Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
4
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
rikoksen uhriksi joutuminen
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="persikkapyllykkä" data-source="post: 12054" data-attributes="member: 289"><p>mä oon tosi pahoillani, että oot joutunu käymään noin kamalia asioita läpi. se on ymmärrettävää, että vaikka sitä akuuttia vaaraa ei olekaan, niin silti elää pelossa. se on myös täysin ymmärrettävää, et terapiassa on vaikee puhuu noista asioista - nehän on tosi... hankalia asioita. tuli tässä samalla mieleen, et sun ei tarvii tuntee mitään painetta eikä mitään sellaista siitä, ettet pystyny kertomaan kaikkea terapeutilles. et sanonu niin, mut aattelin sanoa ihan just in case D:</p><p></p><p>se on hyvä, että käyt puhumassa jollekin ja varsinkin se, että tiedät, et sul ei oo mitään syytä hävetä. se on myös hyvä, että tiedostat, miten nää kokemukset on vaikuttanu suhun. tai ainakin itse oon todennu et se on ihan hyvä ku tietää missä mennään, niin jotenki siitä on helpompi lähteä liikkeelle tai jotakin...</p><p></p><p>pidä mielessä, että sä oot vahva ihminen. mikään noista tapahtumista ei ollu sun vika eikä häpeä - vaikka ikävä kyllä itse saattaa usein tuntea häpeää niistä.</p><p></p><p>voin myöntää, et mä mietin tähän keskusteluun kirjottamista jo aiemmin. mut sit jotenkin tuntuki siltä, että en vielä jotenki oo valmis kertomaan omia kokemuksia ja aattelin, etten osaa sanoo mitään fiksua. noh, en jälkimmäisestä tiedä, mut tiedän vertaistuen olevan tärkeää soooooo here it goes i guess.</p><p></p><p>mä itse oon kokenut seksuaalista hyväksikäyttöä. no, siit on jo 2 ja puoli vuotta vissiin aikaa, mut silti se välillä kummittelee mielessä - en kyl sinänsä oletakaan, et ois kauheen äkkiä vielä ns. mielestä häviämässä. oon ajatellu terapiassa käymistä, mut en oo saanu aikaseks enkä oikeen tiiä pitäiskö mun mennä vai ei. oon sitä mieltä, et terapiaan kannattaa aina mennä ku siltä tuntuu, mut jotenki en osaa nähä omia ongelmia/tuntemuksia/you name it niinku syinä mennä. koen kaikesta huolimatta, että oon saanu asiaa ainakin jonkun verran käsiteltyä. ehkä eniten siihen auttaa se, että nykyään mul on turvallinen kumppani ja hyviä ihmisiä lähellä.</p><p></p><p>noh, kuten aiemmin sanottu - minä toisessa kessassa - niin kaikki hyväksikäyttäjät ja muutenkin tällaiset suoraan sanoen paskat ihmiset: haistakaa perkeleen pitkä paska ja ... en honestly tiedä, viitsinkö sanoa loppuun.</p><p>ja tätä lukeville tiedoksi: oon pahoillani kaikille, jotka on kohdannu syyttelyä ja vähättelyä kokemuksistaan muiden ihmisten toimesta. se ei ole sinun vika. se ei ole sun vika, että joku toinen ihminen tekee sulle paskasti. se on kamalaa, et yhteiskunta opettaa rikosten uhreja syyttämään itseään ja vähättelemään kokemuksiaan.</p><p></p><p>/edit: krhm meni pikkusen ajantaju sekasin, ei siis puolitoista vuotta vaan 2.5v</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="persikkapyllykkä, post: 12054, member: 289"] mä oon tosi pahoillani, että oot joutunu käymään noin kamalia asioita läpi. se on ymmärrettävää, että vaikka sitä akuuttia vaaraa ei olekaan, niin silti elää pelossa. se on myös täysin ymmärrettävää, et terapiassa on vaikee puhuu noista asioista - nehän on tosi... hankalia asioita. tuli tässä samalla mieleen, et sun ei tarvii tuntee mitään painetta eikä mitään sellaista siitä, ettet pystyny kertomaan kaikkea terapeutilles. et sanonu niin, mut aattelin sanoa ihan just in case D: se on hyvä, että käyt puhumassa jollekin ja varsinkin se, että tiedät, et sul ei oo mitään syytä hävetä. se on myös hyvä, että tiedostat, miten nää kokemukset on vaikuttanu suhun. tai ainakin itse oon todennu et se on ihan hyvä ku tietää missä mennään, niin jotenki siitä on helpompi lähteä liikkeelle tai jotakin... pidä mielessä, että sä oot vahva ihminen. mikään noista tapahtumista ei ollu sun vika eikä häpeä - vaikka ikävä kyllä itse saattaa usein tuntea häpeää niistä. voin myöntää, et mä mietin tähän keskusteluun kirjottamista jo aiemmin. mut sit jotenkin tuntuki siltä, että en vielä jotenki oo valmis kertomaan omia kokemuksia ja aattelin, etten osaa sanoo mitään fiksua. noh, en jälkimmäisestä tiedä, mut tiedän vertaistuen olevan tärkeää soooooo here it goes i guess. mä itse oon kokenut seksuaalista hyväksikäyttöä. no, siit on jo 2 ja puoli vuotta vissiin aikaa, mut silti se välillä kummittelee mielessä - en kyl sinänsä oletakaan, et ois kauheen äkkiä vielä ns. mielestä häviämässä. oon ajatellu terapiassa käymistä, mut en oo saanu aikaseks enkä oikeen tiiä pitäiskö mun mennä vai ei. oon sitä mieltä, et terapiaan kannattaa aina mennä ku siltä tuntuu, mut jotenki en osaa nähä omia ongelmia/tuntemuksia/you name it niinku syinä mennä. koen kaikesta huolimatta, että oon saanu asiaa ainakin jonkun verran käsiteltyä. ehkä eniten siihen auttaa se, että nykyään mul on turvallinen kumppani ja hyviä ihmisiä lähellä. noh, kuten aiemmin sanottu - minä toisessa kessassa - niin kaikki hyväksikäyttäjät ja muutenkin tällaiset suoraan sanoen paskat ihmiset: haistakaa perkeleen pitkä paska ja ... en honestly tiedä, viitsinkö sanoa loppuun. ja tätä lukeville tiedoksi: oon pahoillani kaikille, jotka on kohdannu syyttelyä ja vähättelyä kokemuksistaan muiden ihmisten toimesta. se ei ole sinun vika. se ei ole sun vika, että joku toinen ihminen tekee sulle paskasti. se on kamalaa, et yhteiskunta opettaa rikosten uhreja syyttämään itseään ja vähättelemään kokemuksiaan. /edit: krhm meni pikkusen ajantaju sekasin, ei siis puolitoista vuotta vaan 2.5v [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
rikoksen uhriksi joutuminen
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja