olen edelleen 8 vuotta täysi-ikäisenä elettyäni sitä mieltä että aikuisena elämä on mukavampaa kuin lapsena

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,852
Reaktioarvo
2,388
Onhan sillä puolensa kun saa itse päättää elämästään aikuisena, mutta lapsena ei ollut niin paljoa vastuuta ja huolia kuin aikuisena.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Ikävä jos on ollut mutta hyvä jos nyt on paremmin. Ei mullakaan ole kovin helppo lapsuus ollut, mutta helpotus silti olla nyt aikuinen kun saan päättää missä asun ja keitä tapaan.
sillä on kyllä todella iso merkitys ettei aikuisena ole enää samalla tavalla muiden armoilla kuin mitä lapsena. D: tosi harmi kuulla että myös muilla on lapsuus ollut huonompi. jotenkin tuntuu niin oudolta aina kuunnella sitä "olispa taas lapsi" -nostalgisointia, kun itse ei pysty yhtään samaistumaan siihen.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,852
Reaktioarvo
2,388
sillä on kyllä todella iso merkitys ettei aikuisena ole enää samalla tavalla muiden armoilla kuin mitä lapsena. D: tosi harmi kuulla että myös muilla on lapsuus ollut huonompi. jotenkin tuntuu niin oudolta aina kuunnella sitä "olispa taas lapsi" -nostalgisointia, kun itse ei pysty yhtään samaistumaan siihen.
Voisin kokea uudestaan ne kivat hetket lapsena ja varhaisnuoruudessa, kun tuntui jotenkin helpommalta silloin kun ei ollut vielä sosiaalista mediaa tai älylaitteita. Toisaalta tuntuu paremmalta, että nykyään alaikäisillä on varmaankin parempi käsitys oikeuksistaan kuin vaikka 2000-luvun alussa. Se on vaan raskasta kun tuntuu, ettei lapsia oteta aikuisten toimesta todesta jos kertoo ongelmistaan tai hädästä.
 

Tietsikkan3r0

Kokenut
Liittynyt
12.3.2022
Viestejä
114
Reaktioarvo
47
Itellä ei ole ollut vielä yhtään yksiselitteisen hyvää elämänvaihetta, joten nostalgisoidessa pitää tarttua joko siihen kokemuksia ympäröineeseen aikakauteen tai tosi spesifeihin juttuihin, kuten peliin mitä tykkäsi joskus vääntää.

Mut toistaiseksi aikuisuus on ollut lapsuuteen verrattuma aikalailla kyllä samaa paskaa vain eri paketissa. Lapsena toki ei ollut sentään globaalia pandemiaa tai maailmansotaa
 
Ylös Pohja