Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Mitä teen?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Girlofpunk" data-source="post: 22097" data-attributes="member: 138"><p>Hei,</p><p></p><p>En hirvein usein avaudu liian henkilökohtaisista asioistani täällä, mutta mulla on nyt tilanne minkä haluaisin ratkaista ja kysyn teiltä mielipidettä tähän.</p><p>Aloitin siis 16. helmikuuta uudessa työpaikassani, saman alan hommia, mutta todella erilainen työympäristö. Ymmärrettävää siis että kaikkea ei vielä voi osata tai ole varma mitä tietyissä tilanteissa pitäisi toimia. Noh mutta, nyt viimeisen viikon aikana olen kokenut syrjintää sekä työpaikka kiusaamista. </p><p>Työpaikassa työskentelee enimmäkseen naisia ja ovat minua itseäni yli 10 vuotta vanhempia ja jopa enemmänkin. </p><p>Saan jatkuvasti tylyllä asenteella komentteja ja vastauksia kun teen työni ja kysyn apua. Siis ihan ymmärrettävää kysyä apua tai varmistus jos ei ole varma asiasta, mutta vastaukset ovat äänen sävyllä että ''no hoida itse, selvitä itse, mikset muka jo osaa tai ymmärrä!?'' ja äänen sävy on ilkeä. </p><p></p><p>Yhdeltä miespuoliselta työntekijältä kuulin että tässä kohteessa kuulemma ei kauaa uudet työntekijät kestä ja ovat lähteneet koska täällä olevat naistyöntekijät ovat suoraan sanottuna perseestä ja olen sen huomannut. Kohteessa on ehkä 3-4 mukavaa työntekijää jotka ovat mukavia ja auttavat mielellään. Vuoroni kuitenkin laitetaan näiden ei niin mukavien työntekijöiden kanssa ja se vituttaa suoraan sanottuna. </p><p>Joka kerta kun tiedän että joudun tulemaan tänne töihin, itkettää, vituttaa ja haluaisin pois. </p><p>Jos olen paikalla, kollegat puhuvat paskaa toisesta uudesta tekijästä ja tiedän heidän puhuvan myös minusta. </p><p>Eilen yksi kollega tuli pitämään taukoa ja toinen meni hänen kanssaan alakertaan hakemaa kahvia, jäin yksin ylös ja kuulin kuinka jotain kuiskivat toisilleen. </p><p>Varmaankin asiasta joka oli tapahtunut aikaisemmin josta en ollut varma miten se hoidetaan. </p><p></p><p>Tämä mies kollegani kertoi myös että kun täältä porukkaa lähtee (tai yrittää) niin siinä voi mennä kauan. Hänkin on yrittänyt puolisen vuotta vaihtaa muualle, mutta esimiehet eivät ole asialle suostuneet tehdä mitään, koska muuten tänne jää henkilöstö pulaa. Vaikka no tänne jäisi silti 10. </p><p></p><p>Mitä oikeen teen? Haluaisin laittaa sähköpostia esimiehelleni että haluaisin vaihtaa kohdetta koska en viihdy täällä, mutta pelkään että asia jätetään sikseen. </p><p>Miten voisin sanoa asian tiukasti että ymmärtävät. </p><p>Kun kävin haastattelussa, sanoivat että kohteita on paljon erilaisia heillä mihin voin myös mennä ja silti laittavat minua tänne yhteen paikkaan vaikka jopa toivoin muitakin kohteita. </p><p>Ärsyttävä puoli tässä kohteessa on myös että tämä on pelkkää istuma työtä josta en pidä. Aikaisemmassa kohteessani jatkuvasti oltiin liikkeessä ja oli tekemistä. </p><p>En vain ole tottunut tällaiseen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Girlofpunk, post: 22097, member: 138"] Hei, En hirvein usein avaudu liian henkilökohtaisista asioistani täällä, mutta mulla on nyt tilanne minkä haluaisin ratkaista ja kysyn teiltä mielipidettä tähän. Aloitin siis 16. helmikuuta uudessa työpaikassani, saman alan hommia, mutta todella erilainen työympäristö. Ymmärrettävää siis että kaikkea ei vielä voi osata tai ole varma mitä tietyissä tilanteissa pitäisi toimia. Noh mutta, nyt viimeisen viikon aikana olen kokenut syrjintää sekä työpaikka kiusaamista. Työpaikassa työskentelee enimmäkseen naisia ja ovat minua itseäni yli 10 vuotta vanhempia ja jopa enemmänkin. Saan jatkuvasti tylyllä asenteella komentteja ja vastauksia kun teen työni ja kysyn apua. Siis ihan ymmärrettävää kysyä apua tai varmistus jos ei ole varma asiasta, mutta vastaukset ovat äänen sävyllä että ''no hoida itse, selvitä itse, mikset muka jo osaa tai ymmärrä!?'' ja äänen sävy on ilkeä. Yhdeltä miespuoliselta työntekijältä kuulin että tässä kohteessa kuulemma ei kauaa uudet työntekijät kestä ja ovat lähteneet koska täällä olevat naistyöntekijät ovat suoraan sanottuna perseestä ja olen sen huomannut. Kohteessa on ehkä 3-4 mukavaa työntekijää jotka ovat mukavia ja auttavat mielellään. Vuoroni kuitenkin laitetaan näiden ei niin mukavien työntekijöiden kanssa ja se vituttaa suoraan sanottuna. Joka kerta kun tiedän että joudun tulemaan tänne töihin, itkettää, vituttaa ja haluaisin pois. Jos olen paikalla, kollegat puhuvat paskaa toisesta uudesta tekijästä ja tiedän heidän puhuvan myös minusta. Eilen yksi kollega tuli pitämään taukoa ja toinen meni hänen kanssaan alakertaan hakemaa kahvia, jäin yksin ylös ja kuulin kuinka jotain kuiskivat toisilleen. Varmaankin asiasta joka oli tapahtunut aikaisemmin josta en ollut varma miten se hoidetaan. Tämä mies kollegani kertoi myös että kun täältä porukkaa lähtee (tai yrittää) niin siinä voi mennä kauan. Hänkin on yrittänyt puolisen vuotta vaihtaa muualle, mutta esimiehet eivät ole asialle suostuneet tehdä mitään, koska muuten tänne jää henkilöstö pulaa. Vaikka no tänne jäisi silti 10. Mitä oikeen teen? Haluaisin laittaa sähköpostia esimiehelleni että haluaisin vaihtaa kohdetta koska en viihdy täällä, mutta pelkään että asia jätetään sikseen. Miten voisin sanoa asian tiukasti että ymmärtävät. Kun kävin haastattelussa, sanoivat että kohteita on paljon erilaisia heillä mihin voin myös mennä ja silti laittavat minua tänne yhteen paikkaan vaikka jopa toivoin muitakin kohteita. Ärsyttävä puoli tässä kohteessa on myös että tämä on pelkkää istuma työtä josta en pidä. Aikaisemmassa kohteessani jatkuvasti oltiin liikkeessä ja oli tekemistä. En vain ole tottunut tällaiseen. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Mitä teen?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja