Sarjakuvat

Barefootbandit

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
107
Reaktioarvo
133
Eiköhän nämäkin kirjallisuudesta mene, heh... höm, en ainakaan löytänyt tästä valmista ketjua. Blogi-keskustelussa oli kumminkin puhetta sarjakuva-blogeista.

Mitkä sarjakuvat teille on tuttuja ja mieleisiä? Lapsuudessa minulle tutuksi ja rakkaaksi tuli Karvinen.

Kaikki Marjane Satrapilta suomennetut sarjakuva-albumit olen kaikin mokomin läpikäynyt. Parhaiten häneltä kaiketi tunnetaan Persepolis, mutta upea on myös Luumukanaa.

Ketkä hänestä tykkäävät, voinevat hyvinkin tykätä myös Zeina Abirachedista. Sekä kuvalliselta että kirjalliselta tyyliltään, jos nyt on mitenkään ymmärrettävää, mitä meinaan, on kovasti mieluisa minulle Minä muistan. Nyt minulla on kesken joku muu teos häneltä, jonka nimeä en nyt jaksa kuikuilla.

Ihana on tietysti myös Emmi Niemisen ja Johanna Vehkoon yhteistyössä toteutettu Vihan ja inhon internet. Muuta ei nyt tule mieleen.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,886
Reaktioarvo
1,407
Pienempänä oon lueskellu joitain satunnaisia sarjakuvia joita joskus sai kaupasta, esim. Tom ja Jerry, sit serkun vanhat karviset ja joskus harvoin saatoin lukea joitain aku ankkoja.
Nykyään ainoat sarjakuvat mitä tulee luettua on Batman-sarjikset.
 

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
442
Reaktioarvo
463
Mä luin Aku Ankkaa ja Nalle Puhia jo pienenä, ja vieläkin ainakin löytääkseni kaikkia hauskoja juttuja sieltä. Nyt on lainassa kirjastosta parit muumisarjakuvakirjat :D
mutta on tullu luettua melkeen kaikkia sarjakuvia mitä on kirjastosta löytyny
 
Ylös Pohja