Keho Purentavika

Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
40
Reaktioarvo
29
Hei :D

Mietin tässä vaan että onko kellään kokemusta purentavikojen korjaamisesta yli 15 vuoden ikäisenä? Mulla oli niskavedot ala-asteella, ja käytin niitä jonkin aikaa ja kai ne hieman tulosta saivat aikaan, mutta lopetin käytön kesken itsepäisenä 😁

Jos siis puren hampaat takaa yhteen niin ylähampaat tulee edestä edemmäs, viimeksi hammashoitajakin mainitsi että jäikö kenties kesken tuo korjaushoito :D

Ei mua älyttömästi haittaa, mutta nyt musta tuntuu että voisin jopa pystyä panostamaan mikäli se vaan olisi mahdollista.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Mulla on kans purentavika, koska korjaushoito jäi vaan jotenkin kesken pienenä. En oo tosin tehnyt asialle mitään kun ei se häiritse, mutta pelkään aina että jossain vaiheessa alkaa leuat särkemään :D
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Purentavika löytyy täältäkin. Aivan liian taakse purin ala-asteikäisenä. Tällä hetkellä tokaluokasta kahdeksannen luokan loppuun asti kestänyt hoito keskeytettynä, sillä purenta on hammaskantoinen ja sitä seurataan, lähteekö ottamaan takapakkia. Mikäli ei lähde, en joudu enää yli 15-vuotiaana käyttämään. Jos lähtee, sama homma minullakin edessä uudelleen.

Jos korjaushoitoa suositellaan, kannattaa varmaan aloittaa, saatat välttää sillä monet kivut ja tuskat jälkeen päin.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mulla on toi sama juttu mut ei olla kyllä koskaan mitään hoitoa aloitettu
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
867
Reaktioarvo
1,569
Purentavikaa täälläkin. Monta monta vuotta sitä korjailtiin ala-asteelta saakka enkä ole varma onko vieläkään oikea :ddd
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
40
Reaktioarvo
29
Mulla on kans purentavika, koska korjaushoito jäi vaan jotenkin kesken pienenä. En oo tosin tehnyt asialle mitään kun ei se häiritse, mutta pelkään aina että jossain vaiheessa alkaa leuat särkemään :D
Jep, muistan kun pienenä mua peloteltiin jollain leukaleikkauksilla mut toivotaan ettei tuu semmosille tarvetta!
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,596
Reaktioarvo
6,502
Mää ite sain yöraudat pois tässä vuosi tai kaks sitten, purenta siis oli ihan liian iso, kun purin hampaat yhteen ylä– ja alahampaiden jättämä väli oli niin iso et siihen mahtu neljä sormea.
Mut tietääkseni sen pitäs olla hyvinki mahollista tehä korjaus myöhemminki, tosin aikusena siitä vissiin pittää maksaa
 

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
Mulla on sama purentavika! Mulla on ollut kaksi vuotta hammaskiskot ja puol vuotta sitten sain ne pois ja nyt on yöraudat, hampaat on suoristuneet tosi hyvin mutta hammasraudoista tuli paljon reikiä hampaisiin joka on aika ikävää
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,454
Reaktioarvo
2,341
Sama purentavika meikäläiselläkin! Mitään korjaushoitoja ei ole edes ehdotettu, hammaslääkäri vaan tökännyt aina jollain kynällä siihen.
 
Ylös Pohja