Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Miten saatte raahattua itsenne kouluun vaikeina päivinä
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="qualitymonkey" data-source="post: 90791" data-attributes="member: 34"><p>Hmm</p><p></p><p>Sillon kun olin koulussa niin amiksessahan oli huomattavasti vaikeampaa käydä kuin esim lukiossa. Ja tajuun nyt että syy siihen saatto olla se kun amiksessa olin ihan pihalla enkä tiennyt ollenkaan mitä siellä tehään enkä osannu mitään ja vaa haahuilin siellä ilman mitään ymmärrystä mistään opetuksesta (jos sellaista edes oli, nimittäin aika paljon vaan oletettiin että me tehdään ite ja osataan, mikä ei ilmeisesti mun kaltaselle ihmiselle käyny). Lukiossa pystyin käymään siksi että oli pakko ja mulla oli sentään enemmän kavereita siellä ja muutenki tuntu että kuulun sinne ja ymmärrän mitä multa odotetaan, amiksessa en todellakaan ees tiennyt mitä multa vaaditaan ja odotetaan. Eikä ollu samalla tavalla kavereita joiden kanssa hengata ja esim kysyä että mitähän nyt pitää ees tehdä. Hmm. En kyllä tiiä onko sulla kyse ollenkaan samasta? Tavallaan se ulkopuolisuus koulussa voi tehä sen että ei oo mitään järkee enää siel ees ollakaan. Kun taas peruskoulussa ja lukiossa sentään olin osa sitä paikkaa mut amis tuntu siltä että en vaa kuulunu sinne vaa olin joku outo ylimääränen tyyppi joka vaa haahuili ja yritti mut ei koskaan ymmärtänyt ees mistä puhutaan ja mitä tehdään. Se tuntu jotenki epätodelliselta. Ja ainoo joka oikeesti tuntu huomaavan mut oli se kuraattori vai mikä olikaan. Toisaalta se oli varmaan ainut joka edes ehti auttaa mua koska opettajia tarvittiin muutenkin koko ajan muualla. Mut voisko kyse olla jostain tämmöisestä? Koska jos ei tunne kuuluvansa siihen kouluun ja tuntee olevansa "ylimääräinen" niin se on todella paljon vaikeampaa päästä sinne, ja toki se tunne saattaa vaan lisääntyy jos on paljon poissa ja sit kaikki alkaa tyylii jo aattelee et toi on lopettanu kokonaa</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="qualitymonkey, post: 90791, member: 34"] Hmm Sillon kun olin koulussa niin amiksessahan oli huomattavasti vaikeampaa käydä kuin esim lukiossa. Ja tajuun nyt että syy siihen saatto olla se kun amiksessa olin ihan pihalla enkä tiennyt ollenkaan mitä siellä tehään enkä osannu mitään ja vaa haahuilin siellä ilman mitään ymmärrystä mistään opetuksesta (jos sellaista edes oli, nimittäin aika paljon vaan oletettiin että me tehdään ite ja osataan, mikä ei ilmeisesti mun kaltaselle ihmiselle käyny). Lukiossa pystyin käymään siksi että oli pakko ja mulla oli sentään enemmän kavereita siellä ja muutenki tuntu että kuulun sinne ja ymmärrän mitä multa odotetaan, amiksessa en todellakaan ees tiennyt mitä multa vaaditaan ja odotetaan. Eikä ollu samalla tavalla kavereita joiden kanssa hengata ja esim kysyä että mitähän nyt pitää ees tehdä. Hmm. En kyllä tiiä onko sulla kyse ollenkaan samasta? Tavallaan se ulkopuolisuus koulussa voi tehä sen että ei oo mitään järkee enää siel ees ollakaan. Kun taas peruskoulussa ja lukiossa sentään olin osa sitä paikkaa mut amis tuntu siltä että en vaa kuulunu sinne vaa olin joku outo ylimääränen tyyppi joka vaa haahuili ja yritti mut ei koskaan ymmärtänyt ees mistä puhutaan ja mitä tehdään. Se tuntu jotenki epätodelliselta. Ja ainoo joka oikeesti tuntu huomaavan mut oli se kuraattori vai mikä olikaan. Toisaalta se oli varmaan ainut joka edes ehti auttaa mua koska opettajia tarvittiin muutenkin koko ajan muualla. Mut voisko kyse olla jostain tämmöisestä? Koska jos ei tunne kuuluvansa siihen kouluun ja tuntee olevansa "ylimääräinen" niin se on todella paljon vaikeampaa päästä sinne, ja toki se tunne saattaa vaan lisääntyy jos on paljon poissa ja sit kaikki alkaa tyylii jo aattelee et toi on lopettanu kokonaa [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Miten saatte raahattua itsenne kouluun vaikeina päivinä
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja