Selvittämättömät rikokset

  • Keskustelun aloittaja ted
  • Aloituspäivämäärä

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Tällei true crimen suurkuluttajana kiinnostais tietää teidän mielestä kiinnostavimpia selvittämättä jääneitä rikoksia ja mysteerejä. Mun mielestä suomalaisista ehdottomasti mielenkiiktoisin on Kyllikki Saaren murha. Ulkomailla tapahtuneista mua kiinnostaa erityisesti Somertonin miehen tapaus (vaikka ei oo täysin varmaa, liittyykö siihen rikos vai ei)
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Suomalaisista varmaan Hausjärven hiekkakuoppasurmat ja ulkomaalaisista ainakin springfield three. Kuuntelen aina sitä unsolved mysteries podcastia niin siinä usein on kaikkia hämmentäviä keissejä.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Suomalaisista varmaan Hausjärven hiekkakuoppasurmat ja ulkomaalaisista ainakin springfield three. Kuuntelen aina sitä unsolved mysteries podcastia niin siinä usein on kaikkia hämmentäviä keissejä.
Noi on kyllä mielenkiintosia tapauksia! Pitää tsekata toi podcast. Oon tähän mennessä kuunnellu vaan suomenkielisiä, mutta toi vaikuttaa kiinnostavalta
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Noi on kyllä mielenkiintosia tapauksia! Pitää tsekata toi podcast. Oon tähän mennessä kuunnellu vaan suomenkielisiä, mutta toi vaikuttaa kiinnostavalta
Joo, suosittelen, kuuntelen aika paljon rikospodeja sekä suomeksi että englanniksi. Samalla kiinnostaa myös sellaiset tapaukset, jotka on olleet joku 50 vuottakin pimeinä mutta uuden teknologian avulla selvinneet. Parasta tietty jos tekijä on edelleen elossa niin joutuu sitten vastuuseen teostaan.
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
Joo, suosittelen, kuuntelen aika paljon rikospodeja sekä suomeksi että englanniksi. Samalla kiinnostaa myös sellaiset tapaukset, jotka on olleet joku 50 vuottakin pimeinä mutta uuden teknologian avulla selvinneet. Parasta tietty jos tekijä on edelleen elossa niin joutuu sitten vastuuseen teostaan.
Hui nää on mielenkiintosia!

(En jaksa keskittyä podcasteihin niin katon tldr deeppiä youtubesta :D)
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,889
Reaktioarvo
1,408
Itse en kuuntele podcasteja, mutta oon monta kertaa eksynyt lukemaan kirjoja ja katsomaan videoita kaikenlaisista rikoksista ja muista mysteereistä. Suomalaisista tapauksista Kyllikki Saaren murha on yks mielenkiintosimpia, ja muualla sattuneista tapauksista ensimmäisenä mieleen tulee Maura Murrayn ja Elisa Lamin tapaukset.
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Raisa Räisäsen katoamistapaus vuodelta 1999 on kiinnostava. Mihin Raisa on voinut kadota? Uusien vihjeiden takia tapausta tutkittiin taas vuodesta 2019 eteenpäin, en tiedä jatkuuko tutkimukset vieläkin. Haluaisin todella tietää mitä tapahtui.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_Räisäsen_katoamistapaus

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bd5a96fc-5d93-4c00-9c29-04fbbc6de334
Se että poliisi alunperin 20 vuotta sitten on ilmoittanut että Raisa mahdollisesti oli mennyt 50-luvun amerikanrautaan niin nykypäivänä vasta sanotaan että se oli Buick ja 80-luvulta (tai Dodge Aspen jossain muissa kuvissa, eli autosta joka liittyy ei olla varmoja). En ymmärrä miksi sitä ei jo 20 vuotta sitten tunnistettu. :unsure: Kuvista näkyy aivan selvästi että se on 80-luvun Buick (Electra). Luulen että Buickkia ollaan pidetty varsinaisena johtolankana. Eikö kukaan ole saanut rekisterinumeroa ylös, ja siitä sen aikaista omistajaa. Ei varmaan paljoa valvontakamera nauhoja löydy siltä ajalta jos ei jo silloin vuonna 1999 otettu talteen. Varmasti tuo sama auto on tallentunut johonkin muuallekin. Kuvien auto voi olla myös vielä olemassa koska ovat olleet kalliita ja harvinaisia edustusautoja joskus. Mutta tässä tulikin mieleen että voiko mistään olla varma ettei se auto tullut ulkomailta?
 

peruna

Harjoittelija
Liittynyt
20.4.2023
Viestejä
2
Reaktioarvo
1
Suomalaisista tapauksista Hausjärven hiekkakuoppasurmat ja Pia-murhat ja muista ainakin Circlevillen kirjeet, Mr. Cruel ja esim Eastboundin kuristaja on sellasia tapauksia mihin ois kyllä kiva saada selvyydet kun on jääneet mysteereiksi.
 
Ylös Pohja