Vaatteet onko niken vintagevaatteet laadukkaampia kun ns. normi niken vaatteet?

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
jollain ois aivan ihana niken paita myynnissä ja rakastan sitä väriä. siinä lukee vintage ja ensin mietin että ostaisin, kunnes tajusin sen olevan yli 70€ D: tosi hyväkuntoiselta se näyttää ja kysyinkin myyjältä vähän siitä hinnasta, niin hän sano että nuo vintage tuotteet ois selvästi laadukkaampia. mut onkohan se oikeesti totta, mietin kun en ite oo ikinä sellasia ostanu🤷🏻‍♀️
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Riippuu vähän. Osa vanhoista tosiaan on "laadukkaampia" kuin uudemmat, massatuotetut pikkusisaret. Osa taas ei välttämättä ole niin voisit ehkä googlata?
Mulla esim on äidin vanha 40 vuotta vanha rukka sadetakki ja ehyt vieläkin. Se on aikaa "Rukka made in finland" ja nykyisiä kestävämpi. Toki jotkin materiaalit myös haurastuu ajan kuluessa. Onko kyseessä oikeasti vanhempi paita vai "vintage-tyylinen"?
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Kaikki ysäri vaatteet on muodissa taas ja kaikki for real from 90s on paljon coolimpaa. Mun kumppani oli soittaa jollain vintage Christmas market, ja kierrettiin sitä ympäri. Vaatteet oli just niitä mitä meidän äiti osti tarjoustalosta ja cittarista meille lapsena, mutta hintaa oli jopa yli sata puntaa. Sitten tajuttiin että kaikki nää shoppailijat oli ehkä Max 18 vuotiaita ja pukeutui juuri niin kuin me ysärillä (ja no mä vieläkin) mutta on syntynyt vasta 2000 jälkeen.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Kaikki ysäri vaatteet on muodissa taas ja kaikki for real from 90s on paljon coolimpaa. Mun kumppani oli soittaa jollain vintage Christmas market, ja kierrettiin sitä ympäri. Vaatteet oli just niitä mitä meidän äiti osti tarjoustalosta ja cittarista meille lapsena, mutta hintaa oli jopa yli sata puntaa. Sitten tajuttiin että kaikki nää shoppailijat oli ehkä Max 18 vuotiaita ja pukeutui juuri niin kuin me ysärillä (ja no mä vieläkin) mutta on syntynyt vasta 2000 jälkeen.
No siis minä käytän äitini tekemään 80-luvun villapaitaa, sen hyvin ysäri-värityksellistä rinkkaa (väreinä mustan lisäksi kirkas violetti ja lime-vihreä) ja toisinaan sen Rukka made in finland sadetakkia.
Nyt sain sen vanhan kasari toppatakin (sekin made in finland) ja serkkuni vanhat farkut, jotka tämä oli saanut omalta äidiltään perintönä, kasarilta nekin.

Jostain syystä näitä vanhoja kamppeita vaan kertyy kyseisiltä vuosi kymmeniltä. Ne on kestänyt ja ihan kivojahan nuo on

Oon muutenkin aina ollut kirppari ihminen ja "flexaan" ihmisille sillä että "arvaa miten vähän tää paita makso? -2 euroa!":D
100 euron vaatteet ei oo listalla sitten retrona, eikä uutena



//edit: oho huppis puhuinkin täällä jo esim. tuosta sadetakista:'D
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
No siis minä käytän äitini tekemään 80-luvun villapaitaa, sen hyvin ysäri-värityksellistä rinkkaa (väreinä mustan lisäksi kirkas violetti ja lime-vihreä) ja toisinaan sen Rukka made in finland sadetakkia.
Nyt sain sen vanhan kasari toppatakin (sekin made in finland) ja serkkuni vanhat farkut, jotka tämä oli saanut omalta äidiltään perintönä, kasarilta nekin.

Jostain syystä näitä vanhoja kamppeita vaan kertyy kyseisiltä vuosi kymmeniltä. Ne on kestänyt ja ihan kivojahan nuo on

Oon muutenkin aina ollut kirppari ihminen ja "flexaan" ihmisille sillä että "arvaa miten vähän tää paita makso? -2 euroa!":D
100 euron vaatteet ei oo listalla sitten retrona, eikä uutena



//edit: oho huppis puhuinkin täällä jo esim. tuosta sadetakista:'D
Joo mä olen sama. Kengät on ainoat joista maksan enemmän, mutta yleensä nekin ostan vasta alennuksesta. Mulla on käytössä addun takki jonka luettu osuu mulle kun olin 9 ja sanoi että ostaa pari kokoa isomman että menee muutaman vuoden kun on vähän kalliimpi. Mulla on ollut se käytössä nyt 22 vuotta 🤣.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Joo mä olen sama. Kengät on ainoat joista maksan enemmän, mutta yleensä nekin ostan vasta alennuksesta. Mulla on käytössä addun takki jonka luettu osuu mulle kun olin 9 ja sanoi että ostaa pari kokoa isomman että menee muutaman vuoden kun on vähän kalliimpi. Mulla on ollut se käytössä nyt 22 vuotta 🤣.
Kasvun varaa siis oli juuri sopivasti xD
 
Ylös Pohja