Syvälliset Monologi itsestäni. Olkaa hyvät.

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,460
Reaktioarvo
2,341
Yritän aina olla positiivinen, iloinen ja ystävällinen. Yritän olla energinen. Tiedän, mitä teen. Yleensä.
Yritän selvittää faktat ennen puhumista, haluan aina puhua totta. En pidä valehtelusta.
Yritän olla aina rehellinen ja kertoa oikean mielipiteeni. Yleensä en kuitenkaan uskalla, joten pysyn vain hiljaa.
Kun minulle annetaan valinta, välttelen sitä niin kauan kuin vain mahdollista. En halua tehdä valintoja, koska pelkään valitsevani väärin.

Pelkään tehdä virheitä. Pelkään olla ei-pidetty. Pelkään olla yksinäinen. Pelkään, että ystäväni unohtavat minut. Pelkään, etten ole tarpeeksi hyvä.

Olen entinen koulukiusattu. Olen entinen koulukiusaaja. En ole kukaan, en ole mitään.
Olen kaunis. Olen ruma. En osaa päättää. Olen sopiva, olen lihava. Olen laiska paska. En ole mitään.
Olen vahva, olen heikko. En ole nainen, en mies. En tyttö enkä poika. En ole mitään.
Olen oman elämäni valo ja pimeys. Ajattelen liikaa. Ajattelen liian vähän. En ajattele. En ole mitään.
Suunnittelen liian tarkkaan. En suunnittele tarpeeksi tarkasti. Olen liian ajoissa tai myöhässä, en koskaan oikeaan aikaan. En ole mitään.

Teen niin kuin haluan. Teen niin kuin käsketään. Kumpikaan ei koskaan ole oikea tapa muiden mielestä.
Olen liian tyhmä tajuamaan. Olen liian fiksu ymmärtämään.
En osaa puhua vaikeista asioista. Välttelen niitä. Esitän, ettei mitään ole tapahtunut. Esitän, että olen kunnossa.

Kuuntelen samaa kappaletta sata kertaa putkeen. Teen samat asiat joka päivä. Minulla on ikuinen rutiini. Samat asiat, samassa järjestyksessä. Elämässäni ei tapahdu mitään uutta tai mielenkiintoista. Tunnen olevani jumissa. Tunnen olevani turha. En ole mitään.

Kaipaan erästä, jota en koskaan tule näkemään enää. Kaipaan asioita, joita en koskaan ole kokenut. Kaipaan takaisin sinne, missä en ole käynyt.
Uskon ylempään voimaan, mutten kuitenkaan. Uskon, että tapahtumilla on merkitys. Toivon suuria. Toivon parempaa.
Muiden seurassa haluan olla yksin. Kun olen yksin, haluan olla muiden kanssa. Olen kateellinen, mustasukkainen. Olen epämiellyttävä persoona.
Olen ilkeä. Olen laiska. Olen turha. Olen yksinäinen. Olen väsynyt.
Minussa ei ole mitään kiinnostavaa. Elämässäni ei ole mitään kiinnostavaa. En ole kukaan, en mitään.

En osaa mitään. En ole mitään.
Jos katoasin, etsisikö kukaan minua? Jos kuolisin, muistasiko kukaan minua?
Vaivun epätoivoon ja itken hiljaa. Nousen ylös, esitän, että kaikki on kunnossa. Joskus se on totta, joskus ei.
Valehtelen.
Pyörin yöllä hereillä, kuuntelen hiljaisuutta, kuuntelen ajatuksiani.
Kello tikittää, sydän lyö. Mitä jos ei löisikään?
 
Ylös Pohja