Mielenterveys Ordinaalilingvistinen personifikaationi on ollut aika vahvana viime päivät

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
(Siis se, että yhdistää numeroita yms. luonteenpiirteisiin. En tiedä, miten se kuuluisi suomentaa...)

Huhheijaa. :O

En muista, milloin viimeksi olisin näin syvällisesti tällaisia pohtinut. Kokosin jopa listan numerosarjoista, jotka muistuttavat tuntemi(st)ani ihmisi(st)ä. :Dd

Onko muilla teistä samanlaista?

@Peruukkiteline, tule takaisin, haluan keskustella synestesiasta kanssasi! D::: Jfldkxjfiskdjdb
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Hmm mielenkiintoista kyllä.
Mäkin oon joskus puhunu peruukkitelineen kanssa synestesuasta mut mä en tiiä uskoisin et nää mun "värit" on vaan sitä millaisia ne on ollu jossain eskarin kirjassa. Tai siis kun musta mulla oli enemmän sitä lapsena että näin asiat väreinä, nykyään on joillekkin asioille silleen joo oikeita värejä ja vääriä värejä, mit se ei oo enää niin selkeää kun sillon joskus. Vähän harmi kun se oli ihan mielenkiintoista.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Hmm mielenkiintoista kyllä.
Mäkin oon joskus puhunu peruukkitelineen kanssa synestesuasta mut mä en tiiä uskoisin et nää mun "värit" on vaan sitä millaisia ne on ollu jossain eskarin kirjassa. Tai siis kun musta mulla oli enemmän sitä lapsena että näin asiat väreinä, nykyään on joillekkin asioille silleen joo oikeita värejä ja vääriä värejä, mit se ei oo enää niin selkeää kun sillon joskus. Vähän harmi kun se oli ihan mielenkiintoista.
Mulle tää numerosynestesia on hyvinkin selkeetä, yllättävänkin selkeetä jopa. :0
Itse samaistun kovasti esim. lukuun 67, ja tätini taasen on aivan selkeä 8703.
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
Ordinaali = joukko-oppiin ja lukuihin liittyvä käsite (Wikipedian vahvisti mun tuntuvat tästä)
Lingvistinen viittaisi johonkin kielelliseen ja personifikaatio taisi olla jotain ei inhimillisen asian inhimiilistämistä.
Palikoista päättelin:D
Joo, selvisi sitten kun luin ton alotuksen :D
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Hmm oikei hirveen mielenkiintosta. Osaatko yhtään kertoa miksi?
Totta puhuen en edes tiedä, jotenkin minulle on vain aina ollut hyvin luontaista inhimillistää asioita. :D Ajoneuvotkin, kuten junat ja autot, melkein tuntuvat elollisilta olennoilta minusta - osittain tässä varmasti ovat taustalla Tuomas Veturi ja Autot-elokuvat, mutten silti usko, että se pelkästään niistä johtuu. Jopa kukankuvat suihkuverhossamme näyttävät melkein eläviltä.

Tuskinpa tämä silti psykoosin kriteerejä vielä täyttää... Ehheh.
 
Viimeksi muokattu:

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Totta puhuen en edes tiedä, jotenkin minulle on vain aina ollut hyvin luontaista inhimillistää asioita. :D Ajoneuvotkin, kuten junat ja autot, melkein tuntuvat elollisilta olennoilta minusta - osittain tässä varmasti ovat taustalla Tuomas Veturi ja Autot-elokuvat, mutten silti usko, että se pelkästään niistä johtuu. Jopa kukankuvat suihkuverhossamme näyttävät melkein eläviltä.

Tuskinpa tämä silti psykoosin kriteerejä vielä täyttää... Ehheh.
Hmm eehkä se on ihan okei:D
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Hmm eehkä se on ihan okei:D
Olen jopa kuullut ihmisistä, jotka keskustelevat esim. kivien kanssa - kaipa siinäkin jonkinlaisesta "inhimillistämisestä" on kyse? Itsekin tapaan monesti puhua elottomille kohteille ("Olet sinä sitten kaunis veturi!"), tosin en yleensä odota niiden vastaavan takaisin. 🤔
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Olen jopa kuullut ihmisistä, jotka keskustelevat esim. kivien kanssa - kaipa siinäkin jonkinlaisesta "inhimillistämisestä" on kyse? Itsekin tapaan monesti puhua elottomille kohteille ("Olet sinä sitten kaunis veturi!"), tosin en yleensä odota niiden vastaavan takaisin. 🤔
Hmm no siis kyllä mäkin välillä tollasta juttelen js höpöttelen mut se ei kyllä tietääkseni oo mitenkään erikoista? (Varsinkin kun ei odota/saa vastausta)
 
Ylös Pohja