Seksuaalisuus & sukupuoli Mistä tää johtuu kun seksi ja seksuaalisuus ahdistaa?

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,623
Reaktioarvo
2,896
Niin siis mulla ei pitäisi olla mitään traumoja erityisesti seksiin liittyen, mutta oon aina ollu vähän tämmönen että seksi ahdistaa, ajatuksena sekä sitten ihan jos tapahtuu oikeastikin jotain vähänkään seksuaalista (suutelukin saattaa ahdistaa). Koen seksuaalisia tunteita kyllä muita kohtaan, joten en ole ainakaan täysin aseksuaali siinä mielessä mitä sillä yleensä tarkoitetaan. Tosin libido on aika vaihteleva, joskus ei kiinnosta yhtään (enkä myöskään toivo silloin muutosta asiaan vaan oon pikemminkin helpottunu kun ei kiinnosta) ja joskus taas aika paljonkin. Mutta niin en siis toivo että haluaisin enemmän, pikemminkin jos jotain toivoisin voivani muuttaa niin haluaisin mieluummin ne seksuaaliset tunteet kokonaan pois, enkä sitä aversiota. Mutta kyllähän se tietysti ärsyttää kun ahdistaa joskus jo lievemmätkin seksuaaliset tunteet saatika sitten se jos panettaa vitusti. Oon 22 joten todella random etten ole vieläkään valmis enkä välttämättä ole koskaan. Siis siinä mielessä että mulla oikeasti saattaa ahdistaa todella paljon niin en nyt usko että tää on vaan jotain mikä liittyy siihen että oon nuori, koska en mä nyt niin nuori ole. Kuitenkin yleensä ihmiset on tässä vaiheessa jo ihan valmiita seksiin. Mustakin välillä tuntuu et oisin ja välillä ei. Riippuu ihan kaudesta eli siitä kuinka paljon mua ahdistaa. Romanttisten tunteiden kanssa mulla ei oo mitään vastaavaa, rakastun liiankin helposti, mut seksuaaliset tunteet... No, niin, lyhyesti sanottuna ne ahdistaa ja tavallaa toivoisin ettei niitä olis ollenkaan. Ja vaikkei libidoni ehkä olekaan korkeimmasta päästä niin ei se silti täysin olematon ole, harmi koska ois kiva jos se olis ni ei tarvis ahistua. Mut mistä tää ahistus voi johtua? Olis niin helppo sanoa että traumasta jos mulla olis traumoja, mutta kun ei tietääkseni kyllä ole. Mikä on teidän näkemys asiaan?
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,623
Reaktioarvo
2,896
Niin ja siis en todellakaan ole suhteessa enkä koskaan ole ollutkaan, mutta jos olisin ahistais varmaa nykyistä enemmän. Ehkä. Mutta eipä sillä väliä, koska ahdistaa se nytkin, ihan joskus jopa pelkkä puhuminen seksistä ahdistaa. Esim. Kavereiden kanssa. Tai sitten pelkästään niiden tunteiden olemassaolo. Joskus kyllä ahistaa todella vähän, jos ollenkaan, että parempia kausia kyllä on myös.

Tavallaan silläkin tää olis helppo kuitata et no, se johtuu vaan siitä että mun seksuaalisten tunteiden kohteet on "vääriä" (ikäero jne), mutta kun ei se niinkään ole vaan vaikka tuntisin niitä tunteita omanikäistäni kohtaan niin se ahdistaa joka tapauksessa. Joten selvästi kyseessä on nyt joku häpeä tai joku ahistus vaan en käsitä mist se voi johtua oikeasti.

Mutta toisaalta tää foorumi on kyllä niin hiljainen että saakohan täält vastausta ees xd tai tietääköhä kukaa ees mitä tää voi olla.

Oon myös identifioitunu gray aceks jonkun aikaa mut en tiiä enää mikä oon, jotenki tunnen kovasti kuuluvani aseksuaaleihin, vaikka en ehkä teknisesti sitä olisikaan, mutta koen kuitenkin asiat osittain hyvin samalla tavalla kuin ne, joten... En voi sille mitään että samaistun hyvin paljon joskus aseksuaaleihin. En sitten tiedä olenko teknisesti allo, gray vai mikä mut juu.
 
Ylös Pohja