Minkä takia..

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Aikamoista, jokuhan voi vaikka hermostua? D: tavallaan vastaan vaan kylläkin niille ketkä on hyviä tuttuja, esim en minkään sipoolaisen snäppiin ihan heti taida vastata :D
Ne hermostujat yleensä lopettavat yhteydenpidon oma-aloitteisesti. Tai viimeistään sitten, kun itse närkästyn hoputtamisesta. :D

Läheisimmät ihmiset tietävät minun olevan harvinaisen hidas vastaamaan (ja itse asiassa monet heistä ovat sellaisia itsekin), joten eivät ylläty minun huonosta vastaamisestani. Uusillekin tuttavuuksille kerron olevani huono vastaamaan mihinkään, mutta se ei tarkoita minun olevan vihainen salaa tai mitään, en vain oikeasti osaa.

Luotankin siihen, että ihmiset joko uskovat asian (ja osaavat suhtautua siihen), ja jos he suuttuvat asiasta, en koe yhteydenpidossa olevan muutenkaan mitään mieltä, koska en yksinkertaisesti pysty muuttumaan (eli toisin sanoen suuttumisesta ei ole hyötyä).

Ja olen aidosti yrittänyt lukuisia kertoja ja niin ikään epäonnistunut lukuisia kertoja ja lopulta todennut tämän olevan minun tapani, ja jos se ei riitä, niin ei meidän ole pakko olla tekemisissä. Joten, suorana seurauksena tästä jäljellä onkin vain niitä, jotka ymmärtävät hitauteni vastaamisen suhteen. 🤔
 

Meikävaan

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,726
Reaktioarvo
2,673
Ne hermostujat yleensä lopettavat yhteydenpidon oma-aloitteisesti. Tai viimeistään sitten, kun itse närkästyn hoputtamisesta. :D

Läheisimmät ihmiset tietävät minun olevan harvinaisen hidas vastaamaan (ja itse asiassa monet heistä ovat sellaisia itsekin), joten eivät ylläty minun huonosta vastaamisestani. Uusillekin tuttavuuksille kerron olevani huono vastaamaan mihinkään, mutta se ei tarkoita minun olevan vihainen salaa tai mitään, en vain oikeasti osaa.

Luotankin siihen, että ihmiset joko uskovat asian (ja osaavat suhtautua siihen), ja jos he suuttuvat asiasta, en koe yhteydenpidossa olevan muutenkaan mitään mieltä, koska en yksinkertaisesti pysty muuttumaan (eli toisin sanoen suuttumisesta ei ole hyötyä).

Ja olen aidosti yrittänyt lukuisia kertoja ja niin ikään epäonnistunut lukuisia kertoja ja lopulta todennut tämän olevan minun tapani, ja jos se ei riitä, niin ei meidän ole pakko olla tekemisissä. Joten, suorana seurauksena tästä jäljellä onkin vain niitä, jotka ymmärtävät hitauteni vastaamisen suhteen. 🤔
Kuulostaa ihanalta! tuo sun asenne. Mulle on aina ollu kiire vastata vaikka sanalla ettei synny käsitystä ns *suositummaksi haluamisestani* yleensäkin sitten lauonkin mitä sattuu ja pohdin tapaani toimia kunnes seuraavalla on jotain asiaa D: nyt oon yrittäny hillittää, ku on tuo paavo tossa lähistöllä aina.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Itse harrastan juuri tuollaista karkaamista kesken kaiken vain palatakseni vastaamaan myöhemmin, esim. viikon päästä. :D
Itekin teen samaa - tosin yleensä mulla ei kyllä ihan noin kauan kestä. Tavallisimmin ehkä puoli päivää tai vähemmän. Riippuu kyllä siitä, kuka mulle viestittää ja minkä asian kanssa.
Jos mun paras kaveri pistää viestiä, vastaan melkein heti (paitsi, jos se kysyy jotain tosi "pelottavaa" :D), jos vähän tuntemattomampi kaveri, niin kestää tavallisimmin puoli päivää tai päivä (En siis puhu nyt vuorokaudesta, vaan päivästä), jos joku vielä tuntemattomampi kaveri tai sukulainen, niin vuorokausi tai vähän enemmänkin (varsinkin, jos viestin aiheena on jonkun tapaamisen sopiminen). Jos taas joku tuntematon tai mun vaan hyvin huonosti tunteva henkilö tulee juttelemaan viestillä "small talkkia", niin voi mennä useempi päivä tai vaikka puoli viikkoakin, ennen kuin vastaan.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
emt itsellä välillä vastaaminen kestää koska asiat ahdistaa, on omassa elämässä menossa jotain tai muuten stressaa tai ei jaksa. tosi tärkeät viestit asia erikseen tietty vaikka joskus nekin venyy. ei kai se niin vakavaa oo varsinkin jos asia ei ole todella tärkeä D=
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Väillä en vaan jaksa vastata heti tai en käy snäpissä jos teen jotain muuta. Lisäksi jos sillä vastapuolella kestää aina ikuisuus vastata niin pyrin itsekin kutakuinkin samaan tahtiin, koska se tuntuu vaan vähän sellaselta sanattomalta säännöltä
 

Bella

Asiantuntija
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
236
Reaktioarvo
205
Väillä en vaan jaksa vastata heti tai en käy snäpissä jos teen jotain muuta. Lisäksi jos sillä vastapuolella kestää aina ikuisuus vastata niin pyrin itsekin kutakuinkin samaan tahtiin, koska se tuntuu vaan vähän sellaselta sanattomalta säännöltä
Itellä kestää avata vaan jos ei oikeesti kiinnosta pätkääkään tai haluisin vaan estää sen tyypin mutten viitti :O
 
Ylös Pohja