikä tajuta sitäkää et mikä sen kiukun taustalla on
 
Ylös Pohja