Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Mitä töitä mun kannattaisi hakea
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="ted" data-source="post: 123520" data-attributes="member: 126"><p>Jos ihmisten kanssa työskentely kiinnostaa, suosittelen henkilökohtasen avustajan töitä. Eli autat ihmistä asioissa, joita se ei itse pysty tehdä esim. jonkun vamman tai sairauden takia. </p><p></p><p>Ite oon avustajana kahdelle eri ihmiselle, ja oon kyllä tykännyt tosi paljon. Mitään koulutusta tai alan kokemusta ei tarvita, ja avustettava henkilö perehdyttää työhön itse. Joissain paikoissa voi olla jotain vaativampia juttuja, esim. nostimen käyttöä (sillä siirretään henkilö esim. pyörätuolista sänkyyn), mut siihenkin perehdytetään, ja mäkin opin sen parissa päivässä.</p><p></p><p>Riippuu paikasta, mut yleensä vuorot saa päättää ite tai ainakin niihin voi vaikuttaa, ja voit esim. ottaa vaan ilta- ja viikonloppuvuoroja. </p><p></p><p>Kannattaa huomioida, että avustajan työssä ollaan aika intiimisti sen avustettavan kanssa, esim. joillain voi joutua vaihtamaan vaippoja yms. Mut riippuu paikasta, työpaikkailmotuksissa tulee kyl selville minkälaista työ on. Joillain se sisältää just tuollasia hoitotoimenpiteitä, joillain lähinnä seurana olemista ja joissain pikku asioissa auttamista.</p><p></p><p>Jos vaan kiinnostaa niin suosittelen, koska avustajista on pulaa eikä kaikki saa välttämättä ketään</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ted, post: 123520, member: 126"] Jos ihmisten kanssa työskentely kiinnostaa, suosittelen henkilökohtasen avustajan töitä. Eli autat ihmistä asioissa, joita se ei itse pysty tehdä esim. jonkun vamman tai sairauden takia. Ite oon avustajana kahdelle eri ihmiselle, ja oon kyllä tykännyt tosi paljon. Mitään koulutusta tai alan kokemusta ei tarvita, ja avustettava henkilö perehdyttää työhön itse. Joissain paikoissa voi olla jotain vaativampia juttuja, esim. nostimen käyttöä (sillä siirretään henkilö esim. pyörätuolista sänkyyn), mut siihenkin perehdytetään, ja mäkin opin sen parissa päivässä. Riippuu paikasta, mut yleensä vuorot saa päättää ite tai ainakin niihin voi vaikuttaa, ja voit esim. ottaa vaan ilta- ja viikonloppuvuoroja. Kannattaa huomioida, että avustajan työssä ollaan aika intiimisti sen avustettavan kanssa, esim. joillain voi joutua vaihtamaan vaippoja yms. Mut riippuu paikasta, työpaikkailmotuksissa tulee kyl selville minkälaista työ on. Joillain se sisältää just tuollasia hoitotoimenpiteitä, joillain lähinnä seurana olemista ja joissain pikku asioissa auttamista. Jos vaan kiinnostaa niin suosittelen, koska avustajista on pulaa eikä kaikki saa välttämättä ketään [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Mitä töitä mun kannattaisi hakea
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja