Opiskelu Mua kiinnostavia aloja olis tosiaan ensihoito ja luokanopettaja. Lisäksi viittomakieli kiinnostaa. Kokemuksia?

Opiskelu ja itseopiskelu

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,744
Jossain luki myös että Jyväskylässä voisi opiskella viittomakieliseksi luokanopettajaksi. Voikohan sinne päästä vaikka ei aiempaa kokemusta viittomakielestä olekkaan?

Toki ihan perus luokanopettajakin voisi sopia mulle. Ja ensihoito on ollu pitkään mielessä kun tykkään auttaa ja oon kiinnostunut hoitoalalta.

Mihinköhän mun oikeen kannattaa lähtee tähtäämään? Onko kokemusta noilta aloilta?

Mun lempiaineet on biologia, psykologia ja kemia. Toki en oo juuri keväällä jaksanu opiskella edes niitä...

Hjälp mulla on liikaa mahdollista uravaihtoehtoja. Kun periaatteessa videokuvaus ja valokuvauskin kiinnostaisi mutta en tiedä onko sitä järkevä opiskella ja oonko niin kiinnostunut.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,744
Mulla on tarkkaavaisuushäiriö, mut wais-testien mukaan mulla on hyvä kielellinen ja visuaalinen päättelykyky. Tälläkin mietin sitä viittomakieltä?
Työmuistissa ja prosessointinopeudessa taas hankaluuksia.
 

hiiri

jäkälää
Liittynyt
3.5.2022
Viestejä
1,064
Reaktioarvo
793
yks tuli mieleen joka ehkä sopis noihin kiinnostuksiin:
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,744
yks tuli mieleen joka ehkä sopis noihin kiinnostuksiin:
Hei kiitos!
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,744
yks tuli mieleen joka ehkä sopis noihin kiinnostuksiin:
Harkitsen tätä nyt oikeesti:D
Jos en pääse lukion jälkeen heti amkiin tai yliopistoon sinne luokanopeksi ni toi olis kahden vuoden koulutus jolla vois opiskella ammatin siinä välissä ja hakea sit uudelleen kolmannelle asteelle.
Ehkä jopa työllistyä sit jatko-opintojen aikana.
Ja jos tuolla asuntolassa saa ruuat ja kaikki ni ehdin opetella elämään niinku normaalit ihmiset normaalilla ruokarytmillä:D
 

hiiri

jäkälää
Liittynyt
3.5.2022
Viestejä
1,064
Reaktioarvo
793
Harkitsen tätä nyt oikeesti:D
Jos en pääse lukion jälkeen heti amkiin tai yliopistoon sinne luokanopeksi ni toi olis kahden vuoden koulutus jolla vois opiskella ammatin siinä välissä ja hakea sit uudelleen kolmannelle asteelle.
Ehkä jopa työllistyä sit jatko-opintojen aikana.
Ja jos tuolla asuntolassa saa ruuat ja kaikki ni ehdin opetella elämään niinku normaalit ihmiset normaalilla ruokarytmillä:D
se kyllä vois olla hyväks saada rutiinia ja rytmiä. mitä mä oon nähny, tuolla on tosi rauhallinen meininki ja oman asenteen mukaan voi olla ihan kivaakin. vähän pääsee itsenäistymään myös! :)
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,744
se kyllä vois olla hyväks saada rutiinia ja rytmiä. mitä mä oon nähny, tuolla on tosi rauhallinen meininki ja oman asenteen mukaan voi olla ihan kivaakin. vähän pääsee itsenäistymään myös! :)
Toi kuulostaa kyllä hyvältä!
 
Ylös Pohja