Mielenterveys Sain juuri tietää että eräs suht läheinen

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
sukulainen on käyttänyt omia lapsia hyväksi joskus nelkyt vuotta sitten. en ole kamalan läheinen henkisesti (asuu aika kaukana) mutta kuitenkin suht läheinen sukulaissuhde on. En olis ikinä uskonut ja en tiedä miten mun pitäis käyttäytyä kun se seuraavalla kerralla soittaa. Lupasin etten kerro kellekään enkä aio mutta joo. Ihmiset ei aina ole sitä miltä ne vaikutta vaikka kai ihmiset voi muuttua, en tiedä. Toivottavasti.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,974
Reaktioarvo
8,475
Miksi et kertoisi? 40 vuotta, niin eiköhän nämä lapsetkin saisi tulla asiasta esiin. Tälläinen salailu vain mahdollistaa tälläisen sairauden.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Miksi et kertoisi? 40 vuotta, niin eiköhän nämä lapsetkin saisi tulla asiasta esiin. Tälläinen salailu vain mahdollistaa tälläisen sairauden.
En voi kertoa koska uhri itse sanoi ettei saa kertoa ja lupasin D: häntä kyseinen mies oli lapsena "vain" hipelöinyt mutta hänen sisaruksen kohdalla homma oli ilmeisesti mennyt pidemmälle, en tiedä miten pitkälle. Mutta joo, en olis kyllä voinut kuvitella tällästä.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Hyi kamala...
Tollasta ei kyl pittäis salailla mun mielestä D:
Ei pitäis, mutta koen ettei mun asia ole tehdä suurta paljastusta kun uhri pyysi etten kertoisi kenellekään D= kyllä siitä muutama muu tietää mm. näiden uhrien aviomiehet. Toinen näistä sisaruksista (keneltä tän kuulin) on tekemisissä vielä isänsä kanssa, toinen ei ole ollut kymmeniin vuosiin. En oo urkkinut asiaa enempää kun tuntu ettei halua asiasta oikeen puhua. Ehkä pitää yrittää uudestaan jutella.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,974
Reaktioarvo
8,475
En voi kertoa koska uhri itse sanoi ettei saa kertoa ja lupasin D: häntä kyseinen mies oli lapsena "vain" hipelöinyt mutta hänen sisaruksen kohdalla homma oli ilmeisesti mennyt pidemmälle, en tiedä miten pitkälle. Mutta joo, en olis kyllä voinut kuvitella tällästä.
Uhrin puolesta pitää kertoa.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
hyh, apua D: vaikee ja kamala tilanne. uskon että ihmiset voi yleisesti muuttua, mut oma suhtautuminen kaikkeen hyväkskäyttöön on kyllä hyvin skeptinen, kun kyseessä niin rankka aihe. toki hyvä kunnioittaa sitä mitä nää uhrit on pyytäny, mutta varmasti kun tää sukulainen soittaa niin on sellanen olo et mitäs hittoa, miten tälle pitäis puhua
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Ymmärrän että ei ole sun paikka puhua asiasta jos uhri ei itse halua asiaa julki. Tottakai se muuttaa miten ihmiset hänet näkee jatkossa jos tietää.
On tää kamalaa myös sulle. kun paljastuu mitä toinen on tehnyt ja mitä uhrit on kokenut muiden tietämättä. Varmasti vaikuttaa sun luottoon muita ihmisiä kohtaan! Voin kuvitella että voi hetken tuntua moni asia valheelta 😥 . Tai jopa kantaa syyllisyyttä kun ei ole asiaa huomannut eikö siksi ollut uhrien tukena. Mutta muista että sä et ole tehnyt mitään väärää etkä olisi voinut asioita muutaa!! Tsemppiä paljon!

Mutta jos tämä henkilö koskaan soittaa sinulle niin parasta on vaan olla vastaamatta, tai jos vastaat tietämättä kuka soittaa niin katkaise puhelu kun tajuat. Ei sun tarvitse olla yhteydessä tällaiseen ihmisen mitenkään vaikka olisikin menneisyydessä ollut läheinen.
 
Ylös Pohja