Vaarallinen Pohkeessani on kissan hampaan ja kynnen jäljet :D

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,338
Joskus huhtikuussa kävin Kiisun kanssa pihalla pyörimässä, ja sisälle tullessa se vain hyökkäsi kiinni oikeaan jalkaani D: Ei antanut mitään varoitusta, iski vain kiinni! Ja sisälle päästyä iski vielä siskon kämmeneen hampaansa, niin että peukalo meni mustaksi.

Aina sanotaan, että kissojen puremat ovat todella vaarallisia ja olin tosiaan peloissani, että meneekö nyt koko jalka vai henki tässä.
Puoli vuotta myöhemmin, siinä se jalka vielä on ja hengissä ollaan. Ei mitään tulehdusta edes tullut, oli vain hemmetin iso mustelma pari viikkoa :D

Voi jotenkin tämä elossa selviäminen liittyä siihen nopeaan ja tehokkaaseen puhdistukseen, jonka suoritin heti, kun vain kerkesin sisälle. Ensin normaalilla haavanpuhdistusaineella pesin, sitten alkoholilapulla, ja vielä uudelleen molemmat pariin kertaan.
Ei koskaan käyty missään lääkärissä, koska ? Itsehän pelkäsin, että jalka menee nekroosiin ja putoaa irti, mutta jäi vain kivat arvet siihen.

Mutta mitä tästä opimme? Ei varmaan mitään, mutta sanon nyt tämän: Käykää ihmiset tohtorissa, jos eläin puraisee. Voi tulla vaikka minkälaisia tulehduksia tai bakteeri-infektioita. Parempi käydä siellä päivystyksessä vaikkapa, kuin miettiä, että mitäs nyt tapahtuu. Oli aika hermoja raastavaa tuo.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,839
Reaktioarvo
2,378
Hmm...en oo itse asiassa tainnut käydä vaikka mua on purrut kissat ja koirat. Mutta kyllä varmasti tulevaisuudessa kävisin kun en vaan ole ennen osannut ajatella kun kissa ei ole pihalla niin ei sillä olisi mitään tarttuvia tauteja mutta voihan toki kynsien alta kulkeutua kaikenlaista.
 
Ylös Pohja