Yhteishaku & pääsykokeet Onko kukaan teistä tai teidän tutuista aina reputtanut opiskelupaikan saannin?

Yhteishaku, pääsykokeet, valintakokeet.

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Siksi tätä kyselen, koska oon hakemassa taidealalle korkeakouluihin, jonne saa olla kunnon tekijä, että sisään pääsee. Tyylii 5 prosenttia Aallon visuaaliseen viestinnän muotoiluun hakevista saa paikan.

Pelottaa nimittäin, että tuunko ikinä pääsee opiskelee taidealoille korkeakouluun. Onko teillä tai tutuillanne käynyt niin, että vuosia on haettu opiskelupaikkaa? Kuitenkin oon viel 50-vuotias harjoittamassa elämäm kolua. :D
 

ujobiseksuaali

turhautunut matemaatikko ja true bisexual
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
258
Reaktioarvo
213
joillekki aloille saa hakee sen useemman vuoden ennen ku onnistaa. jotku myös saattaa vaihtaa hakukohdetta jos on jo useemman kerran hakenu eikä oo päässy sisälle. kyl kaikki aina lopulta jonnekki päätyy
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,229
Reaktioarvo
828
Yksi tuttu haki neljä kertaa poliisikouluun ja pääsi sisään sillä neljännellä. Kertoo ihan hyvin siitä että jos on tarpeeksi motivoitunut niin saa sitä mitä haluaa.
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
Minä kahtena vuonna, vaikka olen hakenut 7:ään eri korkeakoulutukseen aina kerralla : D
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Yksi tuttu kertoi halunneensa opiskella taidealaa yliopistossa, mutta ei päässyt sisään kummallakaan hakukerralla, joten lopulta hän päätti hakea Englantiin opiskelemaan. En ole ihan varma, että hakiko hän heti ulkomaille vai tekikö hän töitä ensin kahdeksan vuotta siinä välissä (alalla, jota kaiken lisäksi inhosi), mutta sai lopulta haluamansa, vaikkakin eri tietä kuin alkujaan ajatteli.

Jos siis taideala on ehdottomasti Sinun Juttusi ja Suomessa ei onnista, kannattaa pitää mielessä myös ulkomailla opiskelu, ellei se ole täysin poissuljettu juttu.
 

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
Oon hakenu kohta kuuden vuoden ajan korkeakouluun, mut en oo vieläkää päässy ku aina oon failannu kokeet
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Oon hakenu kohta kuuden vuoden ajan korkeakouluun, mut en oo vieläkää päässy ku aina oon failannu kokeet
Höh, miten harmi. :( Toivottavasti joskus pääsisit kouluun sisään. <3 Itteä pelottaa, että jos itel käy samoin kun sulla.
 

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
Höh, miten harmi. :( Toivottavasti joskus pääsisit kouluun sisään. <3 Itteä pelottaa, että jos itel käy samoin kun sulla.
Eiköhän sulla kuitenkin ole paremmat mahdollisuudet ku mulla, ite oon niin puupää blondi että ihan hävettää :D Sinuna en pelkäis, oot varmasti mua fiksumpi ja pääset sinne mihin haluut ♥
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Eiköhän sulla kuitenkin ole paremmat mahdollisuudet ku mulla, ite oon niin puupää blondi että ihan hävettää :D Sinuna en pelkäis, oot varmasti mua fiksumpi ja pääset sinne mihin haluut ♥
Alani pääsykokeisiin ei oo mitään perusoppiainepääsykokeita, vaan on visuaalisia tehtäviä ja jonkinlaisia haastatteluja kokeissa. Ja no, oon kyl ainakin akateemisesti hölmö, mutta onneks siihen liittyviä asioita ei oo kokeissani, niin oon turvassa. :D
 

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
Alani pääsykokeisiin ei oo mitään perusoppiainepääsykokeita, vaan on visuaalisia tehtäviä ja jonkinlaisia haastatteluja kokeissa. Ja no, oon kyl ainakin akateemisesti hölmö, mutta onneks siihen liittyviä asioita ei oo kokeissani, niin oon turvassa. :D
Aaa no hyvä sitte että on visuaalisia, kuulostaa kivalta :D
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
joillekki aloille saa hakee sen useemman vuoden ennen ku onnistaa. jotku myös saattaa vaihtaa hakukohdetta jos on jo useemman kerran hakenu eikä oo päässy sisälle. kyl kaikki aina lopulta jonnekki päätyy
Mä ite aion hakee samoille aloille, mut ei sitä kyl jaksais pääsykokeis käydä yli viittä vuotta putkeen. :D
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Yksi tuttu haki neljä kertaa poliisikouluun ja pääsi sisään sillä neljännellä. Kertoo ihan hyvin siitä että jos on tarpeeksi motivoitunut niin saa sitä mitä haluaa.
Oho. No joo, totta toi on, että jos jaksaa hakee koulutuspaikkaan, niin kyllä sinne todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin pääsee. Inhottais kyl itteeni olla pääsykokeis noin kauan, vaikka en muuhunkaan alaan haluis mennä. :D
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Minä kahtena vuonna, vaikka olen hakenut 7:ään eri korkeakoulutukseen aina kerralla : D
Oho. :D Ite haen neljään eri paikkaan. Saa nähdä, pääsenkö mihinkään sisään.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Yksi tuttu kertoi halunneensa opiskella taidealaa yliopistossa, mutta ei päässyt sisään kummallakaan hakukerralla, joten lopulta hän päätti hakea Englantiin opiskelemaan. En ole ihan varma, että hakiko hän heti ulkomaille vai tekikö hän töitä ensin kahdeksan vuotta siinä välissä (alalla, jota kaiken lisäksi inhosi), mutta sai lopulta haluamansa, vaikkakin eri tietä kuin alkujaan ajatteli.

Jos siis taideala on ehdottomasti Sinun Juttusi ja Suomessa ei onnista, kannattaa pitää mielessä myös ulkomailla opiskelu, ellei se ole täysin poissuljettu juttu.
Joo, taideala on se mun juttu. Oon ala-asteesta lähtien halunnut isona sarjispiirtäjäksi, eikä tulis ikinä mieleen vaihtaa alaa. :D Ja no, mulle olis hankala asua ulkomailla, koska uudessa maassa asuminen olis ahdistavaa, enkä osaa muutenkaan kieliä yhtään. :D
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,229
Reaktioarvo
828
Oho. No joo, totta toi on, että jos jaksaa hakee koulutuspaikkaan, niin kyllä sinne todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin pääsee. Inhottais kyl itteeni olla pääsykokeis noin kauan, vaikka en muuhunkaan alaan haluis mennä. :D
onneks poliisikoulussa on vissiin useampi haku vuodessa
 
Ylös Pohja