Suhteet Oonko mää itsekäs tai liian omistushaluinen tai jotain ku suutun tästä

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,596
Reaktioarvo
6,502
Siis ku musta on jo pitkään tuntunu et mun kaveri ei juttele mulle samalla tavalla ku aikasemmin, sillon ku se vielä asu täällä samassa paikassa ku mää.
Se on useesti sanonu et mää laitan sille huonoon aikaan viestiä (illalla/iltapäivällä)vaan ku en mää voi muullon sille laittaa. Oon sanonu et mulle ei sovi aikasemmin päivällä kovinkaan usein ku on pitkät koulupäivät enkä käytä puhelinta koulussa, en ota ees mukaan kouluun. Ja vaikka oiski lyhyempi koulupäivä tää kaveri vastaa kuitenki päivällä laitettuun viestiin illalla.

Monesti ku illalla keskustellaan nii se yhtäkkiä häipyy keskustelusta vaikka mulla ois ollu tärkeetäkin asiaa, toki no ymmärrän et niin myöhään väsyttää ja voi nukahtaa kesken ku itellekki joskus käy niin mutta kuitenkin. Sit se aina selittää et se juttelee muillekki mut sitä mietin et vastaakohan se sit niiden muittenkin viesteihin samalla tavalla ku mulle, eli laittamalla "Ookoo" "Jaa" "Ok" "Mm" ja sit välillä hymiöitä kuten ":" tai ":|"
Se sanoo et se ei tiiä mitä vastata nii siks laittaa aina noin. Vaan ku en jaksais olla aina se joka keksii uuden puheenaiheen ja pitää keskustelua yllä.
Toissapäivänä lupas et koittaa puhuu seuraavana päivänä mulle mut ei se tullu laittamaan viestiä enkä kyllä itekkää sille mitää viestiä laittanu.
Mut sit se kuitenki livenä käyttäytyy normaalisti.

Mutta ku mua vaan ärsyttää kauheesti tämmönen. Sit ku se aina selittelee sitä aina ja välillä tuntuu et se on vihanen mulle siitä ku valitan että se ei tunnu välittävän musta tai mun kaa juttelusta. Ymmärrän kyllä senki et varsinkin jos usein samasta asiasta jankutan nii taitaa se olla aika ärsyttävää..

Oonko siis itsekäs ku suutun tästä tai niinku onko mulla oikeutta olla loukkaantunut? Kannattaako mun uskoo et ku se sanoo että tekee muuta ja juttelee muillekki yms. Mua vaan epäilyttää se ku se sen muiden kaa juttelu on usein van snäppäämistä. Ja kyllä itekki monesti WhatsAppissa juttelen samaan aikaan välillä viidellekkin eri tyypille, ja silti mulla ei mee ku korkeintaan viis minuuttia et vastaan jonkun viestiin. Mut sit sillä mennee puol tuntia (vähintään)
Musta vaan tuntuu kuitenkin niin väärältä aatella et se valehtelis ja tuntuu väärältä olla loukkaantunu ku ei se välttämättä tahallaan tolleen käyttäydy.
Äääggggggjjdbslsnbb joo sori tää on tosi sekavaa mutta kun en tiedä yhtään et mitä tehdä. Tuntuu et oon liian ripustautuva tai omistushalunen ku kyllähän sillä saa olla muuta elämää ku minä mutta ku tätä on jatkunu siitä asti ku se muutti pois. Sitä ennen se viestien välityksellä jutteli ihan eri tavalla, esimerkiksi se aloitti keskusteluja kun taas nykyään mää oon aina se joka laittaa viestiä ensin
 

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
Hmm, ootko koittanut jutella sille siitä ettei sen käytös ole ok tai tunnu hyvälle, toi just että vastaa vaan että ”ok” ja on välinpitämätön on usein ärsyttävää ja ymmärrän täysin miks oot vihainen siitä :/

tiedätkö sen elämäntilanteesta mitään? Voihan olla että sillä on ollut rankkaa tai jotain ikävää on tapahtunut vaikka ei sekään oikeuta purkamaan sitä pahaa oloa suhun, onko sen käytös usein ollut sellainen? Voi olla että se haluaa ottaa etäisyyttä tai jotain muuta vastaavaa

Toivottavasti asia selkenisi ja siis mun mielestä siinä ei ole mitään väärää jos olet vihainen kun toinen käyttäytyy tolleen :(
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,596
Reaktioarvo
6,502
Hmm, ootko koittanut jutella sille siitä ettei sen käytös ole ok tai tunnu hyvälle, toi just että vastaa vaan että ”ok” ja on välinpitämätön on usein ärsyttävää ja ymmärrän täysin miks oot vihainen siitä :/

tiedätkö sen elämäntilanteesta mitään? Voihan olla että sillä on ollut rankkaa tai jotain ikävää on tapahtunut vaikka ei sekään oikeuta purkamaan sitä pahaa oloa suhun, onko sen käytös usein ollut sellainen? Voi olla että se haluaa ottaa etäisyyttä tai jotain muuta vastaavaa

Toivottavasti asia selkenisi ja siis mun mielestä siinä ei ole mitään väärää jos olet vihainen kun toinen käyttäytyy tolleen :(
Oonhan mää monesti kysynyt et miks se ei vastaa ja et mitä se oikeen tekee ja oon sanonu et jos sitä ei kiinnosta puhua nii sanois vaan suoraan. Se kuitenki aina sanoo et se haluu puhua mun kanssa.
Tällä kertaa se ku se ei ollu mulle viestiä laittanu vaikka oli luvannu nii siihen syynä oli se et se kuulemma oli keilaamassa illalla. Olin vähän sillee et nii illalla, mikä pakko se sillon on vaan jutella mut en mää sitä sille sanonu.

Kyllä mää aika hyvin sen asioista tiiän, huomaan aika helposti jos sillä ei oo kaikki hyvin ja aina kyselen et onks kaikki ok ja miten mennee ja tälleen. Se myös ite hyvin usein kertoo ihan omasta aloitteestaan et jos on jotaki käyny tai sillä on muuten vaan huono olo tai jotain.
Se on käyttäytyny viestien välityksellä etäisesti monta kuukautta, mikä on mun mielestä outoo ku jos me tavataan kasvotusten nii se sillon käyttäytyy ihan normaalisti ja tulee tunne et kaikki on hyvin.

Kiva että olet tuota mieltä, ku jotenki itsestä tuntuu että on väärin olla vihanen :/
 

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
Kuulostaa hankalalta tilanteella :/ ei oikein myt osaa sanoa mikä siinä mahtaa olla muuta se joko haluaa ottaa etäisyyttä suhun tai sit sillä vain on niin paljon tekemistä elämässä ettei ehdi minnekkään, mun mielestä sen kyl kuuluis asettaa edes toisinaan sut etusijalle eikä jonkun keilauksen tai edes ilmottais asiasta ettei pääse,

ei ole väärin olla vähän vihainen tuommosesta, onko sulla jotain muuta kaveria jonka kanssa olisit kun tämä ei pääse?
 
Liittynyt
2.5.2021
Viestejä
287
Reaktioarvo
181
No jos se on ennen viestitellä toisel taval ni toi kuulostaa et se ei välttii tiiä mitä vastata tai sit se ei vaa jaksa jutella. Mut välil saatan laittaa mun kaverille viestiä ja saattaa vastata vast seuraavan aamun, enkä kyl iteekkää jaksa vastata ain samantien vaik olisin viestin huomannu.
Ja tietää mun kaverin kans kumpikii et ei välttii olla puhelimil ni ei vastata heti.

Muuten kun sanoit että et ota puhelinta kouluu, ni ihmetten, ku jos ite en ottais ni mun äiti ois ihan huolissaan jos en vastais sille. Ja ei mun äiti anna lähtee mihinkää ilman puhelinta :D
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
867
Reaktioarvo
1,569
itse tein vittumaisesti samankaltaisen tilanteen.

mulla oli tämmönen yksityinen snäppiryhmä jossa jäsenenä oli 4 MULLE tärkeintä naispuolista kaveria joiden kanssa pystyin puhumaan mistä vaan.
kuten huomaatte lauseesta, oli tämmönen ryhmä.

se oli semmonen mihin pystyin laittaa näille mun frendeille yhteisesti videoo jos halusin avautua jostakin asiasta. koin että näin oli helpompi kommunikoida heidän kanssaan eikä tarvinnut yksitellen selitellä asioita.

noo tässä vähän aika sitten huomasin että kukaan ei koskaan reagoinut näihin juttuihin vaikka olisin kertonut vaikka ja mitä vakavaa.

sit jossain vaiheessa laitoin sille lyhyesti et jos heitä ei kiinnosta, nii laittaa mulle viestiä. kukaan ei laittanut, mutta kaikki 4 olivat katsoneet sen.

jotenkin tuli paska fiilis siitä.

huomasin tämän ulkopuolisuuden tunteen sen jälkeen kun muutin toiselle paikkakunnalle. sen jälkeen ystäväni ovat hengailleet keskenään ilman että edes kysyisivät haluanko liittyä seuraan.

poistin sitten tämän ryhmän. juttelen heidän kanssaan jos tulevat minulle puhumaan. aika hiljaista on ollut. ainut kaverini tuntuu olevan puolisoni. yhden kanssa juttelen silloin tällöin tästä ryhmästä.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,596
Reaktioarvo
6,502
Kuulostaa hankalalta tilanteella :/ ei oikein myt osaa sanoa mikä siinä mahtaa olla muuta se joko haluaa ottaa etäisyyttä suhun tai sit sillä vain on niin paljon tekemistä elämässä ettei ehdi minnekkään, mun mielestä sen kyl kuuluis asettaa edes toisinaan sut etusijalle eikä jonkun keilauksen tai edes ilmottais asiasta ettei pääse,

ei ole väärin olla vähän vihainen tuommosesta, onko sulla jotain muuta kaveria jonka kanssa olisit kun tämä ei pääse?
Kyllähän mää muutaman kaverin kaa juttelen vaan ku haluisin sillekki puhua ku se kuitenki on ihminen joka tuntee mut kaikista parhaiten ja muutenki sen kaa on helppo olla
Ja oon kyl miettinykki et ehkä se haluaa ottaa etäisyyttä vaikka sen puheet väittääkin päinvastasta ja kai sillä jotain kiireitäki on :/ Mutta ku tuntuu vaan nii pahalta ku ne sen selitykset kaikelle tulee aina jälkeenpäin nii tulee tunne et se vaa koittaa keksiä jotain vaikka tuskin näin onkaan.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,596
Reaktioarvo
6,502
No jos se on ennen viestitellä toisel taval ni toi kuulostaa et se ei välttii tiiä mitä vastata tai sit se ei vaa jaksa jutella. Mut välil saatan laittaa mun kaverille viestiä ja saattaa vastata vast seuraavan aamun, enkä kyl iteekkää jaksa vastata ain samantien vaik olisin viestin huomannu.
Ja tietää mun kaverin kans kumpikii et ei välttii olla puhelimil ni ei vastata heti.

Muuten kun sanoit että et ota puhelinta kouluu, ni ihmetten, ku jos ite en ottais ni mun äiti ois ihan huolissaan jos en vastais sille. Ja ei mun äiti anna lähtee mihinkää ilman puhelinta :D
Ehkä se on niin D:
Pittää koittaa kysellä et eikö se vaan jaksa puhua vai mikä homma.

No meillä taas vanhemmilla on jyrkkä EI sille et puhelimet ois koulussa mukana ku niitä ei tarvi siellä ja jos sitä tarvii koulutehtävään nii iskän mukaan koulun pitäis hankkia puhelin koska oppilaan ei kuulu hankkia opiskelu– tai tiedonhakuvälineitä (siis muuta ku just kynät tai kumit)
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,596
Reaktioarvo
6,502
itse tein vittumaisesti samankaltaisen tilanteen.

mulla oli tämmönen yksityinen snäppiryhmä jossa jäsenenä oli 4 MULLE tärkeintä naispuolista kaveria joiden kanssa pystyin puhumaan mistä vaan.
kuten huomaatte lauseesta, oli tämmönen ryhmä.

se oli semmonen mihin pystyin laittaa näille mun frendeille yhteisesti videoo jos halusin avautua jostakin asiasta. koin että näin oli helpompi kommunikoida heidän kanssaan eikä tarvinnut yksitellen selitellä asioita.

noo tässä vähän aika sitten huomasin että kukaan ei koskaan reagoinut näihin juttuihin vaikka olisin kertonut vaikka ja mitä vakavaa.

sit jossain vaiheessa laitoin sille lyhyesti et jos heitä ei kiinnosta, nii laittaa mulle viestiä. kukaan ei laittanut, mutta kaikki 4 olivat katsoneet sen.

jotenkin tuli paska fiilis siitä.

huomasin tämän ulkopuolisuuden tunteen sen jälkeen kun muutin toiselle paikkakunnalle. sen jälkeen ystäväni ovat hengailleet keskenään ilman että edes kysyisivät haluanko liittyä seuraan.

poistin sitten tämän ryhmän. juttelen heidän kanssaan jos tulevat minulle puhumaan. aika hiljaista on ollut. ainut kaverini tuntuu olevan puolisoni. yhden kanssa juttelen silloin tällöin tästä ryhmästä.
Nehän on ihan järkyttävän välinpitämättömiä sua kohtaan D::
Pitäis ny ainaki rohjeta sanua suoraan jos ei kiinnosta, toi on vaan raukkamaista alakaa selän takana sit olemaan keskenään ja jättämään ulkopuolelle. Toihan on kiusaamista!
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
867
Reaktioarvo
1,569
Nehän on ihan järkyttävän välinpitämättömiä sua kohtaan D::
Pitäis ny ainaki rohjeta sanua suoraan jos ei kiinnosta, toi on vaan raukkamaista alakaa selän takana sit olemaan keskenään ja jättämään ulkopuolelle. Toihan on kiusaamista!
niin, en osaa sanoa mikä tässä nyt sit on. tietysti kaikilla erilaiset elämäntilanteet, mutta mitä nyt heidän my storyista ja snäpeistä mitä laittelevat ehkä kaikille kavereilleen, niin ei hirveen kiireistä ole, mutta vaikea sanoa. oon vähän semmonen persoona et jos joku kohtelee paskasti, kohtelen takaisin syystä.

jotenkin turhaa käyttää aikaansa saada vastauksia ja kommunkaatiota henkilöiltä joita ei vain enään kiinnosta niin paljoa sun elämäs.
 

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
itse tein vittumaisesti samankaltaisen tilanteen.

mulla oli tämmönen yksityinen snäppiryhmä jossa jäsenenä oli 4 MULLE tärkeintä naispuolista kaveria joiden kanssa pystyin puhumaan mistä vaan.
kuten huomaatte lauseesta, oli tämmönen ryhmä.

se oli semmonen mihin pystyin laittaa näille mun frendeille yhteisesti videoo jos halusin avautua jostakin asiasta. koin että näin oli helpompi kommunikoida heidän kanssaan eikä tarvinnut yksitellen selitellä asioita.

noo tässä vähän aika sitten huomasin että kukaan ei koskaan reagoinut näihin juttuihin vaikka olisin kertonut vaikka ja mitä vakavaa.

sit jossain vaiheessa laitoin sille lyhyesti et jos heitä ei kiinnosta, nii laittaa mulle viestiä. kukaan ei laittanut, mutta kaikki 4 olivat katsoneet sen.

jotenkin tuli paska fiilis siitä.

huomasin tämän ulkopuolisuuden tunteen sen jälkeen kun muutin toiselle paikkakunnalle. sen jälkeen ystäväni ovat hengailleet keskenään ilman että edes kysyisivät haluanko liittyä seuraan.

poistin sitten tämän ryhmän. juttelen heidän kanssaan jos tulevat minulle puhumaan. aika hiljaista on ollut. ainut kaverini tuntuu olevan puolisoni. yhden kanssa juttelen silloin tällöin tästä ryhmästä.
Toi on niin inhottavaa :(

Mie oon laittanu varmaan miljoona kertaa meijän luokan ryhmään viestiä tyyliin "tuleeko joku koululle/ulos/pyöräileen/uimaan/luisteleen/hiihtään/laskeen mäkeä/mitä vaan" niin monesti ei tule edes vastausta :( ja moni asuu ihan lähellä, niin eikai se nyt niin kamalaa olis mutta :)))
 
Ylös Pohja