Ammattikoulu Olisko leipuri-kondiittoriks opiskelu mitään

Ammattikoulu, amis
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
40
Reaktioarvo
29
Oon hakemassa yhteishaussa vähintään lukioon, mutta mietin että ottaisin myös sen rinnalle amiksen elintarvikepuolen. Mietin et haittaako se jos ei osaa leipoo mitään mokkapaloja kummempaa kun sinne menee vai nolaanko itteni täysin jos meen sinne? Muut sais sitä paitsi paljon enemmän koulutusta sielä, kun mä oisin vaan välillä pari viikkoa D:

Muutenkin kun oon lukenu nii ei niil kai oo mitenkää älyttömän hyvät työllistymismahdollisuudet?
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
En nyt oikein näistä asioista tiedä, mutta vastaan nyt niinkuin osaan, koska ehkä sitten tästä tietosemmat löytää tän keskustelun ja tulee neuvomaan. D: Eli mille alalle haluisit mennä ja mitä työtä tekemään? Luuletko et se vois olla leipurina, tai että tosta leipomokoulutuksesta vois olla sun tulevaisuudessa jotain hyötyy? Mut kyl mä luulen ettei siellä tarvii hirveesti osata ja varmasti siellä autetaan vaikka voihan se olla inhottavaa, jos muut taiteilee siellä jotain suklaakakkueiffeltorneja ja ite on saanut samassa ajassa valmiiksi vain yhden juustosämpylän. D: Mut eikös lukiossa opiskella vaan sillon kun muilla on yto-aineita niin ei kai siinä se oo siitä leipuriopetuksesta pois? Niin no en kyllä tiiä ja kaikissa amiksissahan on omat käytäntönsä asiaan. D: Ja uskon kans ettei mitkään hirveen hyvät työllistymismahdollisuudet. Mut varmaan sitä vaikka joillain somepäivityksillä leivoksistaan sais näkyvyyttä ja sit kans varmaan vois vaikka sukulaisille, tai muille tutuille leipoa juhliin herkkuja korvausta vastaan. Semmostahan vois tehä ihan opintojen ohessakin, jos vain jaksaa. Ja vaikkei sillä alalla työllistyiskään niin varmasti siitä koulutuksesta ois iloa sitten kuitenkin, kun osaisi tehdä herkkuja tosi hyvin. D: Ja kun voihan sitä mennä opiskelee jotain ihan toistakin alaa sitten noitten jälkeen, jos ei alalle halua jäädä. Et eihän se kaksoistutkinto varmaan mitään ovia sulje. D: Paitsi tietysti ei saa yleissivistystä niin paljon ja jotkut sanoo, et on tosi rankkaa ja pitää olla hirveen oma-aloitteinen. Ja ainakin joskus kaksoistutkintolaisille tarjottiin vaan neljää kirjotettavaa ainetta, mutta nyt ku lukiolaisillekki on pakollisena kirjottaa viis ainetta niin en sit tiiä onko sama myös kaksoistutkinnossa. Mut en sit tosiaan tiiä niin ei kannata muodostaa päätöstään vaan mun sanomisten perusteella. D:
 
Ylös Pohja