Opiskelu Musta tuntuu et tuun saamaan jonku hermoromahuksen

Opiskelu ja itseopiskelu

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
Nyt jo tuntuu siltä ettei jaksa

Mulla ois huomenna äikän koe ja oon stressannu siitä viikonlopusta asti vaikka mulla on äikästä kymppi ja se kokeen aihe on sellanen et sitä ei tarvi ees opetella ku ne asiat tietää oikeestaan automaattisesti

Mutta silti luen siihen kokeeseen ja silti tuntuu et en vaan tajua enkä osaa ja oon surkee
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
kannattaa opetella eroon täydellisyyden tavoittelusta mahd pian tai oot koko aikuiselämäs burn outin partaalla ja saikulla.
Niihän se kannattas ja oon yrittäny

Mutta eipä siitä mittää tunnu tulevan, ehkä yks tai kaks oppiainetta on sellasia joissa uskallan olla vetämättä jatkuvasti täysillä D':
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,839
Reaktioarvo
2,378
Mulla sama, stressaan ihan kaikesta enkä tiedä mikä voi olla ongelma tai vialla mutta silti on aina se oravanpyörä ja kamala olo että jotain pahaa tapahtuu D:
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,137
Reaktioarvo
1,047
Auts D: Kannattaa joo tottua siihen ettei kaikki kokeet mee aina täydellisesti. Voin vaa kuvitella kuinka raskasta perfektionismi on..
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Itekin oon äärimmäisen tunnollinen ja pinnistelen aina liikaa kokeita ja ylipäänsä koulua varten (nyt tosin kympillä koitan päästä siitä eroon, pidetään sormet ja varpaatkin pystyssä.. ainakin tähän mennessä se on onnistunu selvästi paremmin kun viime vuonna, vaikka edelleenkin on ongelmia D:).
Voin vaan kuvitella kuinka raskasta toi on, kun taidat vaatii iteltäs vielä enemmän kun mitä mie iteltäni.
Todellakin sun ois hyvä (ja toki ihan jokasen) pitää kiinni omista voimavaroista ja kuunnella ittees eikä vaatia mitään huippusuorituksia. En haluu kuulostaa mitenkään hyökkäävältä vaan myötätuntosesti herätellä sua siihen, että et kai sie pidä muitakaan huonoina ihmisinä jos he ei saa kymppejä kokeista tai tekee virheitä, joten miks oot niin ankara itelles?
Toki ymmärrän hyvin näin itekin melko samanlaisessa tilanteessa olleena, että on helppoa olla muille armollinen, mutta kun itsestä on kyse niin helposti alkaa sättimään ja ruoskimaan ja vaatimaan liikoja.
Jos sie kuuntelet tunneilla, teet annetut tehtävät (muista niissäkin kohtuullisuus) ja luet vaikka pikkasen kokeisiin tyyliin käymällä vaan ne sulle vaikeet asiat läpi, niin se riittää vallan mainiosti. En nyt tiiä oliko tästä mitään apua, mut toivon vaan niin paljon että pääset tuosta eroon, koska tiiän kuinka helkkarin kuormittavaa se on.
Ite jouduinkin lopulta osastolle ja menin todella pahasti solmuun, tuntien itteni samalla täysin vieraaks ja konemaiseks. Muistan kun kaikki mikä liitty vähänkin kouluun sai miulle ihan fyysisen pahan olon D:

Näin tiivistettynä; Sie riität paljon vähemmälläkin puurtamisella, eikä koulumenestys oo todellakaan synonyymi sun arvolle. Sulla on lupa hellittää ja se ei oo vaarallista, vaikka koe meniskin huonosti tai et kirjottas jotain esseetä montaa tuntia putkeen. Saat mokailla ja olla välillä miettimättäkin mitään kouluasioita. Ja jos mietitään vaikka niitä numeroita, niin oikeestihan peruskoulun tokarilla ei tee mitään jatkossa. Toki ois aika tärkeitä pitää ne numerot sen verran hyvinä et pääsee haluamaansa jatko-opiskelupaikkaan, mutta muuten et tee sillä tulevaisuudessa yhtään mitään.

Lähetän ison voimahalin ja paljon tsemppiä💗
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
Auts D: Kannattaa joo tottua siihen ettei kaikki kokeet mee aina täydellisesti. Voin vaa kuvitella kuinka raskasta perfektionismi on..
Pittäis yrittää mut silti sain itteni eilen kiinni siitä et syyttelin itteeni ku se koenumero ei ollu paras meijän luokasta eikä se ollu kymppi D::::
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
Itekin oon äärimmäisen tunnollinen ja pinnistelen aina liikaa kokeita ja ylipäänsä koulua varten (nyt tosin kympillä koitan päästä siitä eroon, pidetään sormet ja varpaatkin pystyssä.. ainakin tähän mennessä se on onnistunu selvästi paremmin kun viime vuonna, vaikka edelleenkin on ongelmia D:).
Voin vaan kuvitella kuinka raskasta toi on, kun taidat vaatii iteltäs vielä enemmän kun mitä mie iteltäni.
Todellakin sun ois hyvä (ja toki ihan jokasen) pitää kiinni omista voimavaroista ja kuunnella ittees eikä vaatia mitään huippusuorituksia. En haluu kuulostaa mitenkään hyökkäävältä vaan myötätuntosesti herätellä sua siihen, että et kai sie pidä muitakaan huonoina ihmisinä jos he ei saa kymppejä kokeista tai tekee virheitä, joten miks oot niin ankara itelles?
Toki ymmärrän hyvin näin itekin melko samanlaisessa tilanteessa olleena, että on helppoa olla muille armollinen, mutta kun itsestä on kyse niin helposti alkaa sättimään ja ruoskimaan ja vaatimaan liikoja.
Jos sie kuuntelet tunneilla, teet annetut tehtävät (muista niissäkin kohtuullisuus) ja luet vaikka pikkasen kokeisiin tyyliin käymällä vaan ne sulle vaikeet asiat läpi, niin se riittää vallan mainiosti. En nyt tiiä oliko tästä mitään apua, mut toivon vaan niin paljon että pääset tuosta eroon, koska tiiän kuinka helkkarin kuormittavaa se on.
Ite jouduinkin lopulta osastolle ja menin todella pahasti solmuun, tuntien itteni samalla täysin vieraaks ja konemaiseks. Muistan kun kaikki mikä liitty vähänkin kouluun sai miulle ihan fyysisen pahan olon D:

Näin tiivistettynä; Sie riität paljon vähemmälläkin puurtamisella, eikä koulumenestys oo todellakaan synonyymi sun arvolle. Sulla on lupa hellittää ja se ei oo vaarallista, vaikka koe meniskin huonosti tai et kirjottas jotain esseetä montaa tuntia putkeen. Saat mokailla ja olla välillä miettimättäkin mitään kouluasioita. Ja jos mietitään vaikka niitä numeroita, niin oikeestihan peruskoulun tokarilla ei tee mitään jatkossa. Toki ois aika tärkeitä pitää ne numerot sen verran hyvinä et pääsee haluamaansa jatko-opiskelupaikkaan, mutta muuten et tee sillä tulevaisuudessa yhtään mitään.

Lähetän ison voimahalin ja paljon tsemppiä💗
Toivottavasti sääkin pääset eroon tällaisesta D:

Kyllähän mää kuuntelen tunnilla ja teen tehtäviä yms ja omaksun asiat tosi helposti et mun ei oikeestaan tarvis kokeisiin periaatteessa lukea ku osaan ne asiat jo niiden oppituntien jäljiltä. Mut mää vaan pakotan itteni lukemaan ku aattelen et jos en lue nii sit se koe menee huonosti.
En haluais olla näi ankara itelleni, varsinki ku mielenterveys muutenki on ihan retuperällä ja perheessä on ongelmia enkä haluais stressata koulusta ku se tavallaan on ainoa pakopaikka missä mun ei tarvi ajatella mitään.
Mulla vaan on nii hyvä todistus ollu kasiluokan keväällä et haluaisin pitää ne numerot siinä mut ku se vaan menee nii et numerot on heleppo korottaa mut hankala pittää kymppeinä D:
Ja ku oon ihan alakoulun ekasta luokasta asti ollu lahjakas lähes kaikessa ja kaikki on onnistunu mulla ja koulu on ollu ihan heleppoa se on jotenki jääny mun alitajuntaan et mun pittää aina olla yhtä hyvä...
Ja sit ku koulussaki jatkuvasti painotetaan todistuksen tärkeyttä nii joo D:::::

Mutta kiitos, viestisi auttoi paljon ♥️
 
Ylös Pohja