Millä te sheivaatte?

  • Keskustelun aloittaja ^0^
  • Aloituspäivämäärä

^0^

en tykkää
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
87
Reaktioarvo
49
ite sheivaan ihan vaan sheiverillä mut musta tuntuu et pidämmän päälle ei kannattais kun kuullu jotain et tulis tummenpia karvoja jne. :S
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Käsittääkseni nuo jutut karvojen tummentumisesta jne. sheivauksen myötä eivät oikeasti pidä paikkaansa – toki saa korjata, jos olen väärässä.

Itse sheivaan (silloin harvoin kun vaivaudun) miesten partahöylällä, lähtee karvat IMO paljon paremmin kuin jollakin Gillette Venuksella. Epilaattorillakin joskus vetelen sääret läpi, tosin se on niin kivuliasta etten useinkaan jaksa vaivautua.
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,757
Ajelu ei vaikuta mitenkään karvatuppiin, joista karvat kasvavat, eikä se esimerkiksi paksunna karvoja tai tummenna niiden väriä. Ajelun jälkeen kasvava karva voi tuntua ja näyttää paksummalta kuin ennen, koska vapaasti kasvava karva ohenee kärkeä kohti, mutta ajeltu on yhtä tukeva tyvestä latvaan saakka. Ajelun jälkeen kasvava karva näyttää tummemmalta kuin ennen siksi, ettei se ole vielä kulunut.
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
En oikeestaan sheivaa tai no sheivaan kainalot ehkä kerran kolmessa kuukaudessa sillon ku tulee sellanen olo :) Käytän mun papan vanhaa partahöylää, jonka löysin kerran mökiltä. Pappa on siis jo kuollut, mutta höylä on niin hyvin tehty, että se toimii sika hyvin edelleen. Vaihdoin siihen siis sen terän totta kai.

Tässä keskustelussa moni onkin jo sanonut, että karvojen tummentuminen on harhaluulo ja illuusio, joten älä sitä hättäile.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Oon kyllästynyt sheivailuun totaalisesti... Mutta jos mulla on tanssiesiintymisiä niin sheivaan ihan normi höylällä. Pyrin tekemään niin vähän kun mahdollista jotta iho ei pahene. Joskus kävin vahaamassa/sokeroimassa jos oli paljon esiintymisiä että piti olla karvaton pitkään, ja se oli paljon parempi iholle ja piti myös karvan pitkään poissa, että sitä suosittelen sitten kun se on taas mahdollista. Olen aina mennyt alennuksella, enkä maalannut koko hintaa koska ei mulla olisi varaa sellaiseen.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Niillä höylillä mitä meillä sattuu olemaan, tällä hetkellä näyttää olevan tuollaisia bic-merkkisiä. Keitin muuten äsken pienen erän sokerivahaa, saa nähdä onnistuuko. Uskoisin ainakin että sokerilla tulee parempi tulos kuin sheivaamalla. Vielä pitää odottaa että seos jähmettyy, sillä aikaa ehtii käymään suihkussa
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Niillä höylillä mitä meillä sattuu olemaan, tällä hetkellä näyttää olevan tuollaisia bic-merkkisiä. Keitin muuten äsken pienen erän sokerivahaa, saa nähdä onnistuuko. Uskoisin ainakin että sokerilla tulee parempi tulos kuin sheivaamalla. Vielä pitää odottaa että seos jähmettyy, sillä aikaa ehtii käymään suihkussa
Nyt on kokeiltu, ja täytyy sanoa että harjoitus tekee mestarin sokeroinnissakin. Siinä vaiheessa kun massaa piti venyttää käsissä paksummaksi ja vaaleammaksi, niin aika meni sen sormista irrottamiseen. Levittämisvaiheessa se oli niin sileää ettei se tarttunut ihoon kunnolla, ja vain muutama karva lähti sieltä täältä. Yksi kohta itse asiassa onnistui aika hyvin, mutta se möykky ei tarttunutkaan niin herkästi sormiin. Jokin siinä meni pieleen, en kyllä osaa sanoa mikä.

Täytyy kokeilla joskus uudestaan, mutta ehkä se toinen metodi, jossa sokerin päälle laitetaan kangasliuskoja on vähän helpompi.
 
Ylös Pohja