Syvälliset Musta tuntuu että mun vanhempia ei vois honestly vähempää kiinnostaa mitä mä sanon

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
Tästä hyvänä esimerkkinä;

Mun koulumatka. Mä oon monesti sanonut, että mä en oikeesti jaksa ajaa kuutta kilometriä 5 päivää per viikko.

Heti kun mä ees huomautan, he päästää suusta: "Ei se nyt niin paha oo"

Niin, saanen huomauttaa että en ole nelikymppinen, joka jaksaa juosta maratonin, toisin kun mun vanhemmat.
Olen 12-vuotias, ei-urheileva ja muutenkin kehollisesti huonommassa kunnossa. Mulle hölkkäkin saa hengästymään ihan tosta noin vaan.

Mun matka on takas tullessa pelkkää ylämäkeä, ellei sitten tuu vähän lyhyempää metsäreittiä, jossa on sitte aika helvetin vaikee mennä. Tietenkin mä tosta huomautin vanhemmille ja arvatkaa mitä he teki? VITTU OSTI MULLE 400 EURON MAASTOPYÖRÄN ETTÄ PÄÄSEN SITÄ HELVETIN POLKUA PITKIN KOTIIN.

Niinku?? :D Ei voida ostaa 44e korttia vaan ostetaanpas tästä 400 euron pyörä jolla toi lapsi ei ees aja.

En aio olla kiitollinen siitä, kun mä en 1) missään vaiheessa pyytänyt uutta pyörää ja 2) oo ollut edes halukas ajaa.

Nyt mä sit säästelen rahaa et saisin sen itte sen kortin ostettua. Kaikkee sitä pitää tehä et pääsee kouluun.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Ei voida ostaa 44e korttia vaan ostetaanpas tästä 400 euron pyörä jolla toi lapsi ei ees aja.
mi-???????????? siis. 44e on bussikortista liikaa mut 400e pyörä, joka on basically heräteostos ni se on ihan ok? okei, mun ymmärrys vanhempien juttuihin on virallisesti loppunut. i need to lie down
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
mi-???????????? siis. 44e on bussikortista liikaa mut 400e pyörä, joka on basically heräteostos ni se on ihan ok? okei, mun ymmärrys vanhempien juttuihin on virallisesti loppunut. i need to lie down
veikkaan ettei kyse ole ollut rahasta vaan siitä että vanhempien mukaan aloittaja ei ehkä liiku tarpeeksi ja pitäisi liikkua enemmän. mutta en tiiä, näin arvelisin.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
veikkaan ettei kyse ole ollut rahasta vaan siitä että vanhempien mukaan aloittaja ei ehkä liiku tarpeeksi ja pitäisi liikkua enemmän. mutta en tiiä, näin arvelisin.
voi se olla tämäkin D: ja sit voi olla sekin yksi syy pyörän ostoon, että pyörä tulee pitkäl tähtäimel halvemmaks ku bussikortti

mut joka tapauksessa aika hämmentävää, jos tarkoitus on saada alottaja liikkumaan enemmän. nimittäin vois kuvitella että vanhemmat eka kysyis et hei haluutsä tällasen maastopyörän ennen ku se ostetaa. niinku joo on ok yrittää motivoida jotakuta liikkumaan enemmän, mut iha honestly en mä ainakaa sais mitää uutta motivaatiota ku mul ostettais jotai kysymättä D: mut noh, siinähä ostivat sitte - toivottavast kuitenkin ymmärtävät, et on turha valittaa jos pyörää ei tuu käytettyä
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
voi se olla tämäkin D: ja sit voi olla sekin yksi syy pyörän ostoon, että pyörä tulee pitkäl tähtäimel halvemmaks ku bussikortti

mut joka tapauksessa aika hämmentävää, jos tarkoitus on saada alottaja liikkumaan enemmän. nimittäin vois kuvitella että vanhemmat eka kysyis et hei haluutsä tällasen maastopyörän ennen ku se ostetaa. niinku joo on ok yrittää motivoida jotakuta liikkumaan enemmän, mut iha honestly en mä ainakaa sais mitää uutta motivaatiota ku mul ostettais jotai kysymättä D: mut noh, siinähä ostivat sitte - toivottavast kuitenkin ymmärtävät, et on turha valittaa jos pyörää ei tuu käytettyä
juu oon samaa mieltä. lapsella pitäisi olla edes joku liikunta harrastus (oli se sit kuntosali, jalkapallo, tanssi, kävely tai juoksu) koska noh ilmiselvistä syistä. mutta toista painostamalla se vähäkin liikunnan ilo katoaa. pitäisi antaa itse löytää se oikea tapa harrastaa liikuntaa. turha laittaa rahaa pyörään jota lapsi ei halua kuitenkaan käyttää.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
juu oon samaa mieltä. lapsella pitäisi olla edes joku liikunta harrastus (oli se sit kuntosali, jalkapallo, tanssi, kävely tai juoksu) koska noh ilmiselvistä syistä. mutta toista painostamalla se vähäkin liikunnan ilo katoaa. pitäisi antaa itse löytää se oikea tapa harrastaa liikuntaa. turha laittaa rahaa pyörään jota lapsi ei halua kuitenkaan käyttää.
juuri näin! D:
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Ainakin peruskoulussa jos koulumatka on yli 5 km, niin oot oikeutettu ilmaisiin koulumatkoihin.

Ts. sun pitäis saada se bussikortti ilmaiseksi koulun kautta/kunnalta/jostain. Sitä pitää varmaankin erikseen hakea jostain.
 

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
Ainakin peruskoulussa jos koulumatka on yli 5 km, niin oot oikeutettu ilmaisiin koulumatkoihin.

Ts. sun pitäis saada se bussikortti ilmaiseksi koulun kautta/kunnalta/jostain. Sitä pitää varmaankin erikseen hakea jostain.
Mää käsitin että kolme kilsaa suuntaansa jolloin taitaa saaha talvikuljetuksen?
 
Ylös Pohja