Syvälliset nyt alkaa kyllä huolestuttaa miun vointi

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
oon ollu eilisen ja tän päivän poissa koulusta, koska mua ei vaan kiinnosta. siis ei kertakaikkiaan edes pienesti kiinnosta mennä istumaan sinne koulunpenkille. musta tuntuu että se jotenki vie viimesenkin ilon ja että lamaannun kun edes mietin koulua. en sit tiiä johtuuko se tästä ukin poismenosta (kun ei mua kuitenkaan itketä enää tai muutenkaan silleen pyöri se paljoo mielessä, joten... ei kai tää voi siitä johtuu?), miun mt-ongelmista vai mistä. ennen se oli niin että nimenomaan suoritin kauheesti ja koin etten riitä jos en tehny yli voimavarojen, ja kyllä mie sen edelleen huomaan että välillä saatan tehä liian tunnollisesti enkä kuuntele omaa oloani. tänäänki esim. oli pakko alottaa ruotsin nettitehtävä uudestaan vaan sen takia, että yks kohta meni väärin D: ja kun miettii ni eihän sillä oikeesti oo mitään vitun väliä, mut joku miun päässä sano, että se opettaja pitäs mua ihan tyhmänä jos luulee etten tiedä vastausta siihen kyseiseen kohtaan tms. nyt kuitenki huomaan että vaikka sitä tunnollisuutta on, nii samaan aikaan myös mielenkiinto on laskenu aika huimasti koulua kohtaan. tekis mieli vaan mennä sieltä mistä aita on matalin ja niinhän mie oikeestaan voisinki tehdä kun oon kympillä, mutta jostain syystä en anna itteni tehä niin. kaikki vaan ympärillä odottaa että teen edes keskivertohyvin (= saan jotain about seiskoja tai kaseja), vaikka ite koen että ehkä se ois parempi vaan tehä niin alakanttiin kun on mahollista, etten edes yritä saada mitään melko hyviä numeroita. ja sit tää on muutenki tosi ristiriitasta kun aina jankataan sitä miten koulu on nuoren velvollisuus ja se pitää hoitaa kunnialla ja vaikka mitä tämmöstä, mut sit osa porukasta sanoo et pitää kuunnella sitä omaa vointia ja jos tuntuu ettei pysty ni sit ei pysty ja se on fine. myös esim. äidin äiti sano muutama päivä sitten että ehkä miun ois ihan hyvä jättää se lukio väliin ja miettii sen sijaan jotain muuta. hän ei siis tarkottanu sitä ettei luottas miun taitoihin, vaan nimenomaan sitä liikatunnollisuutta. samaan aikaan esim. iskän vanhemmilla taas tuntu olevan se oletusarvo että hakisin heti kympin jälkeen lukioon, mutta toisaalta he myös sano että toki teen ite sen päätöksen. aaaah, mitä tai ketä tässä enää pitäs uskoa ku osa sanoo että tee koulu alakanttiin ja osa taas vaatii jotain huippusuorituksia :D:: jos miulle tulee vaikka huomenna sellanen olo etten halua mennä kouluun niin tarviiko?
oon muuten jauhanu täällä koulusta ihan liikaa D:
 
Liittynyt
10.9.2021
Viestejä
256
Reaktioarvo
270
Jos susta tuntuu ettet huomenna jaksa tai halua mennä kouluun niin sun ei tarvii, meet vaan oman jaksamisen mukaan. Jos et haluu mennä niin teet vaan sit omaan tahtiin ja sen verran tehtäviä kun jaksat ja pystyt. Eikä sun tarvii niitä edes hyvin suorittaa, jos tuntuu että on parempi suorittaa vähän alakanttiin. On tärkeetä huolehtii sun jaksamisesta ja hyvinvoinnista. Ja siis jos susta tuntuu, että pystyt lukioon sitten kun sen aika on nii mee ihmeessä, mutta jos susta tuntuu että ois parempi jos menisit muualle niin se on ihan yhtä ok. Tsemppiä sulle tosi paljon koulujuttuihin ja kaikkeen muuhunkin mihin tarviit tsemppiä!! <3 Ja muista, että oot ihana ja hyvä ihminen just tollasena<3
 

Desvelada

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
174
Reaktioarvo
154
Voi eii, harmittaa toi sun tilanne :(
Parempi mennä kouluun vähän harvemmin, mutta latautuneena ja hyvinvoivana kuin usein uupuneena. Enkä usko sun opettajan pitävän sua tyhmänä. Ainakin varasijan perusteella olen saanut susta tosi fiksun ja ihanan kuvan. Onko sulla muuten mitään ammattiapua tms?
Haleja ja tsemppiä <3
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Jos susta tuntuu ettet huomenna jaksa tai halua mennä kouluun niin sun ei tarvii, meet vaan oman jaksamisen mukaan. Jos et haluu mennä niin teet vaan sit omaan tahtiin ja sen verran tehtäviä kun jaksat ja pystyt. Eikä sun tarvii niitä edes hyvin suorittaa, jos tuntuu että on parempi suorittaa vähän alakanttiin. On tärkeetä huolehtii sun jaksamisesta ja hyvinvoinnista. Ja siis jos susta tuntuu, että pystyt lukioon sitten kun sen aika on nii mee ihmeessä, mutta jos susta tuntuu että ois parempi jos menisit muualle niin se on ihan yhtä ok. Tsemppiä sulle tosi paljon koulujuttuihin ja kaikkeen muuhunkin mihin tarviit tsemppiä!! <3 Ja muista, että oot ihana ja hyvä ihminen just tollasena<3
outoo kun vaikka ite tiiän miten nää asiat on, niin silti tarviin aina uudelleen ja uudelleen varmistuksen joltakin ulkopuoliselta D: kiitos kun oot järjen ääni ja sanoit nuo asiat miulle D: tuli jotenki tosi ihana ja lämmin olo tuosta sun viestistä ;_;💗 mulla on vaan ehkä yhtenä syynä tähän spekulaatioon sekin, että saan aina kuukausittain Kelasta nuoren kuntoutuspäivärahan ja jonkun toisenki summan (jonka nimee en muista) ja nää molemmat tulee miulle nimenomaan näiden mt-ongelmien takia, syynä myös osittain yks harvinainen fyysinen sairaus. jotta saan ne rahat nii miun pitää lähettää opettajan antama läsnäolotodistus kelaan, joten pelkään että jos tulee liikaa poissaoloja tai muuten en suoriudu jotenki tarpeeks hyvin, niin en sit saakaan sitä summaa enää D: vaikka toiki on varmaan aika turha pelko, koska veikkaan että miun pitäs siinä tapauksessa olla oikeesti kuukaustolkulla poissa ja olla tekemättä yhtään mitään.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Voi eii, harmittaa toi sun tilanne :(
Parempi mennä kouluun vähän harvemmin, mutta latautuneena ja hyvinvoivana kuin usein uupuneena. Enkä usko sun opettajan pitävän sua tyhmänä. Ainakin varasijan perusteella olen saanut susta tosi fiksun ja ihanan kuvan. Onko sulla muuten mitään ammattiapua tms?
Haleja ja tsemppiä <3
totta puhut D: luulen että tää kaikki on vaan miun pään sisällä ja oikeesti siinä ei oo mitään pahaa, jos en pääse joka päivä kouluun. ja super ihana kuulla, kiitos tosi paljon! :3 <3 siekin oot varmasti ihana ihminen♡ oon käyny psykologilla kesästä 2019 lähtien, mutta välillä tuntuu että se vaan pahentaa miun oloa ja aivot menee vaan enemmän solmuun D:
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,974
Reaktioarvo
8,474
Ei pahalla, mutta miten tuollaista tekstiä voi ymmärtää?
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Ei pahalla, mutta miten tuollaista tekstiä voi ymmärtää?
on se musta ihan ymmärrettävää. oon kyllä hyvä kirjottamaan ja tiedän mihin tulee isot kirjaimet, lopetusmerkit, pilkut, kappalejaot yms., mutta kirjotan täällä välillä vähän rennommin tarkotuksella. oon yleensä sellanen suorittajatyyppi, joten koitan edes varasijassa olla ottamatta stressiä ja kirjottaa vaan mitä mieleen tulee, ilman että se teksti on välttämättä kieliopillisesti niin täydellistä.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,974
Reaktioarvo
8,474
on se musta ihan ymmärrettävää. oon kyllä hyvä kirjottamaan ja tiedän mihin tulee isot kirjaimet, lopetusmerkit, pilkut, kappalejaot yms., mutta kirjotan täällä välillä vähän rennommin tarkotuksella. oon yleensä sellanen suorittajatyyppi, joten koitan edes varasijassa olla ottamatta stressiä ja kirjottaa vaan mitä mieleen tulee, ilman että se teksti on välttämättä kieliopillisesti niin täydellistä.
Ironista.
 
Ylös Pohja