Aihe vapaa Olen menossa ekaa kertaa verenluovutukseen

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Ai kauhea että jännittää. Olen ennen ollut niin neulakammoinen etten ole uskaltanut käydä, mutta nyt kammon hälvettyä ajattelin yrittää. Ne tosin käyttävät siellä sellasia harppuunoita, että silti vähän pelkään sitä neulaa... Jännittää myös, jos pyörryn! Mutta kai se siitä.

Oletteko te koskaan luovuttaneet verta, tai jos olette alaikäisiä niin haluaisitteko joskus luovuttaa?
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Haluaisin luovuttaa mutten koskaan muista selvittää kelpaanko luovuttajaksi. En myöskään muista omaa veriryhmää niin en tiedä millanen tarve on.
 

Hydrangea

Asiantuntija
Liittynyt
13.4.2023
Viestejä
260
Reaktioarvo
169
Mun piti mennä viime marraskuussa ja olin varannut jo ajankin. Samana päivänä alkoi jännittää niin hirveästi että meinasi taju lähteä ja lopulta peruin sen.

Tuskin kokeilen enää toiste. :|
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Mun piti mennä viime marraskuussa ja olin varannut jo ajankin. Samana päivänä alkoi jännittää niin hirveästi että meinasi taju lähteä ja lopulta peruin sen.

Tuskin kokeilen enää toiste. :|
Kannattaa kokeilla uudelleen jos joskus siltä tuntuu, mua jännitti paikan päällä ihan kamalasti mutta ei se ollutkaan yhtään paha! Kaikin puolin hyvä kokemus.
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,702
Reaktioarvo
839
Mulle oli lapsena itsestäänselvyys että musta tulee isona luovuttaja, olin monesti mukana kun äiti kävi. No ei tullut kun mulla on tosi matalat verenpaineet aina.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Haluaisin mutta viomeksi kun kävin vaa'alla, olin liian kevyt siihen, enkä oo uskaltanut käydä nyt hetkeen vaa'alla. Kyllä mä varmaan nyt jo oisin kelpaava`\_(•_•)_/`
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,490
Mulla on laide-mutaatio mikä käsittääkseni estää luovutuksen. Muuten voisin. Lisäksi mun verenpaine on myös korkeella (tai siis ei liian korkeella mut sen ois kuulemma parempi olla matalempi)
Enkä oo ihan varma mikä mun veriryhmä edes on :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Mulla on laide-mutaatio mikä käsittääkseni estää luovutuksen. Muuten voisin. Lisäksi mun verenpaine on myös korkeella (tai siis ei liian korkeella mut sen ois kuulemma parempi olla matalempi)
Enkä oo ihan varma mikä mun veriryhmä edes on :D
Mikä on laide mutaatio? Ihan mielenkiinnosta kysyn
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
En ole luovuttanut mutta haluaisin. En ikävä kyllä ikinä saa enää luovuttaa koska on käyttänyt huumeita iv.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,490
Mikä on laide mutaatio? Ihan mielenkiinnosta kysyn
Siis se liittyy veren hyytymistekijöihin
Et on korkeempi riski saaha verentukoksia ja esim. jos tullee raskaaksi tai joutuu onnettomuuteen pittää käyttää jotaki lääkeainetta (en muista mitä) et niitä ei tulis. Esim raskaudessa on riskinä saaha raskausmyrkytys sen takia
Lmao en ossaa kunnolla selittää tästä ku mistään ei oikeen löydy tietoa et vähä meen sillä mitä muistelen äitin mulle kertoneen
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Siis se liittyy veren hyytymistekijöihin
Et on korkeempi riski saaha verentukoksia ja esim. jos tullee raskaaksi tai joutuu onnettomuuteen pittää käyttää jotaki lääkeainetta (en muista mitä) et niitä ei tulis. Esim raskaudessa on riskinä saaha raskausmyrkytys sen takia
Lmao en ossaa kunnolla selittää tästä ku mistään ei oikeen löydy tietoa et vähä meen sillä mitä muistelen äitin mulle kertoneen
Aaa okei joojoo. En siis googlaamalla oikein löytänyt tietoa:D
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,490
Aaa okei joojoo. En siis googlaamalla oikein löytänyt tietoa:D
 
Ylös Pohja