Snif snif Makkachinin suku..snif..

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,247
Reaktioarvo
8,558
..snif snif..pilkkaavat nimeäni..snif snif.. ja samalla myös Makkachinin uutta sukunimeä..snif..
 

Poistettukäyttäjänimi1405

Rotista haaveileva kelarotta
Liittynyt
9.2.2022
Viestejä
995
Reaktioarvo
523
Miksi pitäisi?
järjetöntä ottaa ylipäätään kenen muun sukunimi, ja järjetöntä, että suurin osa naisista ottaa miehen sukunimen ja sitten kyseenalaistetaan jos ei ota tai jos on toisinpäin. toki, kukin tehköön mitä lystää mutta oma kunnioitukseni menee osittain, jos nainen ottaa miehen sukunimen. ihan sama mikä syy. vaihtoehtoja on monia, jos on pakko olla molemmilla sama sukunimi.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,247
Reaktioarvo
8,558
järjetöntä ottaa ylipäätään kenen muun sukunimi, ja järjetöntä, että suurin osa naisista ottaa miehen sukunimen ja sitten kyseenalaistetaan jos ei ota tai jos on toisinpäin. toki, kukin tehköön mitä lystää mutta oma kunnioitukseni menee osittain, jos nainen ottaa miehen sukunimen. ihan sama mikä syy. vaihtoehtoja on monia, jos on pakko olla molemmilla sama sukunimi.
Mutta lapsille pakotetaan vanhempien sukunimiä, miten vastenmielistä! En kunnioita yhtään lapsia, joilla on sama sukunimi kuin vanhemillaan..
 

Poistettukäyttäjänimi1405

Rotista haaveileva kelarotta
Liittynyt
9.2.2022
Viestejä
995
Reaktioarvo
523
Mutta lapsille pakotetaan vanhempien sukunimiä, miten vastenmielistä! En kunnioita yhtään lapsia, joilla on sama sukunimi kuin vanhemillaan..
lapset saavat lähes aina isänsä nimen joka on tehnyt... mitä, oikeastaan lapsen syntymän eteen? muuta kuin työnnellyt pari kertaa ja sillä siisti
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,148
Reaktioarvo
1,179
järjetöntä ottaa ylipäätään kenen muun sukunimi, ja järjetöntä, että suurin osa naisista ottaa miehen sukunimen ja sitten kyseenalaistetaan jos ei ota tai jos on toisinpäin. toki, kukin tehköön mitä lystää mutta oma kunnioitukseni menee osittain, jos nainen ottaa miehen sukunimen. ihan sama mikä syy. vaihtoehtoja on monia, jos on pakko olla molemmilla sama sukunimi.
Mutta mikä siinä on järjetöntä? Minulla on kyllä ihan tarpeeksi ikiomaa identiteettiä kiinnitettynä etunimiini. Sukunimi on aina perheeni, ei vain omani.
 

Poistettukäyttäjänimi1405

Rotista haaveileva kelarotta
Liittynyt
9.2.2022
Viestejä
995
Reaktioarvo
523
itse ehdotan että palattaisiin perinteeseen jossa pariskunta itse päättää yhteisen sukunimen esim. asuinpaikan mukaan tms ja se myös siirtyy eteenpäin lapsille
pistää suorastaan vihaksi "nimen jatkaminen" ja muu vastaava
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,247
Reaktioarvo
8,558
itse ehdotan että palattaisiin perinteeseen jossa pariskunta itse päättää yhteisen sukunimen esim. asuinpaikan mukaan tms ja se myös siirtyy eteenpäin lapsille
pistää suorastaan vihaksi "nimen jatkaminen" ja muu vastaava
Eli teitin nimet olisi sitten: Hituri Voguen kuisti ja Hinuri Vogue?
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,247
Reaktioarvo
8,558
oli syy mikä tahansa, uskoni siihen että kumpikaan teistä olisi feministi meni täysin ja käsitykseni suhteestanne muuttui mutta mikäs siinä
Mutta on surullista, että pidät vaimoani typeränä idioottina joka ei näistä asioista tietäisi mitään. Luuletko, että menisin minkään tossun tai tyhjäpään kanssa naimisiin?
 

Poistettukäyttäjänimi1405

Rotista haaveileva kelarotta
Liittynyt
9.2.2022
Viestejä
995
Reaktioarvo
523
Mutta on surullista, että pidät vaimoani typeränä idioottina joka ei näistä asioista tietäisi mitään. Luuletko, että menisin minkään tossun tai tyhjäpään kanssa naimisiin?
En pidä... mutta kyllä täällä varasijassakin käy selväksi, miten saat toisen vain myötäilemään sinua, eikä vaimosi esitä juuri ollenkaan sinusta poikkeavia mielipiteitään täällä
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,247
Reaktioarvo
8,558
En pidä... mutta kyllä täällä varasijassakin käy selväksi, miten saat toisen vain myötäilemään sinua, eikä vaimosi esitä juuri ollenkaan sinusta poikkeavia mielipiteitään täällä
Ehkä olemmekin vain samanmielisiä ihmisiä?
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,148
Reaktioarvo
1,179
miksei mies sitten ota sinun nimeäsi? miksette ota yhdistelmänimeä?
Tietysti niin olisi voinut tehdä, mutta emme tehneet. Yhtenä syynä käytännöllisyys, kun sukunimeni on nyt paljon lyhyempi. Tietysti osin vaikuttaa perinne, ja riippuu ihan itsestä, että millaista arvoa sille antaa. En minä pidä tätä alistavana, joten minua se ei alista. Halusin itse vaihtaa nimeni.

se että otat miehen sukunimen kyseenalaistamatta tai pohtimatta edes sitä että voisitte ottaa yhdistelmänimen tai mies sinun nimesi.
Mistä sinä tiedät, että en ole pohtinut? Hölmöjä oletuksia minusta ja suhteestamme. Ja aika epäfeminististä ”sheimata” toista naista hänen päätöksistään.

En pidä... mutta kyllä täällä varasijassakin käy selväksi, miten saat toisen vain myötäilemään sinua, eikä vaimosi esitä juuri ollenkaan sinusta poikkeavia mielipiteitään täällä
Ja? Minä Varasijassa hädin tuskin edustaa minua oikeassa elämässä. Pidän täällä lähinnä hauskaa ja usein yhdessä mieheni kanssa.
 
Ylös Pohja